kuinka paljon ihminen voi säästää 50 vuodessa jos
Jos säästää ahkerasti ja menoja ei paljoa ole.
Tulonlähteitä parhaimmillaan ollut kolme
eli jos on onnistunut säästämään lapsilisistä, annetusta ruokarahasta ja omasta palkasta.
Laskuja ei ole ollut paitsi viimeisenä 25 vuotena.
Karkea arvio 500 000 euroa?
Kommentit (15)
Jos makuuttaa rahaa normitilillä niin inflaation myötä rahojen arvo alenee. Joten ainut keino pysyä korkeammalla kuin inflaatio on sijoittaminen joko osakkeisiin tai rahastoihin. Tyhmintä on "säästää" rahaa jossain pienikorkoisella tilillä.
Olen ollu 3 v töissä ja säästänyt tähän mennessä 15000 e... yrittänyt saada nyt aina 400-600 e / kk säästöön. Jos 50 vuotta saisin säästöön aina 500 e / kk niin summa olisi jo oikein makoisa..jtn 300 000 jos ei tulisi mitään isoja menoja joita väistämättä tulee, ja olisin 50 vuoden päästä jo ikäloppu 76...
Saan ihmeellistä mielihyvää aina palkkapäivänä kun saan säästösummaa kasvatettua..tulee niin levollinen ja pärjäävä olo.
10% tuotolla pääoma tuplaantuu 10 vuodessa, siitä sitten lunastaessa pääomavero pois.
Minulla on tavoitteena säästää 10 000 € / vuosi. Nykyisellä palkallani säästösumma voisi olla isompikin, jos ei olisi lapsia.
Näin saisin kokoon 500 000 €. Tosin jos sijoittaisin rahat, korkoa korolle ilmion takia summa olisi oikeasti paljon isompi. Varovaisella 5 % korolla yli 2 miljoonaa.
mitä järkeä on säästää noin paljon? toki ymmärrän jonkun max. 100€ kuukaudessa säästöön pahan päivän varalle mutta ei sitä säästämistä kannata liian överiksi laittaa koska ethän tiedä jos kuoletkin jo 2v kuluttua? mua ainakin vituttas et kuolin ja säästin hirveesti rahaa ja en kerennyt nauttia niistä ollenkaan
Mä säästän tällä hetkellä 1700€/kk, eli jos ei oteta huomioon inflaatiota tai muita olosuhteita niin saisin 50 vuodessa säästettyä 1 020 000.
Miksi pohdit tämmöistä?
Vierailija kirjoitti:
mitä järkeä on säästää noin paljon? toki ymmärrän jonkun max. 100€ kuukaudessa säästöön pahan päivän varalle mutta ei sitä säästämistä kannata liian överiksi laittaa koska ethän tiedä jos kuoletkin jo 2v kuluttua? mua ainakin vituttas et kuolin ja säästin hirveesti rahaa ja en kerennyt nauttia niistä ollenkaan
Ehkä sillä on tarkoitus? En minä ole säästämässä vaan toinen henkilö.
Vierailija kirjoitti:
10% tuotolla pääoma tuplaantuu 10 vuodessa, siitä sitten lunastaessa pääomavero pois.
Ei sellasia tuottoja nykypäivänä saa.
''Lainaismerkkimuija'' kirjoitti:
täh?
Lainaismerkki? Pitäiskö olla Lainausmerkki?
täh?