Kauanko kestää pestä kaikki kotisi ikkunat?
Mulla kesti 5h, mutta jaoin homman kahdelle viikonlopulle. Mutta hymyssä suin pesin, kun saan nauttia 250m2 talostani, puutarhasta ja linnunlaulusta =)
Kommentit (50)
Meillä on iso talo ja todella paljon ikkunoita. Ammattilaiselta se vie n. 2,5 h, kun pesee ulkoa ja sisältä. Teetän työn parin kuukauden välein. Maksaa 114€.
En tiedä, enkä uskalla ajatella asiaa.
Omakotitalo, paljon huonekaluja ja tavaraa pois siirreltävänä ennen pesua. Nopeasti laskin, että isoja ikkunapintoja on 132 ja pienempiä tuuletusikkunan pintoja on 72.
Tänä kesänä olen pessyt kaksi ikkunaa, jotka ovat sillä puolen taloa, johon paistaa pisimpään aurinko (ja likaa joutuu katselemaan joka päivä ja ilta). Pyrin pesemään kesän aikana yleistiloista eteisen, keittiön ja ruokailuhuoneen ikkunat. Olkkarissa on onneksi ympärivuotisessti erittäin ohuet verhot, jotka ovat käytännössä koko ajan ikkunoiden edessä, joten olkkarin ikkunoiden likaisuus ei haittaa silmää.
Menee kauan. Yleensä en ole jaksanut pestä kaikkia ikkunoita. Tänä vuonna kokeilin lapsityövoimaa, kuten itsekin lapsena jouduin ikkunoita pesemään. Mukavaahan se toisaalta on, mutta työlästä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso talo ja todella paljon ikkunoita. Ammattilaiselta se vie n. 2,5 h, kun pesee ulkoa ja sisältä. Teetän työn parin kuukauden välein. Maksaa 114€.
Kuinkahan saastuneessa kaupungissa asut, jos parin kuukauden välein pitää pestä? Täällä meidän taajamassa riittää kerran vuodessa tai parin vuoden välein.
Tunti. Työhön ryhtymiseen menee puoli vuotta
Nyt on mennyt sellaiset 15 vuotta, vielä ei ole valmista.
Menee todella kauan. Talossa 24 ikkunaa ja vaikeat pestä. Pintoja hirveä määrä. En jaksa enää. En ole pessyt muutamia ikkunoita vuosiin.
Minulla meni 100m asunnon ulkopintojen pesuun 1h, seuraavaksi olisi vuorossa sisäpinnat, kun jaksaisi aloittaa, niihin menee vähän kauemmin kun pitää tavaroita siirtää edestä. Välit pesen vain joka toinen vuosi ja niiden aika ei ole nyt.
Ehkä kuukausi sitten pesin keittiön ikkunan. Yksi pinta, koska asun seitsemännessä kerroksessa, ja lisäksi kaksinkertaisissa ikkunoissa ei ole mitään pyyhittävää "välipintaa". Kyllä tuohon meni varmaan kaksi minuuttia.
Joskus lähitulevaisuudessa olen suunnitellut peseväni myös olohuoneen ikkunan.