Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua monen viikon pituinen sairasloma?

Vierailija
17.05.2016 |

Työkaveri tuli töihin normaalisti, mutta vaikutti jotenkin itkuiselta. Oli pitkään esimiehen huoneessa juttelemassa, minkä jälkeen lähti suoraan kotiin. Nyt on kuulemma pois töistä useamman viikon, ja mietityttää mikä tällä mahtaa olla. Tiedän, että asia ei minulle kuulu, mutta olen huolissani, onko jokin pahemmin vialla. Mistä voi saada samantien noin pitkän sairasloman?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava sairastuminen? Fyysisesti tai psyykkisesti.

Vierailija
2/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on crohnin tauti. Ei näy mitenkään päälle päin mutta välillä oon niin rikki että monen viikon sairasloma ei oo kaukana.

Yks esimerkki vaan.

Sit tietty työuupumus tms, syöpähoidot, joku iso leikkaus toipumisineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko vaikka vakava sairaus?

Aika moni mun työkaveri on potenut syövän.

Vierailija
4/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso kuollut?

Vierailija
5/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmen viikon sairausloma venyi leikkauskomplikaatioiden ja sen myötä kahden uusintaleikkauksen myötä 2 kk:n sairauslomaksi.

Vierailija
6/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys. On tietysti niin sairas, joko fyysisti tai psyykkisesti. Sairasloman pituuden perusteella ei voi tehdä diagnoosia...

Vierailija
7/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkin syöpään tai mihinkään tuollaiseen uskoisi, kyseessä kuitenkin nuori ja hyväkuntoiselta vaikuttava ihminen. Ainoa mikä tulisi mieleen, on että hän on ilmeisesti eroamassa seurustelukumppanistaan, mutta ei kai sellaisesta voi noin pitkää saikkua tulla?

-Ap

Vierailija
8/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule monesta asiasta. Niin fyysisestä kuin psyykkisestä. Itse olen selkävaivojen (välilevyn pullistuma) takia ollut saikulla jopa kuukausia. Sitten tiedän erään työkaverin, jolla oli pitkä poissaolo, ja myöhemmin kuulin että häneltä oli leikattu kasvain päästä. Uupumus- ja masennuslomiakin voi toki olla.

Mutta ei niitä syitä kauheasti kannata muiden miettiä, saati tunkeilla utelemaan tai juoruilemaan. Syy paljastuu jos ihminen joskus itse haluaa sen kertoa. 

Vierailija
9/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin koulusta pois viikkoja kun äitini kuoli.

Vierailija
10/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jotenkin syöpään tai mihinkään tuollaiseen uskoisi, kyseessä kuitenkin nuori ja hyväkuntoiselta vaikuttava ihminen. Ainoa mikä tulisi mieleen, on että hän on ilmeisesti eroamassa seurustelukumppanistaan, mutta ei kai sellaisesta voi noin pitkää saikkua tulla?

-Ap

Porvoossa saa. Siellä myöskään syöpään ei voi sairastua nuorena.

Vierailija
11/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä jos lopettaisit? Oletko jonkun pikkukylän juorutäti?!?

Vierailija
12/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Syöpä ei ikää katso eikä aina näy ulospäin. Mistään seurustelusuhteen päättymisestä tai puolison kuolemasta ei pitkiä sairauslomia tipu, ellei ne ole laukaisseet jotain mielenterveysongelmia.

Vierailija
13/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä miettiä voi? En juorua töissä enkä muuallakaan, kunhan jäi vaivaamaan ja siksi tein aloituksen.

-Ap

Vierailija
14/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti joku läheinen kuollut.

Vierailija
15/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on jotain pahasti vialla. Pikää sairaslomaa ei saa ellei ole pitkään työkyvytön, ja se yleensä tarkoittaa että jotain on pahasti vialla - toki vika voi parantua täydellisestikin asianmukaisen hoidon jälkeen.

Läheisen kuolemasta tai erosta johtuvaan stressireaktioon ei saa kuin enintään pari päivää sairaslomaa.

Vierailija
16/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso kuollut?

Tuosta saa päivän vapaata.

Vierailija
17/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on crohnin tauti. Ei näy mitenkään päälle päin mutta välillä oon niin rikki että monen viikon sairasloma ei oo kaukana.

Yks esimerkki vaan.

Sit tietty työuupumus tms, syöpähoidot, joku iso leikkaus toipumisineen.

Ei tarvitse olla edes iso leikkaus vaan rutiinipolvileikkaus, niin saa 8 vkoa saikkua kun on mies. Itsehän naisena sain samasta leikkauksesta vain 4 vkoa.

Vierailija
18/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava sairaus, joka ei parane, esimerkiksi. Onko ap provo vai pumpulissa elänyt jos ei tiedä, että nuoriakin ihmisiä kuolee sairauksiin? 

Vierailija
19/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on jotain pahasti vialla. Pikää sairaslomaa ei saa ellei ole pitkään työkyvytön, ja se yleensä tarkoittaa että jotain on pahasti vialla - toki vika voi parantua täydellisestikin asianmukaisen hoidon jälkeen.

Läheisen kuolemasta tai erosta johtuvaan stressireaktioon ei saa kuin enintään pari päivää sairaslomaa.

Ei pidä paikkaansa. Toki diagnoosinimike on silloin muu kuin äkillinen srressireaktio.

Ap ei sitäpaitsi voi tietää onko kyseessä saikku vai sopimus.

Vierailija
20/29 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuuks sul kuuluu tää. Jokin on hänel nyt pieles, mut se ei oo sun asias. Toivon, ettet muiden työkamujen kaa tätä funtsi ja analysoi. Ja sit tää yks tulee takas, niin annat ite kertoo, jos hän haluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi