Voiko häihin kutsua ilman avecia?
Päätettiin poikaystävän kanssa mennä naimisiin tulevana talvena. Meillä ei ole ihan hirveästi rahaa eikä muutenkaan intoa pitää isoja häitä, joten ajateltiin kutsua vähän päälle 20 ihmistä. Niin meillä olisi rahaa ruokkia ja juottaa kaikki kivassa miljöössä. Tavoitteena olisi siis saada paikalle kummankin perhe, lähimmät ystävät ja ne sukulaiset, joiden kanssa on säännöllisesti tekemisissä.
Tässä laskeskellessa ongelmaksi on noussut se, että hääkutsut ovat vissiin yleensä avec ja aika monella vieraalla on kumppani, joka on meille joko puolituttu tai täysin vieras. Koska vierasmäärä on meidän aika rajallinen, tuntuu hölmöltä, että pitäisi jättää kutsumatta joku, jonka tuntee ja haluaa paikalle, koska paikalle tulisivat esimerkiksi siskonpojan tyttöystävä, jonka olen kerran nähnyt vilaukselta, tai ystävän miesystävä, joka viettää aikaa ensisijaisesti omassa kaveriporukassaa eikä ole koskaan ollut kiinnostunut tutustumaan muhun käsipäivää enempää.
Koska kaukaisempia tai vieraampia ihmisiä ei olisi tulossa ja ollaan molemmat samasta kaupungista lähtöisin (eli esimerkiks lapsuudenystävät, jotka eivät välttämättä tunne nykyistä ystäväporukkaa, tuntevat mun perheen ja miehellä about sama tilanne) kummankin puolen vieraat tuntevat kaikki edes jonkun. Ihan vieraaseen porukkaan ei siis kukaan joudu, vaikka ei saisikaan tuoda omaa deittiä.
Miten itse kokisit tällaisen tilanteen häävieraana? Oisko ok?
Vai pitääkö häihin kutsua aina avecin kanssa?
Mitä tähän voi edes sanoa