Paras virustorjunta koneeseen?
Kommentit (78)
Oi, mä käsitin otsikosta, että joku haluaa ehkäistä virusten tarttumista matkustaessaan lentokoneella.
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2015/11/10/f-securelta-koko-kodin-su…
Tuo voi tulevaisuudessa olla kätevä ja helppo tapa parantaa suojausta
Vierailija kirjoitti:
"Paras virustorjunta koneeseen?"
Ubuntu.
Ubuntu on kirjaimellisesti botnet :^) Valitse parempi distro
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ubuntu.
Miten se on Botnet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ubuntu.
Miten se on Botnet?
Ubuntu keräilee käyttäjän tietoja ja lähettelee eteenpäin.
https://www.f-secure.com/fi_FI/web/legal/privacy/freedome
Älkää luottako F-Securen tuotteisiin. Ne keräävät tietojanne ja myyvät niitä eteenpäin
Käsienpesu on tärkein mutta varsinkin ulkomaanreiteillä hengitysuojain lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Käsienpesu on tärkein mutta varsinkin ulkomaanreiteillä hengitysuojain lisäksi.
Miten liittyy ketjun aiheeseen? Joka käsittelee tietokoneiden turvallisuutta ja viruksen torjuntaa koneissa?
F-Secure SAFE. Hintava, mutta on toiminut hyvin.
Alan ihmisenä en tartte mitään kun ymmärrän olla hankkimatta viruksia. Kaikkia yleisiä käyttiksiä löytyy kyllä.
Tyypilliselle Windows-käyttäjille mielestäni ihan riittävä turva tulee Windows 8:n ja 10:n Defenderistä, joka tulee valmiiksi asennettuna.
Usein virustutka itse on pahempi virus kun oikea virus. Lisäksi olisi hyvä oppia asentamaan itse uudelleen se koneen käyttöjärjestelmä puolen vuoden välein. Silleen ei pääse hirveesti mitään viruksia pesiytymään ja lisäksi kone tuntuu ihan uudelta uudelleenasennuksen jälkeen.
ATK-Seppo kirjoitti:
Alan ihmisenä en tartte mitään kun ymmärrän olla hankkimatta viruksia. Kaikkia yleisiä käyttiksiä löytyy kyllä.
Tyypilliselle Windows-käyttäjille mielestäni ihan riittävä turva tulee Windows 8:n ja 10:n Defenderistä, joka tulee valmiiksi asennettuna.
Usein virustutka itse on pahempi virus kun oikea virus. Lisäksi olisi hyvä oppia asentamaan itse uudelleen se koneen käyttöjärjestelmä puolen vuoden välein. Silleen ei pääse hirveesti mitään viruksia pesiytymään ja lisäksi kone tuntuu ihan uudelta uudelleenasennuksen jälkeen.
Ei sitä Windosia nyt koko ajan kannatta asennella uudestaan. Helpoin keino on käyttää virtuaalikoneita.
Silloin voi "asentaa" uudestaan kaiken hetkessä ilman vaivaa.
Ikävä kyllä Devender ei riitä turvaksi. Suurin ongelma kuitenkin on se että Windows itsessään on täysin epäluotettava.
Se on kuin valtava vakoiluohjelma jolla on pääsy kaikkeen mitä teet.
Vierailija kirjoitti:
F-Secure SAFE. Hintava, mutta on toiminut hyvin.
Itse en tuota suostu käyttämään. F-Secure kertoo avoimesti keräävänsä tietoja tekemisistäsi ja myyvänsä niitä eteenpäin.
Minä en ainakaan halua sellaista koneelleni.
Norton Security on paras ja helppokäyttöisin yleisohjelmisto, mutta tarvittaessa voi joutua käyttämään muitakin ohjelmistoja, jos tietokoneeseen tarttuu jokin ikävä "virus" joka esim. muuttelee selaimen aloitussivua tai jokin "mainossofta" mutta niihin löytyy apu sitten googlettamalla. Tarvittaessa voi joutua myös itse muokkaamaan rekisteriä. Hyviä lisäohjelmia ovat esim. Malwarebytes Anti-Malware ja Reghunter. Kun on esim. kolme hyvää ohjelmaa koneessa, niin sitten rupeaa jo kaikki tilanteet ratkeamaan. F-secure mahdollistaa jossain määrin oman identiteetin salaamisen mutta on aika kallis.
Vierailija kirjoitti:
Norton Security on paras ja helppokäyttöisin yleisohjelmisto, mutta tarvittaessa voi joutua käyttämään muitakin ohjelmistoja, jos tietokoneeseen tarttuu jokin ikävä "virus" joka esim. muuttelee selaimen aloitussivua tai jokin "mainossofta" mutta niihin löytyy apu sitten googlettamalla. Tarvittaessa voi joutua myös itse muokkaamaan rekisteriä. Hyviä lisäohjelmia ovat esim. Malwarebytes Anti-Malware ja Reghunter. Kun on esim. kolme hyvää ohjelmaa koneessa, niin sitten rupeaa jo kaikki tilanteet ratkeamaan. F-secure mahdollistaa jossain määrin oman identiteetin salaamisen mutta on aika kallis.
Norton on sellainen että sitä ei meinaa saada edes pois koneesta.
Siinä vaiheessa kun koneelta löytyy haittaohjelma niin on jo aika myöhäistä. Yleensä kun on yksi niin on useampi.
Joten parempi asentaa Windows uudestaan ellei ole virtuaalikoneella.
Malwarebytes Anti-Malware on suosittu kyllä ja sitä kannattaa ajaa usein koneella.
Virustorjunta lähtee aina selaimesta. Joten kun laittaa selaimen kuntoon niin turvallisuus nousee. On järjetöntä ostaa virustorjunta jos samaan aikaan selain on ilman suojausta.
UP