Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi yrittää ilmeisesti käännyttää 7v poikaa uskoon?

Vierailija
17.05.2016 |

Poikani on yökylässä mummolassa kerran kahdessa kuukaudessa, yleensä isä mukana, mutta mummo haluaa lukea iltasadun . Mummo on uskovainen, kun taas minä ja mieheni lähinnä tapauskovaisia. Nyt poikani juttelee paljon siitä, että mummo kertoo aina Jeesuksesta ja jumalasta, kertoo mitä se aina tekee ja miltä se näyttää. Kaikki sadut mitä lukevat on lasten raamattua tai muita satuja joissa kuulemma jumala saa sokean näkemään sateenkaaren värejä jne.. Poikani sanoo että näkee unessa joka yö Jeesuksen ja uskoo siihen.

Minua ahdistaa , koska tuntuu että anopilla on suorastaan missiona käännyttää poikani uskoon. Puhuu näitä juttuja ovi suljettuna, ettei vanhemmat kuule. En halua että lapseni uskoo jumalaan anopin juttujen takia!! Mutta tiedän että anoppi loukkaantuu verisesti jos jotain sanon :(. Hän on mukava niin kauan kuin menee hänen ehdoillaan. Mitä tekisitte tilanteessani? En tykkää näin voimakkaasta tuputtamisesta :(!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kuulutte kirkkoon😮

Vierailija
2/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma: ei lasta enää yökylään!!! Eikai sinne pakko ole mennä.

Meilläkin anoppi puhui Jumalasta ja lapsi alkoi pelätä. Iltaisin sanoi että mitä jos se Jumala tulee hakemaan ja itki... Sitten anopille sanottiin että hoitoon et lapsi mene jos ei Jumalapuheet lopu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa siitä on? Anna pojan uskoa

Vierailija
4/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että lapsesi saa erilaisia perspektiivejä ja oppii erilaisia ajatusmalleja. Sehän on vain avartavaa.

Vierailija
5/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Jatkaa.. Muista että sinä olet ÄITI. Lapsen kasvatus on sinun vastuullasi, myös uskonasioiden suhteen. Tämä selväksi anopille. Ole lapsesi puolella.

Vierailija
6/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tulla jo korvista ulos nämä anoppihaukkumiset. Jollakin on nyt paha anoppikompleksi.

Vierailija
7/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo homma: ei lasta enää yökylään!!! Eikai sinne pakko ole mennä.

Meilläkin anoppi puhui Jumalasta ja lapsi alkoi pelätä. Iltaisin sanoi että mitä jos se Jumala tulee hakemaan ja itki... Sitten anopille sanottiin että hoitoon et lapsi mene jos ei Jumalapuheet lopu.

Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa, vai vain av-palstalla. Puistattavaa!

Vierailija
8/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasta tuntuu ahdistavan uskominen, niin kannattaa jutella anopille vakavasti. Mikäli jatkaa uskonnollista menoaan, niin kannattaa mennä lapsen mukana yökylään ja estää nuo jutut.'

Mutta itselleni mummon uskonnollisuus oli vain turvallinen ja kiva juttu. Vanhempani eivät mitään uskonnollista minulle ikinä puhuneet, mutta mummon kanssa uskonnollisia juttuja oli kiva jutella. Myös mummon rukoukset illalla ovat turvaa antavia. Sanoisin, että nykyinenkin uskoni on aikalailla lapsen uskoa.

Vierailija
9/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ettei paasaa uskonnosta ja lukisi joitain muita satukirjoja. niitä on ihan kivoja satuja, missä ei ketään naulata ristiin kitumaan,,,

Vierailija
10/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ala-asteella luokanopettaja joka ikinen oppitunti kertoi Jumalasta ja Jeesuksesta, vaikka ei aiheeseen liittynyt. Ruokarukouskin tietysti. Kävin vielä seurakunnan päiväkerhossa, jossa jopa laulettiin virsiä, hui. Nykyään olen eronnut kirkosta enkä usko Jumalaan. Luuletko että lapsesi ei ole kykenevä ajattelemaan?

Vierailija
11/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poika ei saisi uskoa, jos se tuo hänelle iloa ja turvaa? Mitä pahaa siinä on? Sateenkaaren väreillä tarkoitetaan kai vain kuvakielellä sitä, että sokea on saanut värinäkönsä eikä mitään sen radikaalimpaa hörhöilyä. Toki voit kysyä kohteliaasti anopilta, että minkälaisia juttuja ovat poikasi kanssa jutelleet, kun se kotona puhuu sitä/tätä. Saisit ainakin vähän tietoa siitä, millä tavalla on asioista puhunut eli iloisena asiana vai jonain pelottavana. Jos pelottavana, on ihan asiallista pyytää nätisti lopettamaan sellaiset jutut, jotka poikaa ahdistavat. Kirjoituksestasi ei vain saanut sellaista kuvaa, että poikaasi ahdistaisi, vaan lähinnä vain sinua.

Vierailija
12/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että mummu on vaan vähän höpsö ja se on luullut todeksi kun pienenä luettu satuja.

Vierailija
13/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa siitä on? Anna pojan uskoa

Uskoa satuihin?

Voi vittujen kevät hei....

Vierailija
14/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä on suloista ja hienoa kun lapsi ottaa sadut totena ja aidosti uskoo joulupukkiin jne. Varmaan sama porukka pukee kissat ja koirat johonkin vaatteisiin.

Vierailija
15/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain hyvä, että lapsesi saa tutustua uskonasioihin, joita hän ei ilmeisesti kotonaan kuule. Muuten et kai suhtautuisi asiaan noin kielteisesti? Anna sinä mummon lukea ja kertoa, mutta jos lastasi pelottaa nämä asiat, voithan sinä keskustella lapsen kanssa asioista vielä. Sanoa, että Jumala on vain hyvä ja suojelee pientä lasta, eikä häntä suinkaan tarvitse pelätä. Ehkä se ristiriita, ettei teillä puhuta asiasta ja mummo puhuu, saa lapsen juuri hämmentyneeksi.

Vierailija
16/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee se, että anoppi ei ole kysynyt meidän mielipidettä tai kertonut, että heille on tullut tavaksi jutella uskosta iltaisin. Puhutaan anopin kanssa monista asioista, mutta tämän hän on pimittänyt kokonaan. En halua että lapseni näkee unta Jeesuksesta joka yö anopin puheiden takia!! Silloin pieneen mieleen on vaikutettu liikaa. Ap

Vierailija
17/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama juttu. Fundamentalistiuskovainen ex-anoppi ja hänen perheensä. Lapseni pelkäsi niitä juttuja, ja ystävällisesti laitoin ex-anopille viestiä, että en halua hänen puhuvan niitä juttuja lapselle, koska hän ahdistuu ja pelkää. No, anoppi loukkaantui. Lapsi ei nyt ole yli vuoteen enää käynyt isän puoleisten isovanhempien luona, kun en ole halunnut pakottaa menemään. Surettaa kyllä, mutta olen antanut lapsen itse valita, ja niin on myös hänen isänsä. Eipähän tarvi lapsen kuulla, että äiti ei pääse taivaaseen kun ei usko jeesukseen yms. kivoja juttuja.

Vierailija
19/19 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama juttu. Fundamentalistiuskovainen ex-anoppi ja hänen perheensä. Lapseni pelkäsi niitä juttuja, ja ystävällisesti laitoin ex-anopille viestiä, että en halua hänen puhuvan niitä juttuja lapselle, koska hän ahdistuu ja pelkää. No, anoppi loukkaantui. Lapsi ei nyt ole yli vuoteen enää käynyt isän puoleisten isovanhempien luona, kun en ole halunnut pakottaa menemään. Surettaa kyllä, mutta olen antanut lapsen itse valita, ja niin on myös hänen isänsä. Eipähän tarvi lapsen kuulla, että äiti ei pääse taivaaseen kun ei usko jeesukseen yms. kivoja juttuja.

Lisään vielä, että tässä ei ole siis kysymyksessä sellainen turvallinen iltarukous-usko, vaan sellainen jossa jo pienenä kerrotaan lapsille miten pitää olla ja ajatella, ettei joudu sinne pimeään paikkaan eli kadotukseen. Omalla lapselle on nyt muodostunut valtavan negatiivinen kuva uskonasioista, ja se on kyllä yksinomaan anopin ja niiden ihmisten vika, jotka ovat vieneet häntä hurmoksellisiin herätyskokouksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi