Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset? Kertokaa!
Itse voisin kirjoittaa näistä kirjan, jo kahden edellisen suhteen perusteella, mutta arkipäivää oli:
- Kaupasta kuitti miehelle, että näki kellonajan ja pääsi laskemaan paljonko aikaa kului matkaan ja jos edellisenä päivänä olin suoriutunut kaupasta 10 minuuttia nopeammin, niin olin käynyt toisen miehen luona.
- Tekstiviestinä piti lähettää sijainti tai valokuva paikasta missä olin, jos mies joutui lähtemään töiden takia toiseen kaupunkiin.
Kestin tätä kaikkea, koska olin hölmö ja luulin, että todistelemalla mies muuttuu ja alkaa luottamaan. Nyt tiedän, että mustasukkaisuus on sairaus, joka ei parane.
Kertokaa mihin olette nöyrtyneet?
Kommentit (3465)
Oi voi. Niin tuttuja juttuja yli 10 vuoden takaa. Pari vuotta vanhemman, misogyynisen huonoitsetuntoisen reppanan kanssa. Väkivaltaiseksi ei mennyt, mutta rikkoi rajoja ja kontrolloi muuten sairaalloisesti. Helteellä ei olisi saanut olla rannalla "bikineissä pyörimässä" vaan tietokoneen äärellä tsättäilemässä hänelle (etäsuhde). Tuli tutuksi kortsujen laskeminen, viestien lukeminen, tietokoneen kuvakokoelman ronklaaminen, reissujen kieltäminen, jatkuva valitus, riitely ja syytökset, todisteiden etsiminen, kaverisuhteiden ja tekemisten rajoittaminen ja epäily. Vibraattoristakin oli mustis ja huolissaan, onko se isompi kuin hänen. Vieläkin näen painajaisia siitä rumasta riidanhaluisesta naamasta. Vetosi aina sääliin ja rupesi itkemään. Oli silti aivan riippuvainen minusta, vaikka tuntui että inhosi minua samalla enkä ollut yhtään semmonen tyttöystävä minkä olisi halunnut, eli passiivinen ja yksinäinen kotihiiri joka ei käy eikä kiinnitä liikaa huomiota missään. Kontrolloinnilla ja riitelemällä hän teki juuri sen mitä halusi välttää, eli sai minut jättämään itsensä.
Nyt on onneksi kiltti ja tasapainoinen mies ja korjaavia kokemuksia saatu, mutta yön pimeydessä valvoessa edelleen nämä nousee mieleen. En olisi saanut tätä nykyistä hyvää elämää jos olisin jatkanut miehelle alistumista. Minullekin monet ystävät ja äiti yrittivät puhua järkeä että jättäisin miehen, mutta se manipulaatio toimi minuun. Toivon jokaiselle voimia kerätä itsetuntonsa rippeet ja paeta tällaisista suhteista. Tiedän että monille se on vaikeampaa kuin minulle, kun asutaan jo saman katon alla, on lapsia ja lainaa ja mies on ehkä onnistunut jo eristämään muusta maailmasta, mutta se on silti mahdollista. Kerätkää rohkeutta pyytää apua läheisiltä ja myös viranomaisilta. Vaikka olisit jo eristetty, vanhat ystävät silti ovat varmasti valmiita auttamaan.
Olin aikoinaan töissä baarissa. Se se vasta olikin karmeaa työskennellä kun mustasukkaisella puolisolla oli oikeus istua tuijottamassa aina koko työvuoron ajan. Uhkakuviahan oli joka paikassa. Ja tottakai jokainen miesasiakas oli juuri se, kenen kanssa olin pannut juuri hetkeä aikaisemmin. Kuulemma tiettyjen miesasiakkaiden pankkikortteja silittelin ertyisen hellästi, jolloin se oli myös samalla selvä panokutsu tai vähintään haikea muistelu asiakkaan kanssa vietetystä kuumasta yöstä.
Voitte vaan kuvitella, jos syystä tai toisesta piti käydä takahuoneessa (esim. tiskit, hakemassa jotain loppunutta juomaa, tankkien vaihtamista tms) ja se kun oli vain henkilökunnan aluetta. Hyvä ettei hän lähtenyt kaikista henkseleistään irti, sillä ei päässyt käräyttämään ihan selkeää pettämistä. Ja jos ihan sama kuka asiakas tuli tekemään jonkun biisitoiveen, ja jos se sattui olemaan joku herkkä rockballadi, niin se oli vinkki että romanttista seksiä olisi nurkan takana tarjolla, saati että jos se oli kunnon rock tai metallibiisi, niin se oli kuulemma taas lupaus erittäin raivokkaasta seksistä.
Työvuoron päätteksi sitten vielä kotona aamuyöstä pidettiin kolmannen asteen kuulustelu, miksi olin jollekulle hymyillyt millin verran enemmän kuin jollekulle toiselle ja mitä siellä takahuoneessa todellisuudessa tapahtui, välillä epäili että pomoni oli siellä piilossa odottelemassa että voisimme sitten harrastaa kolmen sekunnin pikapanoja.
Työpaikallani hän ei kuitenkaan uskaltanut alkaa raivoamaan, sillä silloinhan hän olisi ottanut ison riskin siinä, että saakin porttarin, jolloin ei voisi pitää jokailtaista vahtivuoroaan paikan päällä.
Lopulta päätin suhteen ja hän ei voinut käsittää millään, miksi tein niin. Hänhän oli vaan kuulemma ollut aina vaan niin huolehtivainen.
Vierailija kirjoitti:
Oi voi. Niin tuttuja juttuja yli 10 vuoden takaa. Pari vuotta vanhemman, misogyynisen huonoitsetuntoisen reppanan kanssa. Väkivaltaiseksi ei mennyt, mutta rikkoi rajoja ja kontrolloi muuten sairaalloisesti. Helteellä ei olisi saanut olla rannalla "bikineissä pyörimässä" vaan tietokoneen äärellä tsättäilemässä hänelle (etäsuhde). Tuli tutuksi kortsujen laskeminen, viestien lukeminen, tietokoneen kuvakokoelman ronklaaminen, reissujen kieltäminen, jatkuva valitus, riitely ja syytökset, todisteiden etsiminen, kaverisuhteiden ja tekemisten rajoittaminen ja epäily. Vibraattoristakin oli mustis ja huolissaan, onko se isompi kuin hänen. Vieläkin näen painajaisia siitä rumasta riidanhaluisesta naamasta. Vetosi aina sääliin ja rupesi itkemään. Oli silti aivan riippuvainen minusta, vaikka tuntui että inhosi minua samalla enkä ollut yhtään semmonen tyttöystävä minkä olisi halunnut, eli passiivinen ja yksinäinen kotihiiri joka ei käy eikä kiinnitä liikaa huo
Ei hitto, luin ketjua alkupuolelta ja kävi ilmi että olen kahdeksan vuotta sitten kirjoittanut tästä samasta exästä samoja asioita ketjuun. Muistan kyllä lukeneeni silloin tätä ketjua, mutta en muistanut kirjoittaneeni tähän, noista painajaisista yms. En taida olla vieläkään ihan yli tapahtumista.
Ex-kihlattuni oli niin mustis et tuli työpaikkani aulaan kyttäämään kun olin töissä, joka päiväksi 8h päivässä. Perusteli käytöstään sillä kuinka työpaikkani naiset varmasti kuolaavat minun perään ja todellakin kuulemma näki kuinka moni nainen minua katsoi himoiten. Eksäni joutui luopumaan monen viikon ns kyttäyksestään, koska moni asiakas oli alkanut valittamaan "oudosta kyylä naisesta" ja vartija antoi suullisen varoituksen asiasta ja vielä painotti et jos homma vielä jatkuu, niin seuraavaksi soitetaan poliisit. Eksäni tajusi lopettaa kyttäyksen😆 toki raivosi asiasta kotona minulle, kuinka ihmiset on sairaita kun puuttuivat hänen käytökseen, mikä eksästä oli tottakai "normaalia."
Entinen poikaystäväni 20v. sitten, jonka kanssa seurustelin 2kk, oli sairaalloisen mustis. Hänessä ne ilmeni seuraavilla tavoilla:
~ Kävi vähänväliä oman kämppänsä verhon takaa kurkkimassa, milloin olin käymässä hänellä, ettei kukaan mies ole ikkunan ulkopuolella minua odottamassa. Auta armias jos joku mies ohikulkija pysähtyi näkösällä esim. Pissittämään koiraansa, niin entinen poikakaveri sai aihetta epäilyyn ja alkoi mumisemaan yksinään sairaita teorioitaan pettämisestä.
~Kun kuljimme yhdessä kaupungilla, niin vahti silmä kovana, että katsooko kukaan mies minua, tuijotti ohikulkevia miehiä silmät suurina (näytti ihan pöllöltä) ja huomasin kuinka moni jäi katsomaan eksäni perään ilmeellä: tuo on sairas tyyppi. Muutama mies kysyi ohimennen joskus et onko sulla kaikki hyvin, niin eksä vastasi takaisin: Mitä tarkoitat 😄
~Vaihtoi telkkari kanavaa heti jos näkyi lihaksikkaita komeita miehiä, etten syty niistä, saattoi rämpätä kanavasta toiseen jos oli niin huono tuuri, että yhtäaikaa monessa kanavassa näkyi komeita miehiä, oli koominen näky kertakaikkiaan😄 parikertaa aloin nauramaan tilanteessa ja eksä suuttui ja mutisi ja laittoi töllön kiinni. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aviokumppani epäili et petän häntä pikkulintujen kanssa, joita ruokin talvisin silloisen kodimme pihalla. Ei osannut selittää miten se pettäminen käytännössä tapahtui. 😀
Oli muuten pian tuon jälkeen entinen kumppani.
Olikohan sama ajatus kun mun exällä joka oli sairaan mustasukkainen mun huonekasveja kohtaan. Oli kuulemma entisiltä poikaystäviltä saatuja. Oikeasti suurin osa oli ulkomailta tilattuja ja loput marketeista/sukulaisilta. Mökötti aina kun hoidin kasveja kun kuulemma ajattelin kiihkeitä öitä ihan selkeästi, oikeasti vain etsin tuholaisia kasveista kun oli ennen parisuhteen alkua ollut ripsiäisiä kasveissa ja niiden hävitys oli kallis ja työläs operaatio.
Erotessa laittoi kasviravinnepulloon kloriittia. Onneksi huomasin hajusta. Myöhemmin tavaroita hakiessa oli niin muikea hymy kasvoillaan kun luuli että kasvit olisi
Menee vähän samaan kategoriaan, olin ostanut uuden suihkusaippuan, jonka tuoksu oli mielestäni ihana. Tästä alkoi heti "leikillä" heitetty "niin joku sun exä on joskus antanut ton samantuoksuista ja sitä muistelet?"
Oli asia mikä tahansa, niin aina tämän mielessä liittyi jotenkin seksiin, exiin jne.
Kyllä sitä on nykyään ilolla yksinään.
Ite niillä sairaalloisen mustasukkaisilla on seksit, pervot teoriat yms kokoajan mielessä, jotka sitten siirretään kumppanin kontoille ja tekosiksi sairaan mielessä. Selvästi ylikorostuu tuo, kun lukee sairaalloisesti mustiksien kumppaneiden kieroutuneita väitteitä yms tässä keskustelussa.
Oli mustasukkainen tampoonille.
Kyllä. Oli siis sitä mieltä, että sitä käytetään tuomaan seksuaalista mielihyvää, jota käytän koska hän ei siinä onnistu.
Ja tämä vain yksi esimerkki. Ja jos halusin seksiä, niin olin pettäjä, koska varmasti ehdottelisin kaikille. Ja kun en halunnut, olin pettäjä, koska olin ollut juuri jonkun muun kanssa.
Samaan aikaan toki valiteltiin, miksen ole seksuaalisesti avoimempi ja tee aloitteita.
Vierailija kirjoitti:
Mun olisi pitänyt kaikki miesseuraajat instagramista näyttää ja kertoo et mistä tunnen, onko kaveri vai mikä ja himoanko mahdollisesti jotain tyyppiä. En todellakaan alkanut esittelemään noin 400 kpl miesseuraajia, joita en tunne yhtään😆 tottakai exä räjähti kun en suostunut. Esittelin tyyliin 10 miestä tosta 400 miesseuraajasta, jotka siis oikeasti tunsin ja ovat sukulaisia/kamuja.
Mikä tässä on alapeukutettavaa? Jos on julkinen profiili instagramissa, niin on mahdollista että on satoja tai jopa tuhansia seuraajia, jos siitä tulee alapeukkuja tässä?
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan töissä baarissa. Se se vasta olikin karmeaa työskennellä kun mustasukkaisella puolisolla oli oikeus istua tuijottamassa aina koko työvuoron ajan. Uhkakuviahan oli joka paikassa. Ja tottakai jokainen miesasiakas oli juuri se, kenen kanssa olin pannut juuri hetkeä aikaisemmin. Kuulemma tiettyjen miesasiakkaiden pankkikortteja silittelin ertyisen hellästi, jolloin se oli myös samalla selvä panokutsu tai vähintään haikea muistelu asiakkaan kanssa vietetystä kuumasta yöstä.
Voitte vaan kuvitella, jos syystä tai toisesta piti käydä takahuoneessa (esim. tiskit, hakemassa jotain loppunutta juomaa, tankkien vaihtamista tms) ja se kun oli vain henkilökunnan aluetta. Hyvä ettei hän lähtenyt kaikista henkseleistään irti, sillä ei päässyt käräyttämään ihan selkeää pettämistä. Ja jos ihan sama kuka asiakas tuli tekemään jonkun biisitoiveen, ja jos se
Mun on ihan pakko kysyä että mitä liikkui mielessäsi kun mies ekan kerran tuli töihin kyttäämään? Kiinnostaa se että miten kulaan katsoo tuollaista edes yhtä kertaa? Sanotaan että se alkaa pikkuhiljaa, mutta mikä pikkuhilja se oikein on? Tapailemani mies sanoi minulle että nuo sinun korviksesi tulevat herättämään miehissä huomiota. Sanoin ett tuskinpa. Johon mies sanoi että kyllähän nuo ovat sellaiset kutsuvat mitä sinkkunaiset käyttävät kun lähtevät baariin miehiä hakemaan. Sanoin että en jatka tapailua kanssasi enää. Kiinnostaa MIKSI joku jatkaa?
Feikkiprofiilin tekeminen alastonsuomeen. Törkein mitä olen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun olisi pitänyt kaikki miesseuraajat instagramista näyttää ja kertoo et mistä tunnen, onko kaveri vai mikä ja himoanko mahdollisesti jotain tyyppiä. En todellakaan alkanut esittelemään noin 400 kpl miesseuraajia, joita en tunne yhtään😆 tottakai exä räjähti kun en suostunut. Esittelin tyyliin 10 miestä tosta 400 miesseuraajasta, jotka siis oikeasti tunsin ja ovat sukulaisia/kamuja.
Mikä tässä on alapeukutettavaa? Jos on julkinen profiili instagramissa, niin on mahdollista että on satoja tai jopa tuhansia seuraajia, jos siitä tulee alapeukkuja tässä?
Varmaan alapeukuttajat vaatineet itse samaa kumppaneiltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitte vaan kuvitella, jos syystä tai toisesta piti käydä takahuoneessa (esim. tiskit, hakemassa jotain loppunutta juomaa, tankkien vaihtamista tms) ja se kun oli vain henkilökunnan aluetta. Hyvä ettei hän lähtenyt kaikista henkseleistään irti, sillä ei päässyt käräyttämään ihan selkeää pettämistä. Ja jos ihan sama kuka asi
Tämä minuakin kiinnostaisi. Jotain eroahan sillä uhrilla on siihen josta ei uhria tullut? Voisi olla tärkeää avata tätä jotta uhreja tulisi tulevaisuudessa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Näki unta, että minä olin pettänyt häntä jonkun miehen kanssa. Raivona kuulusteli minua siitä että kuka se mies on ja tunnenko sen nimistä!!
- Jos en vastannu4 viesteihin esim kesken kiireisen työpäivän, niin alkoi viestipommitus että mistä nyt oon hänelle vihainen ja on se kumma kun ei voi vastata ja onko mulla joku toinen mies mielessä.. ei auttanut vaikka sanoin että helv. kiireinen työpäivä, väsyttää enkä heti kotiin tullessa jaksa alkaa naputtelemaan viestejä (asumme siis omissa asunnoissamme). Jokaisen normaalin ihmisen luulisi ymmärtävän tämän.
- Kerroin hänelle, että olin nähnyt unessa erään entisen miespuolisen hyvän ystäväni, joka kuoli yli 20v sitten autokolarissa. Alkoi kuulustella minua että mikäs mies se oli, oliko meillä silloin aikanaan suhde (ei ollut) ja olenko nähnyt hänestä seksiunia?? En edes halunnut vastata, aivan sairasta käytöstä. Hän tulkitsi sen niin, että olen siis harrastanut seksiä unessa kyseisen miehen kanssa ja pettänyt häntä.
Olemme eroamassa.
Omaa kokemusta myös noista unijutuista, tulivat ihan suhteen loppumetreillä. Alkoi siis raivoherättää keskellä yötä räväyttäen valot päälle, että olin kuulema puhunut unissani jostain miehestä. Tästä pidettiin tuntikausia kestävä kuulustelu. Valvottamistahan tuo oli.
Ja toistui usein. "Taas puhuit siitä!! Kuka se on???".
Aloin itsekin ihmetellä, kun en edes muistanut mitään unia nähneeni. Kunnes tuli yksi yö, jolloin olin maannut täysin valveilla, itseasiassa eroa miettien. Ja taas pompattiin ylös sängystä räväyttäen valot päälle "taas puhuit unissasi siitä??? Kuka se on????".
Silloin alkoi viimeistään ymmärtää, kuinka kipeää käytöstä tuo oli. Tuskin olin yhtenäkään kertana oikeasti puhunut mitään, mutta oli varmaan keksinyt valvottamiskiduttamisella keinon saada "totuuden" ulos, että kenen kanssa petin. Ja turha varmaan edes sanoa, etten pettänyt, mutta sellaiseksi tulkittiin jo jos viivyin ruokakaupassa 2min pidempään kuin yleensä.
Ajatuskulku näiden taustalla olisi kyllä jännä tietää, kun ketjussakin kerrottu pettämisepäilyistä Rytin, Mannerheimin ja edesmenneen iskelmälaulajan kanssa.
Kuinka monta kertaa kävikään niin et poikakamu otti kesken puhelun kännykkäni ja alkoi raivohuutaa siihen kaikkea solvauksia, sairaita epäilyjään ym puhelun toiselle osapuolelle. Tottakai niin teki koska epäili et petän eri miesten kanssa ja olin naamioinut numerot ja puhelut "mukamas" perheeltä, sukulaisilta ja kavereilta tulleiksi.
Mitä läheisesi sanoivat? Eivätkö huolestuneet, vai etkö kuunnellut heitä?