Minkälaisia kokemuksia sisarusten isosta ikäerosta?
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia lasten useamman vuoden ikäerosta. (Nimen omaan teidän omien lasten, ei teidän itsenne ja sisarustenne.) Tuntuu, että on hyvin harvassa ne perheet (uusperheitä lukuunottamatta), joilla syystä tai toisesta lasten ikäeroksi tulee yli 6 vuotta.
Kommentit (3)
paljon paljon paremmin kun osasin ikinä toivoa.
Tietty se voi olla kanssa kun tämä meidän vanhempi on poika, mutta se että on jo niin vanha helpottaa siinä mielessä että lapselle on helppo selittää miksi nyt on näin ja näin (siis ainakin mein lapselle).
Ei ole tullut mustasukkaisuutta juuri ollenkaan (ja samaa sanoo kaveri joiden lapsilla 6 vuotta ikäero molemmat tyttöjä heillä).
Meillä isoveli leikkii ja viihdyttää kovasta (nyt 6 kk vanhaa) pikkusiskoa ja on ylpeä kun vauva nauraa kun hän yrittää vauvaa hauskuutta/viihdyttää.
Tykkää kovasti auttaa vauvan hoidossa ja ylpeänä kertoo siskosta ja puolustaa tätä henkeen ja vereen... =)
Hyvin on mennyt, ei väsymystä tai uupumusta äidillä. Tosin jutteli tossa jokin aika sitten jo ns. oman elämän perään, kun nyt on lapsia hoitanut ja kuskannut jo 15 vuotta, eikä loppua vielä näy.
Myös lapset ovat etäisiä toisilleen. Lasten tarpeet myös hyvin erinlaiset. Esim. lomilla samat kohteet eivät oikein kiinnosta. Tekevätkin paljon niin että äiti piemennän kans menee eri juttuihin kuin esikoinen ja isä.
Toki vanhimmalla on sitten jo useampi vuosi kuopukseen. Heillä ikäerona on 9v. Kuopus onkin saanut isommilta rajatonta hyvänäpitoa ja huomiota. Silloin se ikäero tuntuu erilaiselta, kun niitä muita sisaruksia kuitenkin on välissä. Oletan, että tarkoitit suurella ikäerolla juuri sitä, että ensimmäisen lapsen jälkeen tulee pitkä väli. Meillä ei näin ole, mutta itselläni oli pikkusiskoon 10v ja yhteistä säveltä ei ole löytynyt koskaan.