Kokemuksia mielenterveyspalveluista?
Oletteko kokeneet saaneenne apua? Millaisten asioitten takia olette käyttäneet mielenterveyspalveluita? Pääsittekö psykologin/psykiatrin juttusille helposti, vai pitikö tavata vain sairaanhoitajaa? Kokemuksia yksityisistä?
Kommentit (28)
Eivät vastaa kysymyksiin suoraan eivätkä usko mitä sulle on tapahtunut, väittävät valehtelijaksi. Keskustelu on mahdotonta, normaalissa elämässä se on huomattavasti helpompaa.
Usko lääkitykseen on vahva ja niitä olisi syötävä, vaikka diagnoosi on annettu suurella epävarmuudella.
Lääkkeistä saa paljon apua. Olen omakohtaisesti kokenut. Omalla kohdalla liikuntaan suuntautuva harrastus oli pelastus. Jaksoin aloittaa, kun lääkitys alkoi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeistä saa paljon apua. Olen omakohtaisesti kokenut. Omalla kohdalla liikuntaan suuntautuva harrastus oli pelastus. Jaksoin aloittaa, kun lääkitys alkoi toimia.
Jos osuu kohdilleen. Mulla lääkitys, jota suositellaan vaikka haitat tiedossa, on nimenomaan vaikeuttanut liikkumista. Huimaus, pahoinvointi, tasapainon heikkeneminen, lihasjäykkyys, yleinen hidastuminen, aloitekyvyttömyys, lihominen... Hoitotaho ei tykkää jos sattuu saamaan sivuvaikutuksia vaan ne laitetaan ihmisen henkilökohtaiseksi viaksi, joka pitäisi tietoisesti korjata.
Kestää joitakin viikkoja, että toimii. Jos sivuoireet ovat pahoja, voi kokeilla toista valmistetta.
Vierailija kirjoitti:
Kestää joitakin viikkoja, että toimii. Jos sivuoireet ovat pahoja, voi kokeilla toista valmistetta.
Vain jos saa reseptin eli jos lääkäri uskoo potilasta ja tekee yhteistyötä hänen kanssaan.
Minulla on nyt lääkitys jo kohta neljättä kuukautta, ja kerran kuukaudessa psykiatrinen sairaanhoitajan aika, saisi olla useamminkin, mutta ymmärrän, ettei lääke vaikuta niin nopeasti, että seurannan vuoksi useammat käynnit olisivat perusteltuja. Pääsin todella helposti, kun oli hoitamaton vaiva, niin lääkäri teetti masennuskyselyn ja keskivaikean masennusdiagnoosin jälkeen lääkäri pisti hösseliksi.
Eli todellakin olen saanut apua. Itse uskon keskustelusta olevan enemmän apua, mutta nyt alkaa itsekin huomata lääkkeen vaikutukset.