Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko runsaat menkat normaalit?

Vierailija
16.05.2016 |

Elikkäs onko normaalia 14v. Kun menkat lvat runsaat? Siteen joudun vaihtamaan 2-4h välein (vähän on kyllä koulussa kiusallista) ja kaiken huippu on se kun tulee usein yli enkä huomaa kunnes sitten kun katson vaikka paikkaa jossa olen istunut. Siinä sitten tekosyitä vääntäen yritän tilanteesta selvitä. 2-4 päivää ovat ne todella runsaat mutta sitten helpottaa eikä tarvi vaihtaa kun kaks kertaa päivässä side. N. Joka toiset menkat ovat sitten normaalit tai eivät tule ollenkaan. Onko normaalia? En ole äitini kanssa läheinen enkä halua hänelle puhua ja sisaruksia minulla ei ole.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea resepti esim. Capriloneille, jotka vähentävät vuodon määrää. Noi ei ole mitään ehkäisypillereitä vaan on tarkoitettu nimenomaan mm. runsaiden kuukautisten hoitoon.

Myös monet hormonaaliset ehkäisyvalmisteet niukentavat vuotoa.

Ei tarvitse siis turhaan runsaista menkoista kärsiä.

Vierailija
2/8 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaillehan nuo kuulostaa. Miten olis kouluterveydenhoitajan juttusille hakeutuminen? Voisit hyötyä hormonivalmisteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se yleensä ihan normaalia. Itsellänikin ollut alusta asti tosi runsaat menkat. Pelkän siteen kanssa ei niin mitään jakoa, joten heti ekojen menkkojen toisesta päivästä alkaen (12-vuotiaana) tamponeja aloin käyttää. Ei siitä vaan tullut yhtään mitään, kun tunsi miten sitä oikein pulpahteli siteeseen sitä vuotoa isoja määriä, ja joka hulahduksella pelkäsi että tuliko jo ohi tai yli vai ei. Tamponi + varmistuksena side, niin pystyn runsaimpinakin päivinä 4-5 tuntia olemaan vaihtamatta.

Vierailija
4/8 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että pitkällä aikavälillä runsaat kuukautiset voi aiheuttaa anemiaa. Eli jossain vaiheessa hemoglobiini olisi hyvä mittauttaa. Jos on runsaat kuukautiset ja jatkuvasti väsynyt, vetämätön olo, niin anemia voi olla syy.

Vierailija
5/8 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei noi onneks ole muutakun ne ekat päivät sitä runsasta vuotoa. Serkulta kyselin apuja äsken ja hänellä sama juttu. Pari ekaa päivää on aika runsaat mutta sitten loput on tavallista vuotoa.

Vierailija
6/8 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku sanoi mm. Tehneensä sillai että laittoi kaks sidettä päällekkäin ja kun toinen oli täynnä otti sen pois ja sitten toinen kehiin. Sanoi kuulemma että hyvin toimi tai sitten yösidettä pitää päivä siteenä. Nämä runsaat kuukautiset ei onneksi minua haittaa mutta ärsyttää toki kun aina tulee yli. Jos nämä konstit tepsis.

Vierailija
7/8 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ibuprofeini vähentää vuodon määrää, ota 3xpäivässä. 

Mulla oli teini-iässä ihan kamalat menkat ja silloin neuvoi lääkäri. Nyt omalla tytöllä sama tilanne ja ibuprofeinilla saa vuodon siedettäväksi :) !

Vierailija
8/8 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöside, tai side + tamponi kouluun.

Mulla oli nuorena tosi runsaat ja sen siteen/tamponin sai vaihtaa kyllä ihan joka välitunti.