Harmittaako sinua, kun et voi koskaan käydä miehesi kanssa kahdestaan yhtään missään?
joskus olisi kiva käydä konsertissa, elokuvissa tai mennä vaikka sellaiseen kylään molemmat, mihin on kutsuttu pariskuntia. Mistään kahdenkeskisistä viikonlopuista tai lomista nyt en koskaan edes viitsi haaveilla, mutta jotkut kodin suuremmat hankinnat, jotka vaativat tuntikausien kiertelyä olisi joskus kiva hoitaa ilman lapsia.
Kommentit (41)
mitään yökyläpaikkaa lapsille ei ole, ja lapsenvahtiakaan meillä ei ole varaa palkata. En edes tunne tai tiedä ketään, mistä sellaisen saisi.
Ekat kymmenen vuotta meni ihan hyvin, ei harmittanut yhtään, mutta kunei ole kymmeneen vuoteen käynyt missään muuten kuin aina lapset mukana, niin kyllä harmittaa!
Kahdenkeskinen aika ei aina tarkoita jonnekin menemistä. Sitäpaitsi viihdymme parhaiten kotona.
meillä ei hoideta parisuhdetta mitenkään, koska siihen ei ole mahdollistuutta.
lasten syntymän jälkeen eli yli kymmeneen vuoteen ei olla oltu yötä kahdestaan.
Mll:stä ei hoitajaa täälläpäin saa, eikä ole hoitajiin juuri rahaakaan.
Sukulaisista ei ole koskaan saanut apua.
Mikään hoitorinki ei tule kysymykseen, kaverimme eivät sellaista tarvitse, koska heillä on kaikilla sukulaisten lastenhoitoapua.
kyllä meille se sopii, että mummit ja pappa ja ukki tai veljeni soittaa, että saako poika lähteä kyläilemään tai vaikka jumboon :) ne on pojasta mahdottoman hauskoja retkiä :) ja yökyläänkin isovanhemmat saavt, kun poika haluaa mennä tai he haluavat ottaa :) meidän parisuhdekin on tärkeä.
en tiedä ketään ala-aste, ylä-aste- tai lukioikäistä,joka menisi nukkumaan iltaisin klo 19.30.
oottekohan ikinä kysynyt keltään hoitopaikkaa lapsille. ei mun kaverit ainakaan itteensä meille tyrkytä, mutta kun ollaan kysytty niin usein on kummit tm. ottaneet mielellään.
ei kuulosta hyvältä, ettette ole olleet 10 vuoteen yötä kaksin....
Kuka sinun lapsiasi sitten oikein hoitaa?
Ap. ei mekään eikä meidän kaveriperheet tarvii " yökyläpaikkaa/hoitoa" kavereista.
Mutta kun lapsista on hauskaa käydä kavereiden luona yökylässä. Siksi ne sitä tekee, ei minkään tarpeen takia.
Joten kutsu rohkeasti lapsiesi kavereita yökylään ja ehdota, että voisiko meidän lapset sitten tulla myös teille.
Tai kysy rohkeasti. Kyllä mulla ainakin on niin hyviä kavereita (lastemme kavereiden vanhempia siis), että voin suoraan kysyä, että voisitteko hoitaa lastamme. Teemme sitten vastapalveluksen.
mä en ole koskaan ymmärtänyt, miten ystävät voisi lastenhoidossa auttaa?
Mä en kehtaisi edes pyytää kiireisiä, uupuneita, monen pienen lapsen vanhempia hoitaman meidän pieniä lapsiamme omiensa lisäksi, että voisimme olla miehen kanssa kahdestaan.
meillä ei onnistuisi. Vaikka neljä vanhinta voisikin saada, niin 2v:lla ei vielä ole kavereita...
No, nyt 23 vastaa vähän ilkeästi, että olisit miettinyt ennen kuin 5 lasta teit..... ja että turha valittaa, että ei ole kahden keskistä aikaa....
ymmärrän, tuossa tilanteessa voi olla tosi hankalaa.
Mutta olet varmasti aika poikkeus, sillä harvalla on 5 lasta. Yleensä kaikilla keskimäärin on vain kaksi.
T.23 jolla vain 2 lasta ja siksi yökyläilyt kavereilla on helppoja.
se on ihan selvä, ja sen takia voivat huonosti jos aina on vain samat naamat.
Luuletteko, että haluamme silti lapsemme hoitoon hinnalla millä hyvänsä? Tajuatteko, että ainakin minun lapseni kärsisivät, jos heidät yhtäkkiä lykättäisiin uppo-oudolle vahdille! Ottaisitteko itse mll-vahdin, tai lykkäisittekö ostarin lapsiparkkiin omanne?
Joo, tiedän, ei saisi valittaa, ellei tarjotut vaihtoehdot kelpaa; mutta joskus vaan harmittaa niin hitosti...
Paljon mieluummin käyn frendien kanssa ulkona, kun mies on lapsen kanssa. Paljon enemmän puhuttavaa - ja se mikä puhuttava miehen kanssa on, ehitään kyllä jutella lapsenkin ollessa läsnä.
MLL:n hoitaja on uusi ja outo vain yhden ja ainoan kerran. Ja meidän MLL:n hoitaja kävi etukäteen tutustumassa lapsiimme, että ei ollut enää uusi ja outo, kun piti jäädä lasten kanssa kaksin.
Lapset tykkäsi aivan älyttömästi hoitajasta. Kyseleevät, että milloin se taas tulee, että ettekö te äiti ja isä voisi lähteä johonkin.... harmi, että hoitaja muutti pois.
Mutta tilalle löytyi toinen hoitaja, joka nyt sekin muutti pois.
Vielä uutta hoitajaa ei ole löytynyt, mutta löytyy kun tarvitaan.
Ja täällä " maalla" ei ole mitään " lapsiparkkeja" , mutta kyllä, ihan sellaiseen " hylkäisimme" ja tulemme " hylkäämään" , kun kohdalle sattuu. Luulen, että lapsiamme saa houkutella sieltä pois, kotiin lähtemään =D
Ei mullakaan ollut minkäänlaista tukiverkostoa, kun tänne pienelle paikkakunnalle muutettiin. Olin viimeisilläni raskaana ja ketään en tuntenut. Ihan on itse pitänyt alusta asti rakentaa tukiverkosto ventovieraista ihmisistä, koska sukulaisen sukulaista ei tällä paikkakunnalla asu.
Kyllä se on itsestä monesti kiinni, että onko sitä tukiverkostoa vai ei.....
Jos vaan kotona kökkii lasten kanssa, eikä puistossa, mammakerhoissa yms. käy ja uskalla tutustua siellä toisiin äiteihin, niin ei tarvii valittaa, että ei ole tukiverkostoa.
Vierailija:
Luuletteko, että haluamme silti lapsemme hoitoon hinnalla millä hyvänsä? Tajuatteko, että ainakin minun lapseni kärsisivät, jos heidät yhtäkkiä lykättäisiin uppo-oudolle vahdille! Ottaisitteko itse mll-vahdin, tai lykkäisittekö ostarin lapsiparkkiin omanne?Joo, tiedän, ei saisi valittaa, ellei tarjotut vaihtoehdot kelpaa; mutta joskus vaan harmittaa niin hitosti...
Ja kyllä harmittaa! Eniten lapsen takia. Mutta haloo, ei joku ostarin lapsiparkin vieras ihminen vastaa mitenkään sitä mummolassa tms. vietettyä aikaa! Eikä jossain maalla pienissä kunnissa voi mll:ton hoitajien (hoitajan) varaankaan paljon laskea...
Käyn puistoissa a äiti-lapsikerhoissa- emme elä umpiossa, vaikkakin ilman lapsenvahtiapua.
Me ei vaan miehen kans tiedetä mitä tehtäis...
Ongelma on ennemmin niin päin, että lapsen " pitäisi" olla joka viikonloppu mummoloissa tai tädeillä, eikä me vanhemmat yksinkertaisesti keksitä mitään tekemistä aina kun lapsi olisi hoidossa!
Ongelmansa kullakin =)
Ei toki joka viikko, mutta kerran, pari kuussa. Ihan jo yhteiselle lenkille pääseminen on hienoa, mutta joskus sit käymme juuri konsertissa tai teatterissa (kummassakin tässä kuussa), elokuvissa tai kavereilla/kaverien kanssa ulkona.