sanontoja
en ihan ymmärrä kaikkien sanontojen merkitystä...esim mikä se ihmeen pata kattila soimaan juttu oikeen on...
Kommentit (14)
Eli sanontaa käytetään silloin, kun esim. puhutaan ihmisestä (Pata) joka haukkuu toista (Kattilaa), vaikka ei itsekään ole mikään täydellinen.
siis tarkottaako toi soimaa periaatteessa haukkua?
siis voiskose olla vaik et pertti reinoa soimaa
mutta minusta se on huono sanonta. Mitä ihmeen vikaa on padoissa tai kattiloissa?
Outo sanamuoto... ymmärrän, mitä tarkoittaa, mutta aika hölmö /outo sanonta...
Vierailija:
mutta minusta se on huono sanonta. Mitä ihmeen vikaa on padoissa tai kattiloissa?
Vierailija:
siis tarkottaako toi soimaa periaatteessa haukkua?
siis voiskose olla vaik et pertti reinoa soimaa
Vierailija:
Outo sanamuoto... ymmärrän, mitä tarkoittaa, mutta aika hölmö /outo sanonta...
eli kyyditsemässä.
myönnän kans etten tajuu tota pata kattila hommaa...toi selityskään ei paljoo auttanu...toi pappi juttu kans mietityttää
Miksi siis toinen voisi toista haukkua kun kerta samanlaisia ovat.
Vierailija:
Miksi siis toinen voisi toista haukkua kun kerta samanlaisia ovat.
Eli padan on turha haukkua että kattialla on kylki mustana, kun padalla ittelläänkin on ihan samalla lailla.
Joskus sen sitten äkkäsin ihan itse, tosin en vieläkään ymmärrä, miksi siihen rokan syömiseen tarvitaan rohkeutta.
Vierailija:
Joskus sen sitten äkkäsin ihan itse, tosin en vieläkään ymmärrä, miksi siihen rokan syömiseen tarvitaan rohkeutta.
Jos on, niin ostan heti miehelleni. Hän kun rakastaa käyttää sanontoja, vaikkei tiedä mitä ne tarkottaa. Ei oo yks eikä kaks kertaa kun oon joutunut sanomaan ja selittämään, että et sä noin voi tolle sanoa...
täällä on toinen joka ei ymmärrä sitä?