Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nukkunut synnytyssalissa, synnytyksen aikana?

Vierailija
16.05.2016 |

Missä vaiheessa synnytystä ja kuinka kauan?
Saitko nukkua niin kauan kuin halusit?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Hieman sen jälkeen kun epiduraali laitettiin. En tiedä kuinka kauan kun en tuijottanut kelloa.

Vierailija
2/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut, tai oikeastaan torkkunut. Aikaa en katsonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ehtinyt. Eka kesti 10 h ja oli liian jännittävää ja seuraavat 3 1h20min - 42 min joten ei siinä ehtinyt nukkua:D

Vierailija
4/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nukuin. Olin kärsinyt pitkään flunssasta ja sen pääälle valvonut edellisen yön supistusten kourissa (ne alkoivat iltapäivällä ja sairaalaan lähdettiin aamukuudelta). Minulle tarjottiin heti selkäydinpuudutusta, mutta hölmönä en sitä ottanut, kun kuvittelin pärjääväni ja se neulan työntäminen selkärankaan pelotti. Mutta kun kalvot puhkaistiin, kipu yltyi sanoin kuvaamattomaksi. Anestesialääkäri ei sitten ollut saatavilla useaan tuntiin, en tiedä miksi, mutta siinä kipujen keskellä uuvuin entisestäni. Kun sitten viimein sain sen piikin, se oli niin ihanaa, että nukahdin melkein heti ja nukuin ehkäpä tunnin. Sen voimalla jaksoin sitten synnytyksen loppuun, lapsi tuli ulos neljältä iltapäivällä.

Vierailija
5/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut ajatelleeksi, että se olisi mitenkään mahdollista. Minä ihmettelin jopa sitä, mitn joku pölkkypää neuvoi mulle, että kannattaa ottaa jotain naistenlehtiä mukaan, että siellä käy aika pitkäksi odotellessa. Ei ehtinyt..

Vierailija
6/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin saada pari tuntia torkuttua synnytyssalissa avautumisvaiheessa, kun epiduraali vaikutti sen verran, etteivät supistukset tuntuneet kivuliailta. Pääsin synnytyssaliin joskus kahdeksan maissa illalla ja vauva syntyi seuraavana päivänä keskipäivästä. Avautumisvaihe oli pitkähkö ja hidas, joten lepo tuli tarpeeseen ja mun kyllä annettiin kätilöiden puolesta kyllä levätä. Kivut olivatkin sitten toinen juttu...

Tätä et kysynyt, mutta mulle suurempi ongelma vauvan syntymän jälkeen oli se, että osastolla ei annettu nukkua.

Vierailija
7/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin epiduraalipuudutuksen jälkeen kolmisen tuntia ja heräsin kun puudutus alkoi hälventyä

Vierailija
8/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, epiduraalin jälkeen. Taisin nukkua niin pitkään kuin halusin, 5-6 tuntia.

Vierailija
9/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin aikaa synnytyssalissa n. 28 tuntia. t. 8

Vierailija
10/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Olin nukkunut huonosti pitkään. Kun ensimmäinen synnytys alkoi, supistukset kestivät koko päivän, sitten hyvin kipeinä seuraavan yön ja aamupäivän. Sain epiduraalin joskus iltapäivällä ja nukahdin joksikin aikaa (tunniksi tai pariksi?) heti, kun vaikutus alkoi. Lapsi syntyi sitten pian herättyä.

Vierailija
11/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraalin voimin torkuin horroksessa pari-kolme tuntia. Heräilin itsekseni ja pikkuhiljaa alettiin valmistautua ponnistamaan. Lepo tuli tarpeeseen, kun olin jo pari vuorokautta putkeen valvonut.

Vierailija
12/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin edellä, nukuin epiduraalin jälkeen ehkä 2-3h. Tuli todella tarpeeseen. En olisi jaksanut hoitaa urakkaa jos en olisi saanut kerättyä voimia.

Vierailija
13/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa synnytystä ja kuinka kauan?

Saitko nukkua niin kauan kuin halusit?

En, eka synnytys kesti 16 h ja en kyllä kärsinyt missään sängyissä lokoilla. Pysyttelin jalkeilla/jumppapallon päällä/jumppamatolla kontillani, vaikka siinä koko yön läpi tulikin valvottua.

Toinen synnytys selvästi nopeampi, mutta pystyasento tuntui taas ainoalta oikealta.

Vierailija
14/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraalin laiton jälkeen sain nukuttua, en tiedä kuinka kauan, ehkä pari tuntia kunnes kätilö tuli herättelemään että katsotaas kohdunsuun tilanne. Siitä samantien ponnistamaan ja vauva oli hetkessä sylissä :')

Vierailija
15/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin (tai torkuin) kahden epiduraaliannoksen verran, eli varmaan 4-5h? Toisessa annoksessa supistukset tuntuivat kuitenkin sen verran että havahduin paineeseen aina supistuksen aikana. Synnytys kesti yli 20h ja saliin päästyäni olin valvonut yli 24h. Epiduraali oli taivaallista, ja niiden loputtua kun heräsin pääsinkin jo ponnistamaan.

Vierailija
16/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuli siinä 40h aikana vähän torkuttua. Siinä vaiheessa kun epiduraali tuli n. 25-30h jälkeen. Synnytys oli siis käynnissä koko tuon ajan ja salissa oltiin.

Vierailija
17/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannessa synnytyksessäni pääsin kokemaan vihdoin senkin ihmeen, että synnytyksessä voi nukkua :) olin useamman tunnin kärvistellyt kamalien käynnistyskipujen kanssa ja olin aivan loppu, epiduraali oli mahtava pelastus ja pääsin vihdoin lepäilemään n.tunniksi. Heräsin siihen kun alkoi tuntua paineen tuntua, olin auki 10cm ja sain alkaa ponnistamaan.

Vierailija
18/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eka sattui niin hitosti, ja sitten kunnssin epiduraalin ja helpotti, niin vauva jo syntyikin. :D Toivottavasti toinen kerta menee yhtä sutjakkaasti.

Vierailija
19/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin saada pari tuntia torkuttua synnytyssalissa avautumisvaiheessa, kun epiduraali vaikutti sen verran, etteivät supistukset tuntuneet kivuliailta. Pääsin synnytyssaliin joskus kahdeksan maissa illalla ja vauva syntyi seuraavana päivänä keskipäivästä. Avautumisvaihe oli pitkähkö ja hidas, joten lepo tuli tarpeeseen ja mun kyllä annettiin kätilöiden puolesta kyllä levätä. Kivut olivatkin sitten toinen juttu...

Tätä et kysynyt, mutta mulle suurempi ongelma vauvan syntymän jälkeen oli se, että osastolla ei annettu nukkua.

Itselläni meni lähes samalla tavalla. Varsinkin se kun pitkän ja kivuliaan latenssivaiheen unettomuuden jälkeen olin ihan poikki kun lapsi oli syntynyt, no ekan yön sain jonkun pätkän katkonaista unta mutta sitten.. Päivällä en osannut nukkua kun oli hälinää ympärillä ja toisena yönä lapsi joko itki tai oli rinnalla. Olin epävarma ensisynnyttäjä enkä edes tiennyt että hoitajat voisivat ottaa vauvan kansliaan että saisin nukkua. Kuulin tästä vasta myöhemmin että jossain tehdään niin. Mitään apua en saanut hoitajilta, imetysneuvojakin hyvin nihkeästi. Oli kyllä surkea kokemus, onneksi vauvalla oli kaikki hyvin joten pääsimme kotiin jo 2 vrk:n jälkeen. Siellä sain vihdoin unta! Ja mieskin oli auttamassa.

Anteeksi ohis-vuodatus, tuli vaan niin elävästi mieleen taas tuo. Jos olisin tiennyt etten saisi synnärillä kuin jonkun silmäyksen unta niin olisin nukkunut pitempään kun sain puudutuksen!

Vierailija
20/28 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Puudutteita ei ehditty antaa ja ilman niitä ei ole toivoakaan nukkumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi