Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia mielenterveyspalveluista?

Vierailija
14.05.2016 |

Oletteko kokeneet saaneenne apua? Millaisten asioitten takia olette käyttäneet mielenterveyspalveluita? Pääsittekö psykologin/psykiatrin juttusille helposti, vai pitikö tavata vain sairaanhoitajaa? Kokemuksia yksityisistä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt lääkitys jo kohta neljättä kuukautta, ja kerran kuukaudessa psykiatrinen sairaanhoitajan aika, saisi olla useamminkin, mutta ymmärrän, ettei lääke vaikuta niin nopeasti, että seurannan vuoksi useammat käynnit olisivat perusteltuja. Pääsin todella helposti, kun oli hoitamaton vaiva, niin lääkäri teetti masennuskyselyn ja keskivaikean masennusdiagnoosin jälkeen lääkäri pisti hösseliksi.

Eli todellakin olen saanut apua. Itse uskon keskustelusta olevan enemmän apua, mutta nyt alkaa itsekin huomata lääkkeen vaikutukset.

Vierailija
22/28 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vastaa kysymyksiin suoraan eivätkä usko mitä sulle on tapahtunut, väittävät valehtelijaksi. Keskustelu on mahdotonta, normaalissa elämässä se on huomattavasti helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko lääkitykseen on vahva ja niitä olisi syötävä, vaikka diagnoosi on annettu suurella epävarmuudella.

Vierailija
24/28 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito on hyvin lääkekeskeistä.

Vierailija
25/28 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeistä saa paljon apua. Olen omakohtaisesti kokenut. Omalla kohdalla liikuntaan suuntautuva harrastus oli pelastus. Jaksoin aloittaa, kun lääkitys alkoi toimia.

Vierailija
26/28 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeistä saa paljon apua. Olen omakohtaisesti kokenut. Omalla kohdalla liikuntaan suuntautuva harrastus oli pelastus. Jaksoin aloittaa, kun lääkitys alkoi toimia.

Jos osuu kohdilleen. Mulla lääkitys, jota suositellaan vaikka haitat tiedossa, on nimenomaan vaikeuttanut liikkumista. Huimaus, pahoinvointi, tasapainon heikkeneminen, lihasjäykkyys, yleinen hidastuminen, aloitekyvyttömyys, lihominen... Hoitotaho ei tykkää jos sattuu saamaan sivuvaikutuksia vaan ne laitetaan ihmisen henkilökohtaiseksi viaksi, joka pitäisi tietoisesti korjata.

Vierailija
27/28 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää joitakin viikkoja, että toimii. Jos sivuoireet ovat pahoja, voi kokeilla toista valmistetta.

Vierailija
28/28 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestää joitakin viikkoja, että toimii. Jos sivuoireet ovat pahoja, voi kokeilla toista valmistetta.

Vain jos saa reseptin eli jos lääkäri uskoo potilasta ja tekee yhteistyötä hänen kanssaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän