Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Osaatko vaihtaa autoon renkaat?

Vierailija
14.05.2016 |

Tämä kun on se miesten homma. Itse osaan. Osaatko muita niin sanottuja miesten hommia? Pysyykö kädessä ruuvari, vasara sekä porakone? T.nainen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten irrotat renkaan vanteelta? Onko sinulla tehokompura, jolla saat täytön alkuun. Eikös tasapainotuskone ole turhan tilaavievä? Tosi harva mieskään hallitsee tubeless-renkaan vaihdon kotikonstein ;-)

Vierailija
22/41 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Isä opetti heti kortin saamisen jälkeen, etten jää sormi suussa tien viereen ihmettelemään jos sattuu rengas rikkoontumaan. Osaan yhtä ja toista muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Lisäksi osaan auton perushuoltotoimet, kuten jarru- ja jäähdytinnesteen ja öljyn tarkistukset, rengaspaineet, pyyhkijöiden vaihtamisen, sulakkeet. Osaan myös timpurin ja puusepän töitä, olen alaa opiskellutkin ja tykkäsin, vaikka muihin hommiin sitten lopulta päädyin. Sähkö- ja putkitöitä en osaa, mutta nehän onkin luokiteltu ammattilaisten hommiksi. Kun muutimme omakotitaloon, kieltäydyin opettelemasta ruohonleikkurin käyttöä. Ei se varmasti vaikeaa olisi, mutta kokemus on osoittanut, että mitä enemmän osaan ja teen, sen enemmän saan myös tehdä, miehen keskittyessä antaumuksella sohvalla makoiluun. Joten olen oppinut myös heittäytymään avuttomaksi :)

Vierailija
24/41 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ollut pakko oppia auton renkaan vaihto, kun ei ne itsestään vaihdu. Ruuvaria, vasaraa  olen käyttänyt ja kerran parikuukauden ajan porakonetta... ei se nyt nii vaikeaa ole, ellei siitä sitä itse tee.

Jos on täysi käsi, sitten on. Eihän porakoneen käytössä ole mitään ihmeellistä, mutta vaikka kuinka yritän, ei homma vaan onnistu. Sama juttu ompelukoneen kanssa, vaikka kuinka olen yrittänyt, saumat ei mene suoraan. Vasaralla osaan iskeä itseäni sormeen, vaikka kuinka yrittäisin olla varovainen. Se on vaan sellainen juttu, että toisilla meillä ei ole yhtä hyvä koordinaatio ts. käden ja silmän yhteistyö kuin toisilla, eikä sille mahda mitään pelkästään päättäväisyydellä tai tahtomalla. Neuloa osaan hyvin, enkä tiedä miksi se sujuu niin loisavasti, kun mikään muu kädentaito homma ei onnistu. 

Kai se on sitten yksilöllistä, mutta itselläni vain on ollut pakko kunakin hetkenä osata käyttää. Toki en minäkään ole seppä syntyessäni, enkä vertaa itseäni mihinkään ammattilaiseen mutta kyllä homman saan valmiiksi jos vain osaan olla tarpeeksi päättäväinen vaikka se voi viedä enemmän aikaa kun jollain ammattilaisella. Ompeluhommista taas en itse ole koskaan ollut pahemmin kiinnostunut joten niitä en osaa ellen ala opettelemaan. Haaveilen siitä, että jonainpäivänä voisin tehdä itse omat vaatteeni... saa vain nähdä jääkö vain haaveeksi.

Vierailija
25/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko osata renkaanvaihto , kun on paljon yksin liikkeellä sellaisilla teillä, joilla ei välttämättä miestä satu auton luo samana päivänä.

Mutta se ei aina riitä, että osaa vaihtaa, kun vararenkaan irrottaminen auton alta voi olla riskille autonasentajallekin tunnin homma.

En ymmärrä, millä tavalla vasaran käyttö voisi olla vaikeaa. Porakone ja ruuviväännin pysyvät kädessä, mutta tässä huushollissa on vaikeampi löytää niihin se oikea pää/terä/vaimikäseon.

Vierailija
26/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan maksaa siitä huoltoliikkeelle. Osaan itse purkaa lattiaa, maalata tapetoida yms pikkuremppaa.

Vierailija
27/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa edes autoa ajaa. Jotkut "miesten hommat" toki onnaa.

Vierailija
28/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne kaikki nykyajan "miehetkään" osaa. Tuossa just naureskelin kun naapurin epämies it-insinööri sami-siima nippa nappa jaksoi kantaa ne renkaat auton peräkonttiin. Niinkuin pikkulapsi repi ja pyöritteli niitä. Tuskin olisi saanut pultteja auki niin vei suosiolla sitten liikeeseen, vaikka samaan aikaan olisi vaihtanut tuossa pihalla. 

Vierailija
29/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, että on olemassa naisia, jotka eivät osaa edes tankata autoaan?

Enkä nyt tarkoita väärällä polttoaineella tankkaamista, jota voi sattua ammattilaisillekin vaan sitä, että ei yksinkertaisesti osaa laittaa auton tankkiin mitään.

Vierailija
30/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu että kun olen aaveella ja avaan samaan aikaan jonkin tiedoston, niin firefoxin toiminta kiihtyy ja palomuuri huutaa hoosiannaa. Samaan aikaan ilmaantuu jokin tiedoston aihetta käsittelev ketju.

Tajuatko sä, että se mitä teet on vakava rikos?

Toinen kysymys: mistä tiedät, etten ole jo tehnyt sinusta rikosilmoitusta ja että tätäkin nettisessiota katselee samaan aikaan ainakin 1 toinen henkilö?

Vierailija
31/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies! Osaatko vaihtaa autoon renkaat?

Osaan ja soisin että myös rengasliikkeissä osattaisiin. Laittavat pultit  liian kireälle.

Vierailija
32/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, niin kauan kuin osaa hoitaa omat raha-asiansa, saa kaiken muun tarvittaessa järjestettyä. Harmillista ja huolestuttavaa on minusta ainoastaan talouden jättäminen kokonaan toiselle.

Vierailija
33/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei mulla kyllä ole autoa tai edes ajokorttia.

Vierailija
34/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun osaisi edes autoa ajaa...

Vierailija
35/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtaa renkaat :) En ole opetellut.

Osaan vaihtaa fillariin 😃

Ruuvimeisseli ja vasara pysyy kädessä.

N 41

Vierailija
36/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole koskaan nähnyt käytännössä enkä koskaan omistanut autoa. Sama asia olisi tosin jos olisin mies, niin en tiedä miten tämä(kin) nyt on sukupuolittunut asia.

Vierailija
37/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies! Osaatko vaihtaa autoon renkaat?

En.

M 47 v, 30 000 km/vuosi.

Vierailija
38/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ollut pakko oppia auton renkaan vaihto, kun ei ne itsestään vaihdu. .

Miksi niiden itsestään pitäisi vaihtua? Et sitten ole koskaan kuullut rengasliikkeistä?

Vierailija
39/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kun ei kortittamana ja autottomana ole tarvetta osata. Työkalut kyllä muuten pysyy kädessä ja varmasti tuonkin homman oppisin jos se auto olis

Vierailija
40/41 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa renkaat ja huoltaa autoni. Auton perusremontit ovat olleet enemmän tai vähemmän tuttuja jo teini-ikäisestä saakka, kun isä piti huolen siitä etten tienpäälle jäisi pikkuvian takia.

Mielelläni kuitenkin delegoin miehen vaihtamaan renkaat firmallaan, kun siellä on asianmukaiset työkalut ja saa sisätiloissa tehdä työt. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän