Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 6 luokalta pääsevälle pojalle päälle kevätjuhlaan?

Vierailija
17.05.2016 |

Todistukset jaetaan keväjuhlassa koko koulun edessä. Hirvee itku ja huuto kaikesta mitä ehdotan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo halusivat laittaa tummat farkut, ja paitapuseron, toinen puvun takin.

Vierailija
2/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti housut ja paita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chinot ja kauluspaita hihat käärittynä. Tai siistit farkut, ei reikiä. Siistit vapaa-ajan kengät ei juoksulenkkareita. Sanon hinot siski, että ne on halvat ja niitä saa monenvärisinä.

Vierailija
4/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 6.luokalta pääseminen ole mikään niin suuri juhlan aihe, että pitäisi pukeutua jotenkin erityisesti. Uusi paita ja housut jostain H&M:sta, Seppälästä tai Kappahlista. Sitten kun pääsee pois 9.luokalta niin sitten ehkä joku puku. 

Vierailija
5/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten niin väliä, kunhan on siistit vaatteet. Aina löytyy kaikkea laidasta laitaan.

Kunhan ei ole vanhat kulahtaneet verkkarit päällä. Näitäkin näkee joka vuosi, ikävä kyllä.

Vierailija
6/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chinot ja kauluspaita hihat käärittynä. Tai siistit farkut, ei reikiä. Siistit vapaa-ajan kengät ei juoksulenkkareita. Sanon hinot siski, että ne on halvat ja niitä saa monenvärisinä.

Ja tossa vikan lauseen alkuosan kohdalla suhautin auki illan viidennen Crowmoorin.

Vierailija
7/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit housut,kauluspaita,siistit kengät ei lenkkarit.

Vierailija
8/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pojan voisi antaa pukeutua miten itse haluaa, rajana vain äidin lompakko?

Vierailija
9/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika päättää itse. Todennäköisesti laittaa mitä itse pitää cooleimpana.

Vierailija
10/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten niin väliä, kunhan on siistit vaatteet. Aina löytyy kaikkea laidasta laitaan.

Kunhan ei ole vanhat kulahtaneet verkkarit päällä. Näitäkin näkee joka vuosi, ikävä kyllä.

Mikähän mahtaa olla vikana niissä kulahtaneissa verkkareissa, jos kantanjansa niissä viihtyy? Vieläkö on opetettava lapsille nykyaikana, että on olemassa "vääränlaista" pukeutumista? Onko todella kuljettava massanmukana, koska muu olisi "epäkunnioittavaa"?

Vierailija
11/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poika haluaa laittaa lökikset ja t-paidan, niin ei voi. Juhlaan pukeudutaan juhla-asuun. Se kannattaa oppia jo lapsena.

Meillä laitetaan ilmeisesti chinot ja kauluspaita. Hyvällä tuurilla voi mennä myös kravatti. Olen kysellyt myös kävisikö puku (niitäkin on viime vuosina juhlissa pojilla näkynyt), mutta en ole vielä saanut vastausta. 

Vierailija
12/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihonmyötäinen lateksiasu.

Vierailija
13/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poika haluaa laittaa lökikset ja t-paidan, niin ei voi. Juhlaan pukeudutaan juhla-asuun. Se kannattaa oppia jo lapsena.

Meillä laitetaan ilmeisesti chinot ja kauluspaita. Hyvällä tuurilla voi mennä myös kravatti. Olen kysellyt myös kävisikö puku (niitäkin on viime vuosina juhlissa pojilla näkynyt), mutta en ole vielä saanut vastausta. 

Mutta miksi nämä pukeutumissäännöt? Vastaukseksi ei voi vedota perinteeseen ja tapaan, se on argumentaatiovirhe.

Vierailija
14/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtaa olla vikana niissä kulahtaneissa verkkareissa, jos kantanjansa niissä viihtyy? Vieläkö on opetettava lapsille nykyaikana, että on olemassa "vääränlaista" pukeutumista? Onko todella kuljettava massanmukana, koska muu olisi "epäkunnioittavaa"?

Muuten voi kulkea verkkareissa vaikka aina, mutta juhlaan pukeudutaan juhlavaatteisiin tai edes siististi. Osoittaa tyylitajua ja hyviä käytöstapoja.

Vierailija
15/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten voi kulkea verkkareissa vaikka aina, mutta juhlaan pukeudutaan juhlavaatteisiin tai edes siististi. Osoittaa tyylitajua ja hyviä käytöstapoja.

Mihin perustat nämä käytöstavat ja kenen tyylitajusta puhut?

Miksi ihmisen pitää pyrkiä mielyttämään siniun silmääsi jo lapsesta pitäen?

Vierailija
16/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ymmärtää viimeistään aikuisiällä miten pukeudutaan juhliin, ihan se ja sama miten jossain ala-asteen päätöstilaisuudessa pukeutuu. Eikä 6.luokan päätöstilaisuus ole mitkään linnanjuhlat.

Vierailija
17/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ymmärtää viimeistään aikuisiällä miten pukeudutaan juhliin, ihan se ja sama miten jossain ala-asteen päätöstilaisuudessa pukeutuu. Eikä 6.luokan päätöstilaisuus ole mitkään linnanjuhlat.

Ai minulla on ainakin kestänyt vuosia oppia pukeutumaan juhliin, koska ihan tavalliset asut ovat tuntuneet 'liian hienoilta'. Olisin toivonut, että olisi ollut mahdollisuus tottua myös juhlalookiin jo lapsena. Pojankin on minusta hyvä tottua kauluspaitaan ja kravattiin.

Vierailija
18/18 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valkoiset farkut, vaaleanharmaa oxford-paita, rusetti, musta slipoveri ja uusi Brooklyn Nets -lippis. Ai niin, jalassa mustat Converset.

Näitä on mietitty koko kevät ja tähän herra itse päätyi.

Isoveljellä oli tummansininen pikkutakki, solmio, vaaleansininen paita ja beiget chinot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi