Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä shampoo auttaisi hiustenlähtöön?

Vierailija
16.05.2016 |

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, nyt lääkitys alkaa olla kohdillaan ja arvot sekä oma olo jotakuinkin normaalit. Tästä huolimatta hiuksia lähtee edelleen tosi paljon. Tiedän siis kyllä, että niitä voi lähteä se satakin päivässä, mutta se määrä mikä lähtee niin on hyvin todennäköisesti enemmän kun sata. Ei ole kyse mistään vitamiinin puutoksesta, ne on otettu ja todettu, että arvot on hyvät.

Nyt mietin, että voisko jostain shampoosta saada apua hiusten lähtöön? Onko kokemuksia? Kokeilemalla se tietysti selviää, mutta ei jaksais kaikkia kokeilla.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös vajaatoimintaa jonka seurauksena hiukset ohenivat ja lähivät tuppoina. Ei siihen shampoot auta. Oikea ruokavalio ja vettä pitää muistaa juoda. Itse kokeilin biotiiniä ja sinkkiä. Muista että hiukset "vastaa" jopa kolmen kuukauden viiveellä, eli vaikka elimistösi tila korjaantuisi niin se näkyy hiuksissa vasta myöhemmin.

Mulla on käytössä mm. biotiini ja sinkki. Lääkityksessä on ollut kohta 8kk oikea annos eli pitäisi näkyä myös hiusten lähdön vähenemisenä.

ap

Entäs voisiko hormoonitoiminnassa olla jotain häikkää?

Vierailija
22/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusten lähtöön vaikuttaa moni asia, hae hajustamaton ja mahd. vähän hoitoainetta sisältävä shampoo, hiero päänahkaa aina kosteana.  Ravitsemus, b-vitamiini, kasviöljyt ym.

Pitää kokeilla tuota. Kuten jo kirjoitin, niin kaikki vitamiiniarvot on todella hyvällä tasolla, ei siis ole kyse siitä. Myös ruokavalio on terveellinen.

ap

Terveellinen ruokavalio, jolla hiukset lähtee  :D:D:D

Usko tai älä on kyllä terveellinen. Aikoinaan käynyt ravitsemusterapeutilla.

ap

Uskot terapeuttia ennemmin kuin oman kehon reagointia???

No kyllä, koska hiuksia ei aikaisemmin lähtenyt tällä ruokavaliolla normaalista enempää. Kilpparin vajaatoiminta todettiin paljon myöhemmin ja kun kilpparin vajaatoiminnan oireita alkoi olla, niin niistä yhtenä oli myös lisääntynyt hiustenlähtö. Nyt on muut oireet lääkityksen sekä "lisävitamiinien" ansiosta poissa, mutta hiuksia lähtee edelleen normaalista enemmän.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tosiaan auttoi se shampoo (en muuttanu ruokavaliota), minkä tuohon linkkasin. Hiusten lähtö loppui.

Bio Botanical Shampoo stimuloi hiusten kasvua ja ehkäisee ennenaikaista hiustenlähtöä. Antiseptiset luonnonuutteet ja tehoaineet auttavat ylläpitämään hiuspohjan terveyttä ja luovat edellytykset terveelle hiustenkasvulle ravitsemalla ihonalaisia hiussoluja. Bio Botanical Shampoo poistaa vaikeanhilseen, vähentää liiallista talineritystä sekä ylläpitää hiuspohjan ja hiustenluonnollista kosteustasapainoa. Hiuspohja pysyy terveenä ja uusien hiusten kasvu helpottuu.

Tuolta saa vielä alesta:

http://www.hiusverkko.fi/sim-system-4-bio-botanical-shampoo.html

Kiitokset tästä vinkistä, täytyy kokeilla tätäkin

ap

Vierailija
24/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtee edelleen vaikka Tyroxiini lääkitys nyt kohdillaan muutoin jo kolmatta vuotta... Mitä tehdä :/

Vierailija
25/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nioxin tuotesarja

Vierailija
26/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintonatsi taas linjoilla...

Vierailija
27/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin kaikki shampoot ja silikoniasisältävät hoitoaineet ja siirryin palasaippuaan (luontaistuote Kehäkukka) ja saman sarjan hoitoaineeseen, jota ei edes aina tarvitse.

Syön pähkinöitä, mustikoita ja hamppuöljyä smootieissa. Kananmunaa syön myös päivittäin luomu kaurapuuron kanssa aamiaisella. Hamppuöljyä voi myös käyttää hiuksiin ja iholle, etenkin atooppiselle iholle hyvä. Vielä biotiini-sinkkitabletteja niin johan loppui hiusten älytön lähteminen päivittäin.

Vierailija
28/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusten lähtöön vaikuttaa moni asia, hae hajustamaton ja mahd. vähän hoitoainetta sisältävä shampoo, hiero päänahkaa aina kosteana.  Ravitsemus, b-vitamiini, kasviöljyt ym.

Pitää kokeilla tuota. Kuten jo kirjoitin, niin kaikki vitamiiniarvot on todella hyvällä tasolla, ei siis ole kyse siitä. Myös ruokavalio on terveellinen.

ap

ap

No kyllä, koska hiuksia ei aikaisemmin lähtenyt tällä ruokavaliolla normaalista enempää. Kilpparin vajaatoiminta todettiin paljon myöhemmin ja kun kilpparin vajaatoiminnan oireita alkoi olla, niin niistä yhtenä oli myös lisääntynyt hiustenlähtö. Nyt on muut oireet lääkityksen sekä "lisävitamiinien" ansiosta poissa, mutta hiuksia lähtee edelleen normaalista enemmän.

ap

Olisiko sinusta siihen, että itse selvittäisit itsellesi hyvän ruokavalion? Vai onko sinulle tärkeää, että joku muu sen tekee, vaikka se ei sovikaan?

Vierailija
29/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähtee edelleen vaikka Tyroxiini lääkitys nyt kohdillaan muutoin jo kolmatta vuotta... Mitä tehdä :/

Suomessa ei osata hoitaa kilpirauhassairauksia. Minä olen syönyt nyt 6 vuotta thyroksinia ja välillä on kausia jolloin hiuksia lähtee isoina tuppoina ja välillä tilanne taas korjaantuu. Vaikka arvosi olisi viitearvojen sisällä, voi sinulla silti olla vajaatoimintaa. Valitettavasti tätä ei  mitenkään noteerata kun "ovat viitearvojen sisällä, vaikkakin juuri ja juuri".

Vierailija
30/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Olisiko sinusta siihen, että itse selvittäisit itsellesi hyvän ruokavalion? Vai onko sinulle tärkeää, että joku muu sen tekee, vaikka se ei sovikaan?

Nyt on kuule jo ravintonatsien nukkumaanmenoaika!

Vierailija
31/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei osata hoitaa kilpirauhassairauksia. Minä olen syönyt nyt 6 vuotta thyroksinia ja välillä on kausia jolloin hiuksia lähtee isoina tuppoina ja välillä tilanne taas korjaantuu. Vaikka arvosi olisi viitearvojen sisällä, voi sinulla silti olla vajaatoimintaa. Valitettavasti tätä ei  mitenkään noteerata kun "ovat viitearvojen sisällä, vaikkakin juuri ja juuri".

Suomessa on kaikki muutkin asiat ihan persiillään. Paremmin hoitavat esim. Kreikassa ja Italiassa. Saksassakin voi käydä homeopaatilla jos haluaa.

Vierailija
32/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut probioottikuuri. Shampoo ei vaikuta hiusten kasvuun, vaan on puhdistusaine.

Vierailija
33/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltäsi kortisoniliuosta. En ymmärrä, miksi sitä pantataan ja hiustenlähtöä ongelmana vähätellään. Itse en saanut, kuuluu kuulema hiustenlähtö asiaan. Kyllä, varmasti kuuluukin, mutta miksi sitä ei voida hoitaa? 

Vierailija
34/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Kuten jo kirjoitin, ruokavalioni oli/on hyvä/terveellinen. Mutta nyt jostain syystä hiusten lähtö ei ole loppunut, vaikkei muita kilpparin oireita enää ole ja arvot normaalit. Miten nyt yhtäkkiä vuosia toiminut ruokavalio olisi huono? En jotenkin usko, että hiusten lähtö johtuisi ruokavaliosta, kun tämä ruokavalio ei sitä aiheuttanut moneen vuoteen.

ap

Vierailija
35/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt endolla tän kilpparin vajaatoiminnan takia eli uskoisin hänen tietävän varmasti, että arvot ovat normaalit, kun näin on sanonut.

ap

Vierailija
36/49 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo ap:lle sanoin. Thyroxin lääkitys sen tukkas vie. Näin se vaan on.

Ja mikään shampoo ei hiustenlähtöä estä. Ei mikään. Kuluttajia viilataan lissiin. Miespuoliseen hiustenlähtöön on liuoksia mutta ne tehoaa vain siihen ja hiustenlähtö jatkuu heti kun ne lopettaa.

Vierailija
37/49 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo ap:lle sanoin. Thyroxin lääkitys sen tukkas vie. Näin se vaan on.

Ja mikään shampoo ei hiustenlähtöä estä. Ei mikään. Kuluttajia viilataan lissiin. Miespuoliseen hiustenlähtöön on liuoksia mutta ne tehoaa vain siihen ja hiustenlähtö jatkuu heti kun ne lopettaa.

Miksi se thyroxin vie hiukset??

Vierailija
38/49 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiustenlähtö aiheuttaa sinulle ulkonäköhaitan ja sillä lailla huonontaa elämääsi, suosittelisin että ihan suosiolla alkaisit myös tutustua eri tapoihin peittää sitä kosmeettisesti. Voihan olla, että jollain ruokavalio- ja shampoovalinnoilla onnistut vaikuttamaan asiaan, mutta voi myös olla, että et. Tiedän paljon ihmisiä, jotka harmittelevat jälkikäteen, että ovat aloittaneet hiustenlähdön peittämisen vasta sitten, kun tukkaa on niin vähän että se on "pakko" peittää jotenkin. Tällöin ero aikaisempaan on suuri ja joka ainoa työkaveri, naapuri, sukulainen ynnä muu puolituttu huomaa heti, että olet alkanut käyttää jotain. Asia on kuitenkin henkilökohtainen ja moni toivoo, että voisi tehdä sen huomaamattomasti. Tämä on mahdollista vain, jos ei alun alkaenkaan päästä päänahkaa paistamaan näkyvästi.

Vierailija
39/49 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hiustenlähtö aiheuttaa sinulle ulkonäköhaitan ja sillä lailla huonontaa elämääsi, suosittelisin että ihan suosiolla alkaisit myös tutustua eri tapoihin peittää sitä kosmeettisesti. Voihan olla, että jollain ruokavalio- ja shampoovalinnoilla onnistut vaikuttamaan asiaan, mutta voi myös olla, että et. Tiedän paljon ihmisiä, jotka harmittelevat jälkikäteen, että ovat aloittaneet hiustenlähdön peittämisen vasta sitten, kun tukkaa on niin vähän että se on "pakko" peittää jotenkin. Tällöin ero aikaisempaan on suuri ja joka ainoa työkaveri, naapuri, sukulainen ynnä muu puolituttu huomaa heti, että olet alkanut käyttää jotain. Asia on kuitenkin henkilökohtainen ja moni toivoo, että voisi tehdä sen huomaamattomasti. Tämä on mahdollista vain, jos ei alun alkaenkaan päästä päänahkaa paistamaan näkyvästi.

Ja nämä tavat ovat?

Vierailija
40/49 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä tavat ovat?

Sävystä päätellen yrität väittää, ettei mitään tällaista olisi olemassakaan. Aika ihmeellinen asenne. No, jokainen saa vapaasti itse valita, minkä näköisenä liikkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi