Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinusta outoa jos työkaveri googlettelee nimeäsi?

Vierailija
14.05.2016 |

Tälläinen tuli ilmi että työkaverini oli googletellut minun nimeäni. 😱 En kehdannut kysyä että mitä haki mutta kovasti ihmetytti ja huvittikin. Olenko niin mielenkiintoinen ihminen että minua pitää netistä stalkata? 😎 Ei tulisi mieleenkään että työkaveriani Googlettelisin. 😄

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei olisi outoa vaan täysin normaalia ja tätä päivää, että joku googlettaisi minut, sen sijaan jos joku todella googlettelisi, eli tekisi sitä jatkuvasti, se olisi. Nimeni on ainoa laatuaan eikä netissä ole mitään sellaista mihin en voisi itse vaikuttaa, esim. nyt vaikka lehtijuttua linnatuomioista tms. Mennessäni työhaastatteluun vaihdan ryyppykuvat piiloon ja muutan kaiken sellaiseksi, että saa positiivisen kuvan työnhaun kannalta.

Vierailija
62/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kertoo enemmän työkaveristasi, kuin sinusta. Olen pahoillani. Se ei siis kerro, että olisit mielenkiintoinen ihminen, vaan siitä, että työkaverillasi on tapana googlailla ihmisiä ja hän on vain utelias. Ihmisillä on erilaisia tapoja, eivätkä ne välttämättä liity sinuun mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ole niin kiinnostunut kenestäkään taviksesta, että jaksaisin näpytellä nimen googleen ja käydä läpi sometilit ja kuvat ja harrastukset. Jos jotain tulee kahvipöytäkeskustelussa esiin henkilön itse kertomana, niin tietysti juttelen erilaisista asioista, mutta että viitsisin käyttää edes pari minuuttia satunnaisen tuttavuuden tai työkaverin taustan tutkimiseen? Joo ei. Puuttuu kai se muidenkin mainitsema uteliaisuusgeeni. Sitä paitsi jos nyt nimi ei ole laatua Henrietta-Amanda von Birkenstock niin jopa Suomen kaltaisessa pienessä maassa on hyvin tavallista että on olemassa ainakin muutamia nimikaimoja, itsellänikin niitä on useampi vaikka en olekaan Anna Virtanen. Pitää olla sitten tarkkana että tonkii oikean ihmisen tietoja jos yrittää jotain hyödyllistä tai viihdettä itselleen niistä löytää.

Vierailija
64/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettänäin kirjoitti:

Googletin sua siksi että oli ikävä ja halusin nähdä sun kuvan :)

Vastaukseni mokomaan: "Hakkeroin tilisi, koska ikävöin saada nähdä saldosi."

Vierailija
65/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimien googlailu on vain moderni versio siitä, mitä tylsistyneet ja uteliaat akat ovat tehneet maailman sivu. Mummoikäiset istuvat ikkunan äärellä ja kyttäävät pitsiverhojen raosta, nuoremmat googlettavat. Syy on sama: halutaan tunkeilla, juoruilla ja tonkia muiden elämää. Omasta mielestään tunkeilevat juoruakat tietenkin vain harmittomasti harrastavat ja harjoittavat silkkaa yhteisöllisyyttä. Oikeastihan heitä kiinnostaa vain mahdollisuus löytää jotain, jolle nauraa, jota kauhistella tai jotakin sellaista, jota se naapuri tai työkaveri tai miehen sisko ei ole tullut heille maininneeksi.

Heille kelpaa ihan mikä tahansa. Herkullisinta tietysti jos on jotain vähänkään skandaalimaista, mutta osallistumien vuoden miekka ja kivi Hippohiihtoihinkin kelpaa tarpeen vaatiessa. Sitten akat voivat täyttää aikaansa pohtimalla, että hiihtääköhän se vieläkin ja ei kyllä varmaan hiihdä kun on niin paksu tai oikeastaan ei olekaan paksu, on laiha eli on varmaan syömishäiriöinen, kylläpä onkin kamalaa ja heti kyllä tiesin että on näin, kun minusta se oli niin semmonen ja tämmönen jo silloin ja siinä asiassa.

Odotan saavani tähän monta alapeukkua ja tuohtunutta kommenttia, koska keskimäärin juoruakat ovat kuin hipsterit: hipsterin tunnistaa siitä että se loukkaantuu kun sitä kutsuu hipsteriksi, juoruakan siitä että sitä kutsuu sen oikealla nimellä. Oikeastihan juoruakat eivät juoruile, vaan somettavat ja ovat ajan hermolla... :D

Vierailija
66/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin jonkun omalla nimellä goolaaminen olisi ainoa juttu mitä hän netissä tekee. 

Olen juurikin aina pitänyt nettiminäni ja siviiliminäni täysin erillään ja nettipersoonia on muutamakin (en siis laita samaa käyttäjätunnusta joka paikkaan) jotka voivat olla kuinka friikkejä vain täysin sinun tietämättäsi!

Naiivia kuvitella että vain nimeä googlaamalla löytäisi yhtään mitään todellista.

Vierailija
67/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en googlaa edes itseäni.

Vierailija
68/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En googlaa muita enkä itseäni, oma nimeni on tyyliä Anna Nieminen.

Ainoa poikkeus on, että kun meillä on tosi huono intra ja nettisivuilla yhteystiedot hankalasti, googlaan joskus jonkun sellaisen työkaverin työnumeron, jota en ole vielä tallentanut puhelimeeni. Käytän siis oman firman nettisivuilta saatavaa tietoa, mutta vähemmillä klikkauksilla. En ymmärtäisi hävetä, jos joku näkisi selaushistoriasta oman nimensä.

Vierailija
69/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvitti minua tämä koska rehellisyyden nimissä itselläni ei ole koskaan ollut niin mielenkiintoista työkaveria että olisin nimellä googlannut.😄 Ei kiinnosta tietää heistä mitään muuta kuin mitä itse kertovat työn ohessa. Ikinä en myöskään kysy itse heiltä mitään. Olen kai outo mutta ei vaan kiinnosta. Mutta kai tuon voin imarteluna ottaa vaikka kunnioitus tuota ihmistä kohtaan siitä hieman kärsikin. 😏 Hän itse huomasi että huomasin nimeni hänen koneellaan ollessamme mutta oli kuin mitään ei olisi tapahtunut. ☺️ -ap

Mınuq tas kiinnostaa kaikki ja siksi googlaankin vaikka mitä. Ihmisiä, tapahtumia, sanoja, sanontoja, uutisia. Ei