Mistä voi johtua monen viikon pituinen sairasloma?
Työkaveri tuli töihin normaalisti, mutta vaikutti jotenkin itkuiselta. Oli pitkään esimiehen huoneessa juttelemassa, minkä jälkeen lähti suoraan kotiin. Nyt on kuulemma pois töistä useamman viikon, ja mietityttää mikä tällä mahtaa olla. Tiedän, että asia ei minulle kuulu, mutta olen huolissani, onko jokin pahemmin vialla. Mistä voi saada samantien noin pitkän sairasloman?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on crohnin tauti. Ei näy mitenkään päälle päin mutta välillä oon niin rikki että monen viikon sairasloma ei oo kaukana.
Yks esimerkki vaan.
Sit tietty työuupumus tms, syöpähoidot, joku iso leikkaus toipumisineen.
Ei tarvitse olla edes iso leikkaus vaan rutiinipolvileikkaus, niin saa 8 vkoa saikkua kun on mies. Itsehän naisena sain samasta leikkauksesta vain 4 vkoa.
Hämmentää lähinnä tuo, kun tuli kuitenkin normaalisti töihin, ehti olla ehkä vartin, kävi keskustelemassa esimiehen kanssa ja lähti suoraan kotiin. Jos olisi leikkaus tms., olisi tuo kai ollut tiedossa jo etukäteen?
-Ap
Jaa, mä olin reiden revähdettyä monta vk saikulla. Siis eihän se mitään vakavaa ollut, mutta yhtä kaikki olin työkyvytön viikkoja.
Umpparin leikkaus esim. tehdään vuorokauden kuluessa ja saikkua on 2-3 vkoa ja jos työ on raskaampaa niin 5 vkoa ja senkään jälkeen ei saa kanniskella vähään aikaan kovin raskaita esineitä.
No mä olin kaksi viikkoa saikulla kun koira piti lopettaa yllättäen. Itkin kaksi viikkoa putkeen enkä siis ollut työkuntoinen. Asiakkaita on vaikea palvella jos itkee lakkaamatta. En tiedä mikä oli saikun virallinen diagnoosi, lääkäri lätkäisi diagnoosiksi joukon numeroita.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri tuli töihin normaalisti, mutta vaikutti jotenkin itkuiselta. Oli pitkään esimiehen huoneessa juttelemassa, minkä jälkeen lähti suoraan kotiin. Nyt on kuulemma pois töistä useamman viikon, ja mietityttää mikä tällä mahtaa olla. Tiedän, että asia ei minulle kuulu, mutta olen huolissani, onko jokin pahemmin vialla. Mistä voi saada samantien noin pitkän sairasloman?
Oleellinen kysymys on miten saan itselleni pitkän saikun?
Kuulin että oli vibraattorista patterit loppuneet :,(
Jos työkaveri ei kertonut ap:lle, niin hänellä on siihenn syynsä. Itse kerroin lähimmille työkavereille sairastuneeni syöpään, mutta minulla onkin kivat työkaverit enkä ole töissä Porvoossa.
Mistä tiedät, että hänellä on sairauslomaa? Voi olla niinkin, että vaikean elämäntilanteen takia on sovittu muuten poissaolosta vaikkapa palkattomasti. Ja mahdollisia syitähän on miljoonia.
Siis sit KUN tulee takas. Typo.