Hyvä provo, parempi mieli
Taidan olla liian riippuvainen provojeni onnistumisesta av:lla. Hyvä, johin tulee paljon tunteikkaita vastauksia, saa aikaan endorfiiniryöpyn.
Huono, johon huudellaan Porvoota, alapeukutetaan tai sanotaan 0/5 vaikuttaa mielialaani masentavasti. olenko liian riippuvainen, kun itsetuntoni nousee ja laskee provojen myötä?
Kommentit (16)
Tiedättehän, että tutkitusti provosoijien joukossa on valtavasti narsisteja jne. psykopaatteja? Tunne-elämän ja psyyken vauriot ilmenevät tuollaisena nautintona muiden ihmisten halveksimisesta ja huijaamisesta. Laittaisin linkin artikkeliin, mutten osaa sitä kännykälläni tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kirjottanut tälle palstalle provon, joka sai aikanaan yli 1000 alapeukkua.
Tavalliset ihmiset eivät voi ymmärtää, millainen kolaus itsetunnolleni oli kun palsta uudistui ja vanhoista ketjuista hävisi peukutukset...
Olisit ottanut screenshotin ja tulostanut sen seinälle. Niin mä teen.
Jokin mielenterveysongelma sulla todennäköisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla liian riippuvainen provojeni onnistumisesta av:lla. Hyvä, johin tulee paljon tunteikkaita vastauksia, saa aikaan endorfiiniryöpyn.
Huono, johon huudellaan Porvoota, alapeukutetaan tai sanotaan 0/5 vaikuttaa mielialaani masentavasti. olenko liian riippuvainen, kun itsetuntoni nousee ja laskee provojen myötä?
Onneksi olkoon! Ongelman tunnistaminen on ensimmäinen askel sen korjaamiseksi. Olet oikealla tiellä.
Tuommoinen tavallaan sadistinen nautinto kanssaihmisten vedättämisestä ja tunne ylemmyydestä ja älykkyydestä sitten heihin nähden on kyllä kaikkea muuta kuin tervettä.
Normaalimpaa on "hakeutua laumaan" ja pyrkiä yhteisymmärrykseen, samanmielisyyteen, tuottaa tyytyväisyyttä muille ja sitä kautta hyväksyntää joukkoon myös itselleen.
Haastanpa provosoijat kokeilemaan älynlahjojaan tässä. Yrittäkääpä synnyttää hyvää ja positiivista keskustelua ja katsoa kuinka valtavia ketjuja voitte saada aikaiseksi ilman että huutelette itse väliin vastakkaisia kommentteja. Siinäpä työmaa, jolla oikeasti voitte mitata kykyjänne hallita ihmisten mielenliikkeitä.
Voihan olla, että se sadistinen nautinto jää saamatta, kun ketään ei saa kauhistumaan tai itkemään. "Ei saa repiä hyönteisiltä siipiä". Miettikääpä millainen sielunelämänne siis on.
Onneksi ei ole tuollaista ongelmaa, mikä johtuu siitä että olen päästäni verrattain terve, eli en ole mikään maaninen tmv.
Mitä kaikkea tällä mahdetaankaan kompensoida, ja vuosi vuodelta yhä useampia asioita?
Tunnistan saman itsessäni. Minä tosin en ikinä tee aloituksia, vaan provosoin vastaamalla aloituksiin. Olen havainnut, että tällöin saa useasti herätettyä paljon viihdyttävämpää keskustelua ja sanailua.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kirjottanut tälle palstalle provon, joka sai aikanaan yli 1000 alapeukkua.
Tavalliset ihmiset eivät voi ymmärtää, millainen kolaus itsetunnolleni oli kun palsta uudistui ja vanhoista ketjuista hävisi peukutukset...
Minun parhaaseen provooni tuli reilusti toistakymmentä sivua vastauksia, ja provonhuutelijoita oli ehkä 5. Se oli hienoa aikaa, vieläkin lämmöllä muistelen.
Eiköhän noissa aloituksissa ihan aitoa vihamielisyyttäkin ole, joskin väärin kohdennettuna. Kuitenkin niitä näpytellään varmaan naamat valkeina ja huulet tiukkoina viivoina, ihan tosissaan. Ja jankkaus ei ole sama asia kuin provo, ei ainakaan tyylikkyyttä ajatellen.
En juuri mitään pateettisempaa voisi kuvitellakaan, kuin aikuinen provojen väsääjä, joka on vieläpä ylpeä asiastaan. Siis anteeksi kuinka... Tunkkaisen hajun voi melkein aistia tuosta mielikuvasta, hullunkatseen voi melkein nähdä. Luotaantyöntävää.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noissa aloituksissa ihan aitoa vihamielisyyttäkin ole, joskin väärin kohdennettuna. Kuitenkin niitä näpytellään varmaan naamat valkeina ja huulet tiukkoina viivoina, ihan tosissaan. Ja jankkaus ei ole sama asia kuin provo, ei ainakaan tyylikkyyttä ajatellen.
Minä yleensä naureskelen tai vähintään hihittelen jo provokaatiota kirjoitellessani. Tuohtuneita vastauksia lukiessa repeän usein nauramaan. Monesti naureskelen onnistuneille provokaatioille ihan kauppareissuillakin, jos ei ole muuta tähdellisempää ajateltavaa.