Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos et jaksa siivota, niin jätätkö vain siivoamatta?

Vierailija
15.05.2016 |

Vai teetkö homman hammasta purren? Nyt olis selkeästi sellainen tilanne, että pitäisi siivota (en siivoa tiettyinä siivouspäivinä, vaan silloin kun ehdin ja on tarve), mutta en kertakaikkisesti jaksa, jää varmaan ensi viikonloppuun. Mietin onko muita, jotka pystyvät sietämään villakoiria nurkissa ja tahroja siellä täällä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän siivoamatta, teen sitten kun huvittaa. Vaikka pitkin viikkoa.

Vierailija
2/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän siivoamatta ellei nyt ole tulossa juuri vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kenenkään ole pakko siivota?

Vierailija
4/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu jaksamisen asteesta. Jos oikeasti väsyttää niin jätän siivoamatta.

Vierailija
5/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksais siivota. Mutta toisaalta ens viikonloppu on töitä ja sitä seuraavana raipatirai. Joten otan imurin käteen jahka lasten piirretty loppuu.

Vierailija
6/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laiskottaa, siivoan yleensä yhden huoneen, ja tyytyväisenä laiskottelen siellä loppupäivän.

Vierailija
7/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti jätän siivoamatta. Joskus on vaan pakko. Jos odottaisin sitä, että huvittaa siivota, niin en siivoaisi koskaan.

Vierailija
8/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oileasti väsyttää, niin kerään pahimmat villakoirat niistä nurkista, mihin ne aina kokoontuu. Ja järjestän sohvalta kaiken siihen kertyneen.

Vierailija
9/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitää pohtia ja miettiä ja suunnitella, sen kun alkaa siivoamaan ja ajattelee kaikkea muuta sitä tehdessää, tai kuuntelee musiikkia. Sittenpä on tehty. Yleensähän se siis ei ole jaksamisesta kiinni vaan viitsimisestä.

Vierailija
10/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, jos on tulossa vaikka vieraita eikä halua nolostella huusholliaan. Tai jos on vaikkapa astmaatikko, niin täydellinen siivo(ama)ttomuus voi koitua kohtaloksi.

Vierailija
11/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ihan vain välttämättömät, kuten veskin siivouksen. Likainen vessa masentaa. Ja pyykit koneeseen tm vastaavaa tilannetta ja huonoa omatuntoa hämäämään. Kaupassa ostan reilusti ruokaa pakkaseen, (jää aikaa muuhun kuin ostosten tekoon seuraavalla kerralla) niin se siivous helpottuu, kun sitä taas aikanaan jaksaa tehdä.

Vierailija
12/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, jos on tulossa vaikka vieraita eikä halua nolostella huusholliaan. Tai jos on vaikkapa astmaatikko, niin täydellinen siivo(ama)ttomuus voi koitua kohtaloksi.

Jos väsyttää niin ettei jaksa siivota, ei varmaan ole vieraitakaan tulossa.

Vierailija
13/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden, parin välein tulee imuroitua. Tiskattua vähän useammin. Enempään ei ole voimia.

Vierailija
14/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin kunnolla (imuroin, pesin lattiat, pyyhin pölyt) viimeksi kolme viikkoa sitten. Sen jälkeen olen vain järjestellyt vähän tavaroita, ja tietysti huolehtinut päivittäisistä tiskeistä. Samoin pyykkiä olen pessyt pari kertaa viikossa. Nyt on muutamissa nurkissa pölypalloja ja osa pinnoistakin näyttää pölyisiltä. Siivoan jonain iltana ensi viikolla, nyt voin ihan hyvin ummistaa silmäni ongelmakohdilta ja rentoutua.

Vierailija
15/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivoa jos en jaksa, mies tiskaa, minä pesen pyykkiä, kakarat saa kerätä romunsa lattialta, mies ottaa luudalla ja kiffelillä enimmät roskat ja villakoirat lattialta. 

