8v vanhan hybridiauton akku vikaantui, lasku 27000€
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/66486ea7-5d36-49f3-b2fd-bb82a550…
"
Myyjäliike viittaasi omassa vastauksessaan auton ikään ja kiisti Jarin vaatimukset.
Auto oli lähes yhdeksän vuotta vanha, ja ajoakun arvioitu käyttöikä on noin kymmenen vuotta tai 100 000 kilometriä, joten ajoneuvo ei ole vikaantunut ikäänsä ja ajomääräänsä nähden ennenaikaisesti, vastauksessa sanotaan."
Jaahas, aina kymmenen vuoden välein kymppitonnien lasku?
Eihän sähkö ja hybridiautoissa ole mitään järkeä jos pitää aina pelätä akkutakuun umpeutumista.
Kommentit (71)
Niin, Saksassa oli ainakin aiemmin Mersun teoreettinen käyttöikä kymmenen vuotta. Silloin siellä romutetaankin eli lähtee Suomeen.
Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole, toki huonoa tuuria, mutta ainahan noin voi käydä kun vanhan auton ostaa
Työsuhdeauto, uusi auto neljän vuoden välein. Tuo on ongelma niille, jotka ostaa käytettyjä.
"Sähköautojen pikana vaihdettavat akut tulevat Eurooppaan katso video
Kiinalainen Nio haluaa haastaa Euroopassa BMW:n ja Mercedes-EQ:n sähköautot toisenlaisella akkustrategialla. Katso videolta kuinka akunvaihto tapahtuu."
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/0f8b18fb-bece-4cae-b343-820ea1cff…
🔧🐼
Audin 3.0 bensa moottori joka on ihan yleinen Suomen tiellä. 28k€. Marmorilla. Jos uutta osaa haluaa se maksaa.
En ostaisi Suomen olosuhteissa käytettyä sähkö-, enkä hybridiautoa. Jos sitä on kesät talvet säilytetty jossain kadun varressa se heikentää akkua vielä entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole, toki huonoa tuuria, mutta ainahan noin voi käydä kun vanhan auton ostaa
Valveutuneet vaihtaa muutenkin autonsa, kun sillä on ajettu alle 80000.
Tuo akku juttu on yleisestikin ihan mielenkiintoinen, ku eihän esim uusiin mersuihin ( eikä moneen muuhunkaan uuteen autoon ) edes saa asentaa lohkolämmitintä. Eli kyllähän se talvi akun päälle käy kun ei kaikilla ole tallia autolleen
Juu pysyn vastedeskin bensa-autossa.
Plugin hybridien akut joutuvat paljon kovemmalle rääkille, kun niitä ladataan jatkuvasta nollasta sataan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo akku juttu on yleisestikin ihan mielenkiintoinen, ku eihän esim uusiin mersuihin ( eikä moneen muuhunkaan uuteen autoon ) edes saa asentaa lohkolämmitintä. Eli kyllähän se talvi akun päälle käy kun ei kaikilla ole tallia autolleen
Säteilylämmittimet lämmittävät moottoria ihan yhtä tehokkaasti kuin letkulämmittimet . . .
Juttua Toyotan hybridien akuista, pieniä on korjausmäärät.
Kun ostaa kalliin auton kuten porschen niin sen korjaaminen myös kallista. Ne on rikkaille tarkoitettu.
Ihan tarkkaa akun vaihtoaikaa ei selvinnyt videosta mutta periaate oli simppeli, automatiikka hoitaa auton kohdalleen ja laiteisto hoitaa sitten vaihtotyön.
Vierailija kirjoitti:
Työsuhdeauto, uusi auto neljän vuoden välein. Tuo on ongelma niille, jotka ostaa käytettyjä.
Itse ostan auton omilla rahoilla ja vaihdan autoa n. neljän vuoden välein. Sillä tavoin, että autossa on takuu vielä voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo akku juttu on yleisestikin ihan mielenkiintoinen, ku eihän esim uusiin mersuihin ( eikä moneen muuhunkaan uuteen autoon ) edes saa asentaa lohkolämmitintä. Eli kyllähän se talvi akun päälle käy kun ei kaikilla ole tallia autolleen
Heh, sähköautossa ihan samanlainen käynnistysakku, kuin sinun Yariksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo akku juttu on yleisestikin ihan mielenkiintoinen, ku eihän esim uusiin mersuihin ( eikä moneen muuhunkaan uuteen autoon ) edes saa asentaa lohkolämmitintä. Eli kyllähän se talvi akun päälle käy kun ei kaikilla ole tallia autolleen
Säteilylämmittimet lämmittävät moottoria ihan yhtä tehokkaasti kuin letkulämmittimet . . .
Ei pidä paikkaansa, ja ihan uusiin autoihin EI saa asentaa mitään moottorin lisälämmitintä. Webastokin saa lämmittää ainoastaan sisätiloja, ei moottoria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työsuhdeauto, uusi auto neljän vuoden välein. Tuo on ongelma niille, jotka ostaa käytettyjä.
Itse ostan auton omilla rahoilla ja vaihdan autoa n. neljän vuoden välein. Sillä tavoin, että autossa on takuu vielä voimassa.
Oletkin ilmeisen hyvätuloinen joten autoiluun on varaa pistää paljon rahaa,monella näin ei ole.
Eikö olisi asiallista, että uutta autoa ostaessa myyntimateriaalissa olisi listattu osien oletetut kestoiät? Kun ne kerta ovat myyjällä tiedossa?
Näin niistä ei tarvitsisi tapella jälkeenpäin.
Autossa on kuluvia osia.🤷