Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka suuren perinnön tulet saamaan vanhemmiltaisi tai olet jo saanut

N35
16.05.2016 |

Otsikossa taas kysymys. Itselläni ei ole sisaruksia ja vanhempani ovat eronneet, eli molemmilla on omistusasunnot noin 200.000 €/kpl, ja lisäksi äiti on saanut yhden sijoitusasunnon aikanaan perintönä. Kaikki siis velattomia. Eli näistä saisin yhteensä 500.000 € ja lisäksi jotain säästöjä. Miten muilla? N35

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, en taida saada mitään :D mielummin otankin jonkun muiston sitten kun se aika koittaa. Ainakin pikkuveli on varannu jo talon, siinä varailkoon, ei tiedä vielä kuinka paljon sen remontoiminen tulee maksamaan ja se on veljen kotitalo, itse olin jo eskari-ikäinen kun sinne muutettiin että ei ole samanlaisia siteitä taloon. En kyllä edes halua vielä miettiä mitään tuollaista.

Vierailija
22/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina kaikille vanhoille ihmisille, että nauttikaa elämästä niin pitkään kuin voitte ja käyttäkää rahojanne. Ihan naurettavaa säästellä niitä ja aiheuttaa vielä riitoja perikunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi on nuoria. Ehtii tuhlata vielä kaiken.

Älä nyt koko ikääsi odota perintöä

Valitettavasti nahempani eivät ole kovin nuoria vanhempani olivat jo yli 40 vuotiaita kun minä synnyin. En kyllä ikääni odota perintöä. Asia tuli puheeksi oikeastaan siksi, että kerroin isälleni että haaveilen kesämökistä, mutta en todennäköisesti tule tällaista saamaan kun ovat niin kamalan kalliita ja isäni sitten sanoi, että ostat sitten perinnöllä, että kyllä sinun saamallasi perinnöllä ihan kivan mökin ostaa ja saattaa vielä jäädä ylikin...

En ole koskaan aikaisemmin ajatellut, että tulisin mitään ihmeellistä perimään. Vanhempani ovat mielestäni tavallista keskiluokkaa ei mitään ökyjä. Mutta ainut lapsi kuin olen ja molemmilla vanhemmilla omistusasunnot niin siitäkin jo kertyy aika iso summa.

Voi olla, että siinä vaiheessa, kun vanhempasi kuolee, asunnossa asuu leski ja pääset ensin vain maksumieheksi eli maksamaan perintöverot, kun leskellä on asumisoikeus asuntoon. Ja odottelet sitten sitä kesämökkirahaa.....

Vierailija
24/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto 200 000e

Mökki 150 000e

matkailuauto 60 000e

Vierailija
25/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tule merkittäviä hoitokuluja, arviolta voisin saada 100-150t€. Siskon kanssa menee puoliksi ja lisäksi äitini testamenttaa verovapaat osuudet lapsenlapsilleen. Kyllähän tuosta summasta isot verot menee kuitenkin.

Vierailija
26/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En penniäkään. Vanhemmat ilmoittaneet että ovat rahasa itse tienanneet turha mitään odotella he käyttävät eläessään kuulemma kaiken. Mökki saadaan ehkä 5 sisaruksen yhteisperintönä. Samapa tuo.

Vierailija
27/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon aina kaikille vanhoille ihmisille, että nauttikaa elämästä niin pitkään kuin voitte ja käyttäkää rahojanne. Ihan naurettavaa säästellä niitä ja aiheuttaa vielä riitoja perikunnalle.

Olen kuullut, että kuolinpesät joissa riidellään ovat lähes tyhjiä ja onhan tässäkin tietty logiikka. Silloin kun jaettava omaisuus muodostuu varallisuus massasta niin mitä siitä riitelemään (osakeet, rahat, sijoitusasunnot) jos taas jaettavana on vain okt, jonka joku haluaa omaan käyttöönsä tai kesämökki jota usemmat haluavat, niin siinähän sitä riitaa on.. 

Vierailija
28/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahallisesti mitään koska haluan sukumökin, tällöin veljelleni jää suunnilleen saman hintainen asunto jonka voi myydä mutta mun pitää vaan pieraista jostakin rahat perintöveroon. Siis oma valintani tietty, voisihan nuo puolittaa mutta broidi ei halua mökkiä ja mulle se on paras paikka maailmassa.

Vierailija
29/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois olla noin 500tonnia tulossa, mutta ongelma on siinä että ne on kaikki jonain kiinteistöinä ja tontteita. Eikä mulle jää oikein oikeutta muuttaa rahaksi sitä omaisuutta. Eli käytännössä mulle jää vaan harmia ja riitoja muiden sukulaisten kanssa.

Vierailija
30/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi on nuoria. Ehtii tuhlata vielä kaiken.

Älä nyt koko ikääsi odota perintöä

Valitettavasti nahempani eivät ole kovin nuoria vanhempani olivat jo yli 40 vuotiaita kun minä synnyin. En kyllä ikääni odota perintöä. Asia tuli puheeksi oikeastaan siksi, että kerroin isälleni että haaveilen kesämökistä, mutta en todennäköisesti tule tällaista saamaan kun ovat niin kamalan kalliita ja isäni sitten sanoi, että ostat sitten perinnöllä, että kyllä sinun saamallasi perinnöllä ihan kivan mökin ostaa ja saattaa vielä jäädä ylikin...

En ole koskaan aikaisemmin ajatellut, että tulisin mitään ihmeellistä perimään. Vanhempani ovat mielestäni tavallista keskiluokkaa ei mitään ökyjä. Mutta ainut lapsi kuin olen ja molemmilla vanhemmilla omistusasunnot niin siitäkin jo kertyy aika iso summa.

Voi olla, että siinä vaiheessa, kun vanhempasi kuolee, asunnossa asuu leski ja pääset ensin vain maksumieheksi eli maksamaan perintöverot, kun leskellä on asumisoikeus asuntoon. Ja odottelet sitten sitä kesämökkirahaa.....

En minä elämääni suunnittele sen mukaan, että mitä tulen ehkä joskus perimään. Mahdollista on tietysti, että omaisuus pienenee vuosien varrella, mutta että nyt tuolla iällä naimisiin menisivät, niin siihen en usko.

Vierailija
31/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois olla noin 500tonnia tulossa, mutta ongelma on siinä että ne on kaikki jonain kiinteistöinä ja tontteita. Eikä mulle jää oikein oikeutta muuttaa rahaksi sitä omaisuutta. Eli käytännössä mulle jää vaan harmia ja riitoja muiden sukulaisten kanssa.

Eikö niistä kiinteistöistä saa tuloa

Vierailija
32/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä tulen perimään suuren talon ja ulkorakennuksen suurella tontilla. Valitettavasti tämä sijaitsee keskellä metsää kaukana kaikesta, joten myyminen tulee luultavasti olemaan vaikeaa, jos en ihan pilkkahintaan suostu myymään. Itse en ole sinne metsään muuttamassa.

Isä on ryypännyt ja pelannut kaiken mitä häneltä olisi voinut periä.

Vierailija
33/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin pirun riitaista kaikki. Äitini omistaa omakotitalon puolikkaan. Jos aika hnestä jättää ennen puolisoaan, niin lahjoitan oman osani äidin puolisolle... sen jälkeen kaivan popparit ja katselen kun kaksi muuta sisartani repivät toisiltaan kurkut auki taistellakseen kaiken maailman kipoista kupoista. Ja nauran oikein kunnolla solle haukulle, että olisi heille pitänyt antaa oma osuuteni. Laiskoja ja katkeria elämäntapa luusereita molemmat, työtävieroksuvia miestensä lompakkolaisia, rakastavat tapella, etenkin keskenään.. eli eiköhän noi kaks taas saa aikaiseksi jonkin sortin nyrkkitappelun... viimeksi vetelivät toisiaan huolella turpaan erään sukulaisen hautajaisten jälkeen... ja jos kertoisin syyn, niin kuolisitte nauruun.. itse en ole noihin pöhinöihin osallistunut enää pariinkymmeneen vuoteen. Ei kiinnosta.

Vierailija
34/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 140000 ja tulossa jotain 20000. Faija saattohoidossa, toivottavasti ei kidu enää pitkään, mutta eipä pääse enää kämppäänsä (yksiö hyvällä paikalla lähiössä) laittamaan lihoiksi.

Vierailija
35/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä alle 10000€ ja äidiltä 90000€. Sopivan pienet summat, ettei mene elämä sekaisin, mutta kuitenkin vähän helpotti taloudellista tilannetta.

Vierailija
36/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kuoltua saatiin noin 100 000 eur  per lapsi ja kun äidistä aika jättää ehkä jotain 200 000 eur per lapsi. Näkee sitten joskus. Itse olen omat taloni ja tavarani ostanut enkä perintöjä erityisesti tarvitse, mutta onhan siinä hyvä eläketurva ja omille lapsille jotain myös

Vierailija
37/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Tällä hetkellä asuvat reilun 300 000 e talossa, säästöjä tiedän olevan useampi kymmenen tuhatta ja henkivakuutukset kummallakin. Olen ainoa lapsi ja vanhemmilla testamentit jotka rajoittavat mahdollisten uusien puolisoiden ja minun puoliso(ide)ni mahdollisuuksia päästä perintöön käsiksi. Tarkoitus heillä siis turvata että minä ja lapseni saamme perintöä, vaikka eivät onneksi koe velvollisuudekseen sitä kaikin tavoin kerryttää vaan esim matkailevat paljon.

Vierailija
38/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää nähtäväksi saako vai ei. Varmaan myyvät ne kiinteistöt vielä eläessään ja jää jäljelle vaan jotain suvun maita ja mökki, joita ei voi vuokrata tai myydä, tai muuten saan koko suvun kimppuuni.

Vierailija
39/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla on pari mökkiä, omakotitalo, kerrostalo-osake, vähän metsää ja mitä lie. En tiedä tarkkaan. Perillisiä on kaksi. Vanhemmat elää vielä. Itse en tule perintöä ottamaan vastaan, vaan luovun siitä lasteni hyväksi.

Vierailija
40/79 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää nähtäväksi saako vai ei. Varmaan myyvät ne kiinteistöt vielä eläessään ja jää jäljelle vaan jotain suvun maita ja mökki, joita ei voi vuokrata tai myydä, tai muuten saan koko suvun kimppuuni.

Onko ne suvun maat sitten ihan vaan ns. joutomaata, joilla ei mitään kasva? Eikö niitä metsiä osteta ja omisteta sen takia, että saisi puun  myynnistä tuloja?