Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan vuorotyön, kuinkahan arki alkaa sujumaan ?

Vierailija
30.06.2008 |

Meillä 2 lasta, päiväkoti-ikäisiä viel molemmat.

Toisaalta surettaa yhteisten vkonloppujen menetys, mutta toisaalta halusin vuorotyön ettei tartte tehdä 7-15 työaikaa koko ajan,koska en oo aamuihminen.



Laittakaa omia kokemuksianne, kiitos =)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen 6-17 välillä, vaihdellen. Onhan se kivaa kun miehellä on pitkä vapaa aina yövuorojen jälkeen, mutta viikonloppuna iltavuoro on kurja. Meilä vain yksi auto, joten ei juuri päästä' lapsen kanssa mihinkään jos mies töissä. Kaikkeen tottuu... Lasta ei meilä ole viety lainkaan hoitoon, vaan hoidamme hänet kotona.

Vierailija
2/18 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan miehelle ole uuden opettelua se, että joutuu illalla hoitamaan lasten iltajutut ja hoitamaan lapset viikonloppuisin, Eikä pitäisi olla kenenkään muunkaan miehelle!!! Eiköhän ne iltatouhut normaalistikin kuulu MOLEMMILLE vanhemmille eikä vain äidille. Ja äidille tekee ihan hyvää mennä joskus viikonloppuna tekemään jotain omaa, jolloin mies hoitaa lapset. Ihan ilman vuorotyötäkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen (eli minä) on tosin työtön ja rahaa on aika niukasti käytössä, mutta on sentään sitä yhteistä aikaa ja mieskin kotiutuu ma-pe jo 15.00.

Vierailija
4/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nimittäin puolisollekin uuden opettelua.

Jos puoliso on tavallisessa päivätyössä, niin hän joutuu yhtäkkiä hoitamaan lasten ilatjutut iltaisin, kun olet iltavuoroissa ja viikonloppuina kun hänellä on vapaata ja sinä oletkin töissä, niin hän joutuu olemaan vaan lasten kanssa.

Yritä siis ymmärtää puolison näkökulmaakin, ei se ihan helppoa ole.



Muuten tosiaan se yhteinen aika on vähäisempää koko perheen kesken. Mutta lapsethan voivat olla vähemmin hoidossa, joten heille se on mukavaa.

Voi putää arkivapaitakin sinun kanssa.

Tosin kun vanhempi menee eskariin, niin syytä on kuitenkin päivittäin sinne mennä.

Kyllä siihen koko perhe sopeutuu.

Vierailija
5/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo lasten aikana tehny vuorotyötä, viimeks 6 vuotta sitten. Nyt sain vakityön =)

Meillä toinen lapsista just eskarin nyt alottaa.



T ap

Vierailija
6/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään molemmat kolmivuorotyötä. Nyt kaikki lapset jo koulussa mut kahta olen aikanaan tarhaan kuskannut aamuvarhaisella. Onneksi molemmat oli hyviä herääjiä joten koskaan ei aamut takkuilleet vaikka 6.30 piti jo olla tarhassa. Nyt mä teen 75%:sta työaikaa joten vapaita on enemmän. Arkivapaat on kova juttu, saa hammaslääkärit jne järkättyä kätevästi. Yhteistä aikaakin on ihan tarpeeksi. Mä viihdyn vuorotyössä, 7-15 tai 8-16 työaika olis aika karmeeta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en jaksa uudestaan samaa, kerron vaan että meillä sujuu oikein hyvin vaikka molemmat ollaan kolmivuorotyössä :) Kysele ap jos haluat tietää jotain tarkemmin.

Vierailija
8/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais sun teksti tulla kuitenkin lopulta läpi?

Kivalta kuulostaa, varmaan alkaa meilläkin sujua.

Mä kans arvostan arki vapaita ja ompahan lapsilla ja isilläkin sit vkonloppuisin omaa aikaa ku mä töissä.



T ap

Vierailija
10/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon vähentää palkkaa toi työajan lyhentäminen?

Tarviiko siinä olla ollu joku tietty aika samalla työnantajalla et voi sen saada?



Kiitos =)



T ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit tuosta palkasta... vähän vaikea sanoa tarkalleen paljonko näkyy palkassa kun se on niin lisistä riippuvainen. Sanoisin et pari-kolmesataa euroa tulee vähemmän ehkä mut mulla on veroprosentti vielä ihan normaali, en oo sitä lähtenyt alentamaan. Työaika on se 30h/vko eli meillä menee niin et kolmen viikon listalla on 9 vapaata, se jo mukavasti tuntuukin. Minkälaiseen työhön ap olet menossa? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
12/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai saat muutkin laittaa viel kokemuksia



t ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit tuosta palkasta... vähän vaikea sanoa tarkalleen paljonko näkyy palkassa kun se on niin lisistä riippuvainen. Sanoisin et pari-kolmesataa euroa tulee vähemmän ehkä mut mulla on veroprosentti vielä ihan normaali, en oo sitä lähtenyt alentamaan. Työaika on se 30h/vko eli meillä menee niin et kolmen viikon listalla on 9 vapaata, se jo mukavasti tuntuukin. Minkälaiseen työhön ap olet menossa? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
14/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla minäkin. Hain tuota lyhennettyä kun kuopus lähti kouluun, sehän on ihan lakisääteinen oikeus. Muulloin kai työnantajan ei ole pakko sitä myöntää. Riippunee työpaikasta. Sitä saa tehdä lapsen toisen luokan loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päivätyöhön lähtis vaikka sitten onkin usein viikonloppuisin töitä (tulee hyvät suntislisät). Joskus on mukava aamuisin nukkua kun on iltavuoro. Onnea matkaan, kyllä se siitä suttaantuu :) t 4

Vierailija
16/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olikin sun vastaus jonka omalla nostolla sain näkyviin =)



t ap

Vierailija
17/18 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin itse viime joulukuussa ravintola-alan hommat 5 kotivuoden jälkeen. Teen keksimäärin 4 pvä/vko hommia. Perjantait ja lauantait yötä.

Mies on tehtaalla kolmivuoro hommissa.

Lapsille on varattu päiväkodilta 6 hoitopäivää/kk, yöt ja viikonloput ovat mummolassa.

Ainut mikä rassaa on järjettömän pitkä työmatka; minulla 45 km ja miehellä 65 km suuntaansa. Aikomuksena on muuttaa lähemmäksi tämän vuoden aikana.

Muuten kai tämä ei "normaalista" arjesta poikkea.

Vierailija
18/18 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse kolmivuorotyötä, mies lähinnä iltatöitä. Lapsille riittää hyvin 11 päivän hoitosopimus päiväkotiin, mies vie n. klo 10-11, minä haen n klo 15.30. Joskus harvoin kun iltavuorot sattuu päällekkäin eikä kumpikaan saa vaihdettua niin isovanhemmat hakee päiväkodista. Lapsilla paljon vapaapäiviä &lyhyet päivät muutenkin, koko perheellä tosin vain harvoin yhteistä aikaa mutta kun on niin otetaan siitä kaikki irti, nyt mennään lasten ehdoilla, mieluummin teen näin kuin että lasten pitäisi olla 9-10 tunnin päiviä joka päivä hoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme