Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko kestää pestä kaikki kotisi ikkunat?

Vierailija
15.05.2016 |

Mulla kesti 5h, mutta jaoin homman kahdelle viikonlopulle. Mutta hymyssä suin pesin, kun saan nauttia 250m2 talostani, puutarhasta ja linnunlaulusta =)

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinkahan kauan menisi. Muutin tänne syksyllä joten en oo vielä pessyt, kohta pitäisi. 

Veikkaan että noin 2-3h kun pesisi kunnolla puitteita ja ikkunalautoja yms. myöten. Olkkarissa 1 iso ikkuna, terassin kaksiovisen oven ikkunat, pikkuikkuna. Keittiössä keskikokonen ikkuna ja pikkuikkuna. Saunassa pikkuikkuna. Makkarissa iso ikkuna ja pikkuikkuna.

Yleensä pesen ikkunat 1-2 kertaa vuodessa.

Vierailija
22/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän tuota aikaa. Ei ole niitä suosikkihommia, vaikka ihana sitten, kun on saanut pestyä :)

Pesemistä minulla riittää, omakotitalo, porukoiden omakotitalo, siellä kärpäset sontii ikkunoihin ja Oulussa on kerrostaloyksiö parvekelaseineen. Mies majoittuu siellä työmatkoillaan.

Syksyllä taisin missata kaikki pesut 😔

Ois ihanaa, jos pääsis pesemään ilman raivaamista.

Innostusta keräilen, jospa se vielä puhkeaa kukkaan 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestäviä pintoja 120, enkä ole koskaan kerralla pessyt. Ulkoapäin pesetän pari kertaa vuodessa, sisältä pesen sitä mukaa kun tuntuu, että pitäisi.

Vierailija
24/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkseni pesen kirjoitti:

Huomioikaa että kuinka pesee ja riippuen kuinka usein. Mielestäni ikkunan pesuun kuuluu myös ikkunan puu osat, sälekaihtimet, ikkunalaudat siis myös ulkopuolelta. 

Juuri näin. Melkein sitä muuta on yhtä paljon, kuin ikkunaa. Sälekaihtimet varsinkin ovat aika mielenkiintoiset. En voi omalla kohdalla edes puhua ikkunan pesusta, jos en pese näitä mainittuja kohteita.

Vierailija
25/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pestäviä pintoja 120, enkä ole koskaan kerralla pessyt. Ulkoapäin pesetän pari kertaa vuodessa, sisältä pesen sitä mukaa kun tuntuu, että pitäisi.

Millaisessa lasipalatsissa asut?

Kuopiossa oli asuntomessuilla talo, jossa oli ikkunaseiniä, argh. Ehkä ne oli niitä itsestään peseviä. Töissäkin on ja likaiset, mutta ehkä ne aloittaa pesun siitepölyajan jälkeen tai sitäkin myöhemmin.

Vierailija
26/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta. Nyt pitäisi pestä, kun ei erota sitä, että sataako ulkona vai ei. Mutta luulenpa, että muutaman vuoden vielä menee. Itse asiassa epäilen, että kämppä vaihtuu ennen kuin homma on alkanut.

Mutta jos oikeasti ryhtyisin hommaan, niin raivaamisineen menis ehkä muutama tunti. Korkeintaan. Mutta en mie ikinä pese kaikkia kerralla.

Vierailija
27/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta jännityksellä odotan. Siivousfirma, jolla tuntitaksa, tulee ensi viikolla. Eli loppusumma vielä avoin. Olen kyllä itse kotona " kontrolloimassa" joten eivät voi vain istua ja laskuttaa, vaan pestävä on.

Meilläkin reilu 200 neliötä ja ikkunoita riittää. Muuten olen pessyt muutaman ruudun silloin tällöin, mutta nyt päätin pesettää kaikki kerralla. Toivottavasti on sen arvoista.

Valuutan sulle, että on sen arvoista :) Mun kokemuksen mukaan ammattilaiset pesee vielä paljon nopeammin kuin mitä itse pesee.

Näin mäkin ajattelin. Ovat tottuneita pesijöitä ja välineet viimeistä huutoa. Toivon tosiaan, että ovat nopeita 😊.

Vierailija
28/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5min

Vierailija
29/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaoin kahdelle päivälle.  Koko päivä menee jos pesen ja silitän myös verhot, nykyään en viitsi joka vuosi.  Kolme ikkunaa, kaikissa kolme ruutua, lisäksi parvekeovi.

Vierailija
30/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. Kun en koskaan pese ikkunoita, en ole koskaan pessyt, enkä tule koskaan pesemäänkään.

Sinkkumies

Vierailija
31/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa lasipalatsissa asut?

.

En missään lasipalatsissa, vaan ok-talossa, jossa on 22 ikkunaa, joissa kaikissa kolme ruutua. Se sisältä ja ulkoa eli jokaista ikkunaa kohti 6 pestävää pintaa. Plus terassin oven ikkunat, ulko-oven ikkunat, muutama muu pienempi ikkuna, kuten wc, kph ym. Tuleekin enemmän kuin 120, hoksasin juuri.

Vierailija
32/50 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa pestä. Joku muu hoitaa.

Vierailija
33/50 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 ikkunaa, 64 pestävää pintaa, neliöitä - paljon...

Teen vähitellen, yleensä menee viikko jos pesen kaikki pinnat. Joka toinen vuosi pesen vain uloimman ja sisimmän, osa kiinteitä onneksi.

Vierailija
34/50 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

136 ikkunapintaa, 74 neliön asunto... Nelinkertaiset ikkunat, osa ikkunoista jaettu kahteen ruutuun ja lisäksi "vilpolassa" todella monta pientä ikkunaa. Lisäksi parvekelasit. Tässä asunnossa olenkin huomannut että ikkunaPINTA-ALALLA ei ole juurikaan merkitystä, vain ikkunoiden lukumäärällä. Sellainen 25x50 ikkunan pesu vie aika lailla saman ajan kuin 200x150 ikkunan, ne reunat ja niiden huolellisesti peseminen/kuivaaminen ainakin mulla on se aikaa vievin osio. Keskikohdat huiskaisee hetkessä, eikä ole paljoa merkitystä pitääkö siinä tehdä 1 vai 5 vetoa.

Yleensä pesen alakerran ja yläkerran ikkunat vuorovuosina (eli 2 vuoden välein kumpaisenkin), mutta on kyllä jokusen kerran jäänyt välistä sekin. Aikaa menee kerrokseen ehkä kolmisen tuntia, ja pesen aina karmit samalla. Asutaan päättyvän asuintien varrella, eli ei nuo ihan älyttömästi edes paskaannu tuossa ajassa.

Vierailija
35/50 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan. Monta vuotta olen suunnitellut, mutta vieläkin ovat pesemättä.

Vierailija
36/50 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi ikkuna, joten ei paljoa. Tosin se on iso ja pitäisi pöytä jne. siirtää ja keikkua siellä jotenkin.

Vierailija
37/50 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti 5h, mutta jaoin homman kahdelle viikonlopulle. Mutta hymyssä suin pesin, kun saan nauttia 250m2 talostani, puutarhasta ja linnunlaulusta =)

Enpä ole ikinä ottanut aikaa. Maaseutuasunnolla yleensä pesetän kerran vuodessa, kaupunkiasunnolla 2 kertaa(Keski-Euroopassa on niin saasteista) ja huvilalla pesen itse, eräkämpällä eikä kalastusmajalla ei pestä ollenkaan.

Vierailija
38/50 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuinkahan kauan menisi. Muutin tänne syksyllä joten en oo vielä pessyt, kohta pitäisi. 

Veikkaan että noin 2-3h kun pesisi kunnolla puitteita ja ikkunalautoja yms. myöten. Olkkarissa 1 iso ikkuna, terassin kaksiovisen oven ikkunat, pikkuikkuna. Keittiössä keskikokonen ikkuna ja pikkuikkuna. Saunassa pikkuikkuna. Makkarissa iso ikkuna ja pikkuikkuna.

Yleensä pesen ikkunat 1-2 kertaa vuodessa.

En ymmärrä näitä keskusteluja ollenkaan. Mulla menee sellaiset 2-3 tuntia per ikkuna. Kyllähän ne lasit hurauttaa nopeasti, mutta suurin osa ajasta menee ikkunapielien pesuun. Sieltä löytyykin jos minkä muotoista uraa ja koloa. Eikö kukaan muu pese ikkunapieliä? Pesemättä ihan mustat, pestynä valkoiset.

Vierailija
39/50 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/50 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin just ulkolasipinnanpesun, maksoi 10725 euroa. Pesevät kuulemma heti huomenna, aamupäivästä. Työniloa!

Taidan ryhtyä ikkunanpesijäksi, jos siitä maksetaan noin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi