Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12-vuotias yksin Ahvenanmaalle 2 kuukaudeksi oppimaan ruotsia?

Vierailija
15.05.2016 |

Tuttuun perheeseen, jossa samanikäisiä lapsia? Onko liian pitkä aika? Ajattelin että vähintään olisi oltava tuo 2 kuukautta, jotta oleskelusta olisi kielen oppimisen kannalta hyötyä. Lapsemma ruotsi on A1-kieli ja opetus painotettua jos ketään tämä tieto kiinnostaa.

Pitäisiköhän meidän käydä katsomassa kerran tai pari tuona aikana? Lomaltaisiin samalla Ahvenanmalla. Ei toki haluta häiritä kielikylpyä eli nähtäisiin vaan nopeasti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika pitkältä ajalta, mutta riippuu tietysti myös lapsesta. Sekä itselleni olisi lapsena tullut ja omalle lapselle tulisi tuon pituisella ajalla ikävä. Ehdottamasti pitäisi ainakin käydä katsomassa. Mitä mieltä lapsi itse on?

Vierailija
2/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti häiritsee perheen näkeminen. Eiku mitä mä just luin?!?

Jos haluatte laittaa kielikylpyyn ja nuori sitä itse haluaa, niin ihan kiva. Mutta tietysti itsekin käytte ainakin pidennetyn viikonlopun olemassa nuoren luona pariin otteeseen. Muutenhan hylkäätte hänet. Mitään pikatapaamisia tarvita.

Mun 12v ei kyllä lähtisi koko kesäksi pois kavereiden, harrastuksen ja perheen luota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika pitkältä ajalta, mutta riippuu tietysti myös lapsesta. Sekä itselleni olisi lapsena tullut ja omalle lapselle tulisi tuon pituisella ajalla ikävä. Ehdottamasti pitäisi ainakin käydä katsomassa. Mitä mieltä lapsi itse on?

Lapsi haluaa kovasti lähteä. Tykkää ruotsinkielestä ja kavereistaan. Pääsisi myös purjehtimaan telttailemaan, uimaan joka päivä ja hoitamaan eläimiä. Oli viime kesänä samassa paikassa pari viikkoa. Hän on myös ollut sukulaisten luona Tanskassa viikon verran. Ap

Vierailija
4/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai perhe häiritsisi kielikylpyä :D No joo eihän tähän tarinaan usko erkkikään... ei kun erik.

Vierailija
5/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku keksi provon kun aiemmassa ketjussa puhuttiin ruotsinkielisest koulusta.

Vierailija
6/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kieli on Suomessa täysin turha, jos ei sitten halua töihin Tammisaaren hurrien kotiapulaiseksi. Opettakaa lapsellenne mieluummin jotain aidosti hyödyllistä maailmankieltä kuten ranskaa.

Vierailija
7/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vkoa / max 5 vkoa.

Vierailija
8/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi riittää.

Vierailija
9/9 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kieli on Suomessa täysin turha, jos ei sitten halua töihin Tammisaaren hurrien kotiapulaiseksi. Opettakaa lapsellenne mieluummin jotain aidosti hyödyllistä maailmankieltä kuten ranskaa.

Samalka tavalla se ranskakin on Suomessa ihan turha. Toisin kuin intohimoisesti ruotsinkieltä vastustavat kuvittelevat, ei yhden kielen oppiminen ole toiselta pois.

Nmimerkki kielitaitona: suomi, englanti, ruotsi, ranska, venäjä, saksa, espanja ja kreikka.

Näistä työelämässä Suomessa olen suomen lisäksi tarvinnut englantia ja ruotsia. Venäjää viimeksi 30 vuotta sitten. Muita kieliä työelämässä en lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän