Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhukset syövät perinnön!

Vierailija
14.05.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001178900.html

No, mitäpä muutakaan on odotettavissa... Itsekkäät vanhukset eivät jätä perintöä vaan hassaavat omaisuuden itse. SEN OMAISUUDEN jonka ovat itsekin saaneet perinnöksi.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka valittavat siitä, että "heidän" perintönsä tuhlataan ennen perinnönjakoa käyttäytyisivät ihan samalla tavalla omia lapsiaan kohtaan. Jos se oma elämä ja varallisuus on niin kiinni siinä tulevassa perinnössä, niin sehän tarkoittaa, että kaikki varallisuus menisi käyttöön ts. he hassaisivat sen itse, ennen kuin jättäisivät vuorostaan perintönä omille lapsilleen.

Ainakin meidän suvussa on itsestäänselvää, että omaisuus siirtyy aina seuraavalle sukupolvelle. Toki tässä ei puhuta mistään muutamista tuhansista. Mutta olisihan se noloa olla juuri se heikko lenkki, joka törsäisi suvun omaisuuden niin että lapset jäisivät ilman.

Mä taas en tiedä että haluaisinko edes perintöä, joka ei olisi oikeasti mun enkä voisi määrätä mitä sillä teen tai miten sitä hyödynnän. OIkeastaan en, ehkä tyytyisin vain  satunnaisesti lainaamaan tuollaista perintöä.

Sehän olisi sama kuin olisi vieraana jossain huvilassa, tai lainaisi venettä, ei se ole sama jos ei ole oma.

Vierailija
22/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan nyt on yleinen asenne muutenkin, minäminäminä ja lapsista viis. Nykyvanhukset ovat muutenkin ahne sukupolvi, jolle raha on ollut kaikki kaikessa. Uskoisin, että nykyiset keski-ikäiset kyllä jo tajuavat, että ilman perintöjä ei nykymaailmassa jälkikasvu voi pärjätä. Palkat vaan laskee koko ajan suhteessa hintoihin, eikä työtä enää ole kuin harvoille ja valituille. Eniten olen huolissani nykynuorista, varsinkin niistä, jotka eivät peri.

Nykynuorille  pitää antaa, keppiä, vettä ja leipää niin kasvavat vastuullisiksi aikuisiksi. Jokainen on vastuussa itse itsestään ja omaisuudestaan. Täällä taas vellihousut haluaa kuuta taivaalta ja helppoa elämää toisten rahoilla. Nyrkki hanuriin.

Tässä tyypillinen suomalainen tahallaan uhriutunut niljakepaska haluaa kaikkien muidenkin kärsivän maksimaalisesti. Tällainen ihminen pärjää erittäin vähällä, kunhan kaikilla muilla on vieläkin vähemmän...

No en ole uhrautuja vaan ajattelin käytellä sadantuhannen omaisuuteni ihan kokonaan itse. Ihan sama mistä muut sukulaiset roposensa tienaavat. Saavat vaikka myydä persettä Amsterdamissa. So fuck dem! :D

Huonostipa olet pärjäillyt, jos noin vähän on tuhlattavaksi. Ei ihme, että olet katkera.

Ei mua vituta tai ole katkera. Teitähän tuo näyttää vituttavan kun teillä ei ole edes sen vertaa eikä tule koskaan olemaankaan. Sattui näköjään typo: korjaan satojentuhansien omaisuus. Kiristelkää te vain peräaukkojanne. Perintöä ei tipu penniäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on +70 ja minäkin kohta 50. Ihan olen itse omaisuuteni hankkinut ja asuntoni maksanut, en minä tee perinnöllä mitään. Olen ihan onnellinen että vanhemmat jaksaa vielä matkustella ja nauttia eläkepäivistään

Vierailija
24/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti olis parempi ettei kukaan peris satojatuhansia tai miljoonia. Raha muuttaa ihmistä ja tosi monella lähtee homma käsistä. Kymmeniä tarinoita suurista omaisuuksista kuullt jä nähnyt vierestä touhua. Muutamassa vuodessa kaikki on mennyt ja perijä on joko rapajuoppo tai mielisairas. Ystävät hupenee rahojen hupenemisen myötä.

Vierailija
25/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön ja tulen toimeen ihan sillä minimituella. Mulla on kaikkea mitä mä tulen koskaan tarvitsemaan. Elän onnellisena ja liikun paljon luonnossa. Ette usko miten vähällä tulee toimeen. Raha on illuusio.

Vierailija
26/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti olis parempi ettei kukaan peris satojatuhansia tai miljoonia. Raha muuttaa ihmistä ja tosi monella lähtee homma käsistä. Kymmeniä tarinoita suurista omaisuuksista kuullt jä nähnyt vierestä touhua. Muutamassa vuodessa kaikki on mennyt ja perijä on joko rapajuoppo tai mielisairas. Ystävät hupenee rahojen hupenemisen myötä.

Ainoastaan rupusakki sekoaa perinnön saatuaan. Sellainen joka on elämänsä elänyt yltäkylläisyydessä ja pienestä pitäen kotona on opetettu kuinka omaisuutta hoidetaan nyt ja tulevaisuudessa, ei tietenkään ala tuhlailemaan silmittömästi.

Vierailija
27/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuva vanhasta mummosta työntämässä hitaasti rahaa suuhunsa. Sori papat, te ette tulleet mieleeni.

Vierailija
28/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok, että vanhukset laittavat omat rahansa taivaan tuuliin. Se taas mielestäni ei ole ok, että nykyiset työssäkäyvät maksavat noin 25% eläkemaksuja, jotta voimme maksaa mummoille ja papoille heidän täysin ylimitoitetut eläkkeensä. Mummut ja papat maksoivat esim. 80-luvulla noin 4% eläkemaksuja, miettikää! Jos nykyeläkkeitä leikattaisiin kunnolla (paitsi pienimmistä eläkkeistä), voitaisiin työssäkäyvien verotaakkaa vastaavasti leikata niin, että olisi meilläkin mahdollisuus alkaa säästää eläkepäiviä varten.

Nykyeläkeläiset käyttävät siis omat rahansa, ja käyttävät ylimitoitettujen eläkkeiden muodossa paljon myös nuorempien rahoja. Nuoremmat maksavat koko ajan muiden kuluja niin etteivät itse saa mitään säästöön, ja jäävät sitten vielä perinnöttäkin. Minusta ei ihan reilua.

Vierailija
29/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi raha kierrossa kuin mummon perseessä.

Vierailija
30/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan ok, että vanhukset laittavat omat rahansa taivaan tuuliin. Se taas mielestäni ei ole ok, että nykyiset työssäkäyvät maksavat noin 25% eläkemaksuja, jotta voimme maksaa mummoille ja papoille heidän täysin ylimitoitetut eläkkeensä. Mummut ja papat maksoivat esim. 80-luvulla noin 4% eläkemaksuja, miettikää! Jos nykyeläkkeitä leikattaisiin kunnolla (paitsi pienimmistä eläkkeistä), voitaisiin työssäkäyvien verotaakkaa vastaavasti leikata niin, että olisi meilläkin mahdollisuus alkaa säästää eläkepäiviä varten.

Nykyeläkeläiset käyttävät siis omat rahansa, ja käyttävät ylimitoitettujen eläkkeiden muodossa paljon myös nuorempien rahoja. Nuoremmat maksavat koko ajan muiden kuluja niin etteivät itse saa mitään säästöön, ja jäävät sitten vielä perinnöttäkin. Minusta ei ihan reilua.

No eri sukupolvilla nyt vaan on erilainen elintaso, siitä on ihan turha katkeroitua ja kadehtia. Mietitäänkö näiden onnekkaiden pappojen edeltävää sukupolvea?

Noh, eipä ole paljon kerrottavaa kun kaatuivat 17-vuotiaina sodassa veljiensä ja isiensä kanssa.

Meillä on kaikki tosi hyvin, kuitenkin, ei käytäis toistemme kimppuun...

Vierailija
31/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eri sukupolvilla nyt vaan on erilainen elintaso, siitä on ihan turha katkeroitua ja kadehtia. Mietitäänkö näiden onnekkaiden pappojen edeltävää sukupolvea?

Noh, eipä ole paljon kerrottavaa kun kaatuivat 17-vuotiaina sodassa veljiensä ja isiensä kanssa.

Tulevaisuudessa, kun työpaikkoja ei ole ja vanhukset ovat heittäneet omaisuutensa taivaan tuuliin eikä sossutukia ole varaa maksaa, niin väkivaltaisuuksia on odotettavissa ympäri maata. 

Vierailija
32/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapset kävivät vanhempiensa luona siivoamassa ja tekemässä pihatyöt, kuljettivat lääkäriin ja kauppaan ja hoitivat muutenkin asioita. Rahaa ei mennyt palveluihin, joten sitä jäi säästöön perinnöksi. Nyt vanhuksien lapset eivät ehdi, jaksa tai halua näitä hoitaa, joten on ihan aiheellista ostaa palveluita itse.

Ennen oli paljon vanhuksia, jotka pihistivät joka asiassa eivätkä raskineet käyttää yhtään euroa omaan hyvinvointiinsa juuri siksi, että lapsille jäisi perintöä. Itse en suostu syömään homeista leipää ja jättämällä lääkärikäyntejä ja lääkkeiden ostoa väliin siksi, että pistäisin sen rahan säästöön.

Itse olen yrittänyt panostaan lapsiin nyt, kun he ovat opiskelijoita, nythän he sitä rahaa tarvitsevat. Sitten, kun he ovat saaneet ammatin ja toivottavasti päässeet töihin, pärjäävät he omillaan, kun opintolainoja ei ole taakkana.

Vierailija
33/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisen mukaan "Kaikkein varakkaimpia ovat 65-75 -vuotiaat suomalaiset."  Eli suuret ikäluokat. Hehän ovat mässänneet kolmen sukupolven varat - vanhempiensa, omat ja lastensa.  Kimmo Kiljunen äänitorvenaan he ovat nyt lisäksi kurkottelemassa lastenlastensa rahoihin vaatiessaan, että eläkerahastot pitää purkaa heidän edukseen.

Eläköön, ET-lehden vuosikymmeniä kestänyt saarna! 

Vierailija
34/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol. Kyllä se ilmainen raha on sellainen taikasana, että ihminen tekee mitä tahansa sitä saadakseen. Väittävät ettei raha tuo onnea, mutta kyllä mä rehellisesti sanon, että kyllä se minut tekisi onnelliseksi. Ei tarvitsisi murehtia tulevia. Saisi harrastaa mitä haluaa.

Vierailija
35/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa, kun työpaikkoja ei ole ja vanhukset ovat heittäneet omaisuutensa taivaan tuuliin eikä sossutukia ole varaa maksaa, niin väkivaltaisuuksia on odotettavissa ympäri maata. 

Nää on outoja pessimistisiä ajatuksia. Tulevaisuus tuskin on kuvaamadi kaltainen. Näillä vanhuksilla on ollut paljon huonompi elintaso ja kovempi elämä kuin meillä. Eläkemaksijen määrä on suhteeton. Eläkerahastoissa on miljardeja, jotka nämä nykyiset on maksaneet

Niihin ei haluta koskea, koska varaudutaan väestön pienenemiseen ja meidän korkeaan ikään. Ja halutaan ne miljarfit säilöä ikuisesti

Vierailija
36/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei hassaa ja isä onkin jo kuollut ja kuolinpesä jakamatta. Toki ollaan saatukin ja saadaan myös myöhemmin. Itse en meinaa hassata kaikkea vaan jätän ainoalle lapselleni myös. Silti aion elää normaalisti ja myös matkustella. 

Vierailija
37/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on outoja pessimistisiä ajatuksia. Tulevaisuus tuskin on kuvaamadi kaltainen. Näillä vanhuksilla on ollut paljon huonompi elintaso ja kovempi elämä kuin meillä. Eläkemaksijen määrä on suhteeton. Eläkerahastoissa on miljardeja, jotka nämä nykyiset on maksaneet

Niihin ei haluta koskea, koska varaudutaan väestön pienenemiseen ja meidän korkeaan ikään. Ja halutaan ne miljarfit säilöä ikuisesti

Ennen vanhaan töitä riitti jokaiselle joka muisti nimensä eikä kompastellut kynnyksiin. Automatisaatio kiihtyy koko ajan, mikä tarkoittaa sitä, että ihmisiä joutuu työttömiksi enenevässä määrin. 

Vierailija
38/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja rikkailla on kuitenkin edelleen rahaa, joten heillä on varaa palkata armeijoita ja ostaa aseita. Tällainen vallankumous on tulossa väistämättä jonka voittaa eliitti. Siitä alka dystopia, ydinsodat, korporaatioiden välinen valtataistelu planeetan herruudesta ja lopulta ihmiskunnan tuho. Planeetan kuninkaista tulee maan tomua. Toivottavasti seuraava laji on fiksumpi ja välittää aidosti toisista ja maailmankaikkeudesta.

Vierailija
39/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mammat ja papat tajua mitä elämä tulee Suomessakin olemaan jo vuosikymmenen päästä. Jos tajuaisivat, eivät ehkä itse törsäisi väkisin omaisuuttaan typeryyksiin vaan saattaisivat jopa auttaa lapsiaan.

No mitä se tulee olemaan vuosikymmenen päästä?

Vierailija
40/59 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yleensä kaikissa suvuissa joissa on ollut /on suuria perintöjä, on niistä riitaannuttu. Joten pahimmillaan ei ole mitään mitä periä kun joku suvussa sen kuppaa ja sen lisäksi on sukuyhteydet pilalla. Ja kun istuu ison perinnön päällä, et koskaan tiedä ovatko muut (kuten puolisot) kiinnostuneita sinusta vai omaisuudesta. Jos suku vaatii avioehdon niin siitä tulee riita, jos ei, niin pahimmillaan joku vaan huijaa sen perityn omaisuuden paljolti itselleen. Kyllä ihmiset ovat tärkeämpiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan