Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia mielenterveyspalveluista?

Vierailija
14.05.2016 |

Oletteko kokeneet saaneenne apua? Millaisten asioitten takia olette käyttäneet mielenterveyspalveluita? Pääsittekö psykologin/psykiatrin juttusille helposti, vai pitikö tavata vain sairaanhoitajaa? Kokemuksia yksityisistä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain apua päästäkseni psykologille. Jo kuudetta kuukautta ramppaan kuitenkin hoitajan luona. Ei mitään apua, turha vaiva vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi. Kannattaako edes hakea apua

Vierailija
4/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kymmenille eri tyypeille juttelemassa.

Porukkaa on todella laidasta laitaan. Ihanasta, ammattitaitoisesta ja asialleen omistautuneesta, yksinkertaiseen, päällepäsmäriin ja ihan sadistiseen paska hulluun.

On ollut lääkäriä joka suosittelee johonkin uskontoon liittymistä, on ollut psykiatria joka lyttää, nälvii, tiuskii ja vittuilee vaikeasti masentuneelle ja nukkumattmalle itkuunsa melkein tukehtuvalle potilaalle, ihan niin kuin se olisi hänelle maailman suurin ilon aihe kun saa polkea jo valmiiksi maassa maakavan ihmisen vieläkin enemmän lyttyyn.

On ollut erittäin asiallisa psykiatrisia sairaanhoitajia ja vähän tyhmempiäkin sellaisia.

On ollut selvästikin sellaisia psykiatreja jotka haluavat vain että söisin mahdollisimman paljon lääkkeitä, lääkkeitä ja lääkkeitä. Jos kehtaa valittaa pahoista sivuoireista ja siitä etteivät ne anna mitään vastetta, niin on hankala potilas.

On täyttä lottoamista millainen tapaus sattuu kohdallesi.

Hyviltä tyypeiltä saa apua ja selvästikin luonnevikaiset pirut sitten tuhoavat ne vähäisetkin mielenterveyden rippeet mitä sinulla on jäljellä.

Vierailija
5/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, sinäpä sen sanoit. Itselle sattunut vain kusipäisiä "auttajia"

Vierailija
6/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyllä hakeutumaan yksityispuolelle ihan oikeaan psykoterapiaan. Julkisella puolella keskusteluapua tarjoaa usein psykiatrinen sh eikä tämä todellakaan ole mitään psykoterapiaa. Toki joskus julkisen puolen sh voi myös olla psykoterapeutti, mutta jos keskusteluapua ei ole resurssien puolesta mahdollista järjestää psykoterapiana, niin apua ei välttämättä saa.

Vierailija
7/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain apua masennuksen ja itsetuhoisten ajatusten takia. Kerran pääsin juttelemaan ja sain napit, se siitä. Paska palvelu

Vierailija
9/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä jos epäilee itsellä persoonallisuushäiriötä? Pitäisi päästä kunnon terapiaan.. Paljonko yksityiset on teillä maksanut? Voiko mennä yksityiselle ja hakea sitten Kelan tukea ilman että käy ollenkaan kunnallisessa?

Vierailija
10/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä jos epäilee itsellä persoonallisuushäiriötä? Pitäisi päästä kunnon terapiaan.. Paljonko yksityiset on teillä maksanut? Voiko mennä yksityiselle ja hakea sitten Kelan tukea ilman että käy ollenkaan kunnallisessa?

Voi.

Vierailija
11/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4, sinäpä sen sanoit. Itselle sattunut vain kusipäisiä "auttajia"

Uskon että voi käydä niinkin. Ihmisillä voi olla oikeasti ihan törkeän huono tuuri. Puhdas satunnaisuus on sitä että jos numeroita vaikka heitellään ihan puhtaan satunnaisesti niin voi tulla peräkkäin vaikka kymmenen kertaa 9999999.... Myös elämän satunnaisissa tapahtumissa voi kumuloitua kaikki paska vaikka yhteen viikkoon.

Ei  ole lainkaan epätodennäköistä että ihmiselle voi sattua montakin täysin epäammattimaista paska auttajaa. Alalle kun myös hakeutuu mielellään narskuja tai seminarkuja.

Vierailija
12/28 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian mitään apua ei saa tai on vaikeampaa saada. Sote-uudistus pitää siitä huolen että niiden ihmisten asema ketkä ovat heikoimmillaan, muodostuu melkeimpä helvetilliseksi.

Käytännössä uudistus tarkoittaa sitä että saat voit soittaa itsellesi kriisiapua jos olet juuri tappamassa itsesi, mutta mihinkään lievempään et saa tukea.

Vierailija
13/28 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/28 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 4 on niin oikeassa kuin olla ja voi.Itse kävin mies terapeutilla joka dissasi mua minkä kerkesi.Menin lukkoon ja jatkoin vahingollista terapiaa kun olin jotenkin niin rikki ja kuitenkin pohjimmiltani tajusin että mies on hullu sadistinen paska joka joka istunnon jälkeen sai varmaan kicksit kun murennuin taas kerran hänen edessään.Jos terapeutti tuntuu huonolta niin se varmaan myös on ja kannattaa lopettaa ennenku tuhoo sut.

Vierailija
15/28 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn yksityisellä psykologi-psykoterapeutilla, joka laskuttaa 60 eur/kerta. Siinä on mukana kympin alennus, koska maksan terapian omasta pussistani. Taksa on halvin mihin olen törmännyt ja sen vuoksi olen käynyt tällä terapeutilla vaikka hän ei ole minulle mitenkään erityisen sopiva (uskis, kun itse olen ateisti). Onpahan joku jolle puhua ja pelkästään siitäkin ollut hyötyä. Psykiatri-psykoterapeutit laskuttavat ainakin tuplasti, tai jos ovat esillä julkisuudessa, niin triplasti.

Yksityiselle voi kyllä mennä ja hakea Kelan tukea. Tuki edellyttää kuitenkin psykiatrin lausuntoa terapian tarpeellisuudesta ja sen saaminen voi vaatia muutamaa konsultaatiokäyntiä. En ole varma, mutta luulisin että tukea ei saa takautuvasti, joten vähintään konsultaatio ja sopivan terapeutin etsiminen on maksettava itse. 

Hain Kelan tukea reilu kymmenen vuotta sitten, kun sitä vielä myönnettiin harkinnanvaraisesti. Tuki jäi saamatta kun Kelan rahat olivat siltä vuodelta loppu. Terapiakin jäi saamatta silloin kun olisin sitä eniten tarvinnut, kun en jaksanut hakea uudestaan eikä ollut rahaa maksaa itse.

Vierailija
16/28 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötyä

Vierailija
17/28 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtön ei saa mielenterveyspalveluja oikeaaikaisesti, silloin kuin pitäisi

Joissakin tapauksissa hoidon myöhästyminen on vakavaa, koska osa masentuneista tapaa itsensä sillä aikaa

Vierailija
18/28 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pötyä

Yritä nyt jo saada aikaiseksi se ihka oma viesti.

Vierailija
19/28 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha vaiva. Nyt jo mennyt monta kuukautta enkä ole vieläkään päässyt psykologin juttusille. Kokoajan tapaan vain sairaanhoitajia ja kolme eri lääkäriä joille pitää toistuvasti selittää samat asiat uudestaan, ei mitään apua. Lääkärit vain jauhavat pillereistä. Kohta lopetan koko rumban. Yhtä tyhjän kanssa

Vierailija
20/28 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys palvelut on ihan paskaa, niihin ei kannata nojata. Yksi tuttu joutui esimiehen kiusaamaksi eräässä Vantaalla sijaitsevassa suuressa yrityksessä. Joutui sairauslomalle sen takia. Valehtelemalla saivat houkuteltua mielentila tutkimukseen, sillä verukkeella, että tarkoitus oli tutkia neurologisia sairauksia. Koittivat lääkkeillä myrkyttää debiilin tasolle ja peittelivät työpaikkakiusaamista, ettei yritys joudu vaikeuksiin ja maksamaan kovia korvauksia. Ei nuo palvelut ole  tehty tavallisen tallaajan tueksi. Jos saat papereihin merkinnän mielenterveyden sairaudesta, et saa sairaalassa enää hoitoa, näin se ikävä kyllä menee, olette hankalia potilaita. Pysykää poissa noista paikoista. Sellainen fakta on selvinnyt, että umpihullut pyörittävät noita palveluja. Kysykää ensi kerralla onko sillä psykiatrilla lääkitys kohdillaan. Suoraan suljetulta palkataan töihin, kun on omakohtaisia kokemuksia. Jos joudutte tuon laitoksen pyöritykseen ei teille jää enää omaa elämää. Pysykää poissa, jos olette jotenkin jostain syystä tuohon kierteeseen joutuneet, nouskaa vastarintaan. Jättäkää menemättä tapaamisiin, se tehoaa, tehkää rohkeasti valituksia huonosta kohtelusta, älkää jääkö kärsimään. Tsemppiä taisteluun. Loma auttaa paremmin ja liikunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi