HIV pelko
Onko täällä kukaan muu koskaan pelännyt saaneensa HIV-tartunnan? Olin itse muutama kuukausi sitten suojaamattomassa yhdynnässä (tiedän, hölmöä ja vastuutonta, kadun kovasti) ja siitä asti pelännyt tuota. Mies oli ihan suomalainen, nuori ja asiallinen ja kysyttäessä kyllä sanoi, ettei mitään tauteja ole. Muut taudit on testattu ja mitään ei löytynyt ja siitä sitten tulikin ajatus, että varmasti onkin sitten tuo jäljelle jäävä. Olen aina ollut ahdistukseen taipuvainen ja pelännyt asioita, mutta tämä pelko on ollut aivan järjetöntä. Tuskin mulla mitään hiviä on, mutta miksi menen melkein pelosta sekaisin,kun ajattelen sen mahdollisuutta? Onko siis kukaan ollut saman pelon alaisena, tsempatkaa, rauhoitelkaa, ihan mitä vaan! Ja ei sitten mitään saarnoja, otin takuulla opikseni tästä yhdestä kerrasta. Aina ennen olen ehkäisystä huolehtinut ja en ymmärrä miksi harkintakykyni niin pahasti petti, ehkä voin syyttä humalaa, vaikka huono tekosyy onkin. Helpotti, kun sai kirjoittaa pelosta.
Kommentit (3)
Itse asiassa vain klamydia sekä tippuri. Sisätutkimus mulle myös tehty muusta syystä hiljattain ja kaikki näytti moitteettomalta. Voiko herpes olla ilman näkyviä rakkuloita? HIV testiin kyllä menen heti kun tuo 3kk on täynnä, tuntuu vaan, että tulen hulluksi ennen sitä. Olen vihainen ja pettynyt itseeni, mutta ainakin kerrasta oppinut, jos tässä lopputuloksen vielä on hyvä.
Voi, herpes voi olla oireeton vuosia, vuosikymmeniä. Testausta kaikki, mene yksityiselle, julkinen nihkeästi ottaa esim.herpeksen vasta-ainetestiä. Hyvähän se on tietää kantaani virusta/viruksia vai ei. Jos kantaa niin on sitten myöskin oireettomia tartuttajakin. Kondomi ei juurikaan suojaa genitaalialueen herpekseltä. Ja suuseksissähän sitten tarttuvat kaikki sp-taudit. Ja jos vaikka kumppanilla oireeton kinkku ykkösvirus huolensa, antaa suuseksiä niin saaja voi saada viruksen genitaalialueelle. Ja on kuulemma ikävä lopun iän seuralainen.
Menet testiin. Ja mitkä kaikki taudit testattiin? Testattiin koska kuppa, hepatiitti ja herpes myöskin? Mitä pitää sisällään tuo muut kaikki? Kävitkö julkisella vai yksityisellä? Ja nuo mainitsemani testataan verikokeella.