Mikä shampoo auttaisi hiustenlähtöön?
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, nyt lääkitys alkaa olla kohdillaan ja arvot sekä oma olo jotakuinkin normaalit. Tästä huolimatta hiuksia lähtee edelleen tosi paljon. Tiedän siis kyllä, että niitä voi lähteä se satakin päivässä, mutta se määrä mikä lähtee niin on hyvin todennäköisesti enemmän kun sata. Ei ole kyse mistään vitamiinin puutoksesta, ne on otettu ja todettu, että arvot on hyvät.
Nyt mietin, että voisko jostain shampoosta saada apua hiusten lähtöön? Onko kokemuksia? Kokeilemalla se tietysti selviää, mutta ei jaksais kaikkia kokeilla.
Kommentit (49)
Hellä Mietonen. Myydään vain K-marketeissa. Nallen muotoinen valkoinen pullo.
Minulla auttoi myös se, että harvensin hiustenpesuväliä. Nykyisin pesen vain 2 kertaa viikossa shampoolla. Aikaisemmin pesin joka ilta.
Ei varmaan paljoa just nyt lohduta, mutta kyllä se saattaa loppua ajan kanssa. Mun äiti sairastaa vajaatoimintaa, jota ensin hoidettiin huonosti ja sitten hän lopetti itse thyroxinin kokonaan varmaan vuodeksi. Hän söi erittäin huonosti tämän lisäksi (ei siis pystynyt huolehtimaan itsestään yhtään) ja oli sitten todella harvahiuksinen, ei ihan kalju sentään. Pikkuhiljaa hänen asiansa saatiin kuntoon ja lääkitykset valvontaan ja nyt hänellä on taas ihan hyvät paksuhkot hiukset. Hänellä on myös keliakia, joka tietysti osaltaan vaikutti tähän kaikkeen, aliravitsemukseen ym. Toivottavasti saat joskus ap hiuksesi parempaan kuntoon. Nämä asiat saattavat viedä pitkänkin aikaa. Tsemppiä!
Ei semmosia shampoita oo jotka hiustenlähtöä estäis.
Itse käytän lääkärin suosituksesta Nioxinia, tehostan sitä vielä liivatejauheella. Jotkut kuilema käyttää neitsytoliiviöljyä housten oesuun. En kyllä oikein tiedä toimiiko tuo, mutta se Nioxiini kyllä toimii. Ei sekään toki ole mikään ihmelääke mutta se hidastaa hiusten ohenemista.
Ei ole olemassa mitään sampoota joka estäisi hiusten lähtöä, vaikka markkinoijat niin uskottelevatkin. Hormoonitoiminta on joskus aika salaperäistä (ja kilpirauhashormonihan on hormoni...). Itsekin kärsin samasta asiasta ja ehdotan, että kilpparin lisäksi käyt tarkistamassa sukupuolihormonien tasot eli estrogeenit ja androgeenit.
Olet ilmeisesti vitamiinit- ja hivenainetasot tarkistuttanut, eli tärkeimmät on rauta, sinkki, D-vitamiini ja B12, ehkä kannattaa ottaa myös biotiinia.
Hyvä ruokavalio on tietysti myös tärkeä, mutta sulla se tuntuu olevan kunnossa.
Rogaine eli minoxidili saattaa auttaa (tutkimusten mukaan on tehokas, muttei kaikilla toimi) ja sitä pitää käyttää ainakin joku puoli vuotta joka päivä ja eli jos olet valmis investoimaan, ainakin se on tutkitusti tehokas aine. Jos se auttaa niin joudut kyllä käyttämään sitä aina. Itse aloitan nyt kokeilun sillä jos onnistuu olen valmis maksamaan.
^ siis tatkoitin että minoxidiliä pitää käyttää kuukausia ennen kuin näkee, onko siitä hyötyä. Sitten voi päättää jatkosta. 47
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan paljoa just nyt lohduta, mutta kyllä se saattaa loppua ajan kanssa. Mun äiti sairastaa vajaatoimintaa, jota ensin hoidettiin huonosti ja sitten hän lopetti itse thyroxinin kokonaan varmaan vuodeksi. Hän söi erittäin huonosti tämän lisäksi (ei siis pystynyt huolehtimaan itsestään yhtään) ja oli sitten todella harvahiuksinen, ei ihan kalju sentään. Pikkuhiljaa hänen asiansa saatiin kuntoon ja lääkitykset valvontaan ja nyt hänellä on taas ihan hyvät paksuhkot hiukset. Hänellä on myös keliakia, joka tietysti osaltaan vaikutti tähän kaikkeen, aliravitsemukseen ym. Toivottavasti saat joskus ap hiuksesi parempaan kuntoon. Nämä asiat saattavat viedä pitkänkin aikaa. Tsemppiä!
Vanha parin vuoden takainen ketjuni näköään nostettu. Mä löysin lopulta avun hiustenlähtöön nisim- merkkisestä shampoosta, on tarkoitettu hiustenlähtöön. Enää ei lähde tukkoina hiukset ja uusia kasvaa koko ajan tilalle. Ja uskon vahvasti, että juuri shampoo siihen auttoi, koska kokeilin olla ilman kyseistä shampoota kalliin hintansa takia ja normaalista poikkeava hiustenlähtö palasi ja loppui kun aloin taas käyttää kyseistä shampoota.
ap
Hairmella saa hiuksiin tuuheutta
Shampoo ei auta. Kun lääkitys on tasapainossa, hiustenlähtö loppunee.