Mikään pakko ei ole siivota muuten jos ei jaksa. Kun vieraita on tulossa pitää pinnistää vähän enemmän, aina en jaksa siivota tarpeeksi silloinkaan, siihen saavat vieraat tyytyä.

Vierailija
16/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei yhtään inspaa niin siivoan vaan vähän sinne päin. Eli nopea imurointi ja näkyvät tahrat lattioista ym. Vessan kyllä siivoan aina vaikka en jaksaisi, mutta tiskien pesun saatan jättää kerta viikkoon jne. En ole kyllä muutenkaan kovin siisti ihminen eikä pieni luova kaaos juuri minua häiritse. Mies on vielä pahempi joten putipuhdasta meillä on harvoin, yleensä perussiistiä tai vähän sotkuista. Kyllä näinkin elää ihan hyvin, vaikka välillä tunnen vähän syyllisyyttä jos esim. siivousneuroottinen äitini tulee käymään ja paikat ei ole ihan tip top. Mieluummin silti käytän sen harvan vapaahetken omiin juttuihin kuin paikkojen jynssäämiseen pidemmän kaavan kautta.

Vierailija
17/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos väsyttää niin ettei jaksa siivota, ei varmaan ole vieraitakaan tulossa.

Ai aattelitko, ettei väsyneillä ihmisillä ole sosiaalista elämää lainkaan? Tai sukulaisia tai läheisiä, jotka tulis välillä käymään? En tarkoittanut 30 hengen bileitä, vaan ihan tavallisia vieraita. Emmä halua heitäkään kotiini, jos se on täysi sikolätti.

Vierailija
18/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on yksi niistä asioista, joka on vain tehtävä, vaikka ei aina haluttaisikaan. Onko jaksaminen sitä että ei vain viitsi, vai onko se sitä, että on niin huonossa kunnossa ettei jaksa? Itse olen jättänyt siivoukset tekemättä silloin kun olen ollut sairas eli käytännössä todella harvoin. Minulla on harvoin sellainen ajatus päässä, että nyt pitää alkaa siivota, koska teen siivoushommia lähes jatkuvasti eli paikat pysyy siistinä vähän kuin huomaamatta. Tai oikeasti en päästä asuntoa niin sotkuun, että pitää alkaa siivota. Olen huomannut sen, että kun kaiken tekee ajallaan, niin koti pysyy siistinä. Esim. ruokailujen jälkeen keittiö siistitään, mahd. lattia imuroidaan tai mopataan jos näyttää olevan tarvetta. Kuivatetut pyykit hoidetaan kaappeihin, eikä niitä jätetä lojumaan kasoihin. Jokaiselle tavaralle järjestetään paikka, ja tavarat paikoilleen! Vessassa käydessään sen voi samalla siivota, ja suihkussa/saunassa käydessään voi samalla siivota kylpytilat.

Vierailija
19/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se siivoaminen on melko pakollista ainakin lapsiperheessä. Jonkun on pakko siivota, että koti säilyy turvallisena ja arki sujuu. Kaaoksessa elämästä tulee kamalaa, ainakin meillä. Tavarat on hukassa ja itsekin olen huonompi äiti, jos koti on sotkuinen. Mielestäni siivoaminen on aliarvostettua. Ärsyttää, kun moni sanoo vain että no älä siivoa, ei se niin tärkeää ole. Mutta totuus on, että kun koti on suht siisti, niin energiaa ja aikaa jää niihin tärkeisiin asioihin, kuten lasten kanssa olemiseen.

Vierailija
20/26 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siivoa jos en jaksa, mies tiskaa, minä pesen pyykkiä, kakarat saa kerätä romunsa lattialta, mies ottaa luudalla ja kiffelillä enimmät roskat ja villakoirat lattialta. 

Mikään pakko ei ole siivota muuten jos ei jaksa. Kun vieraita on tulossa pitää pinnistää vähän enemmän, aina en jaksa siivota tarpeeksi silloinkaan, siihen saavat vieraat tyytyä.

Kiffeli XD Olisiko ihan vain rikkakihveli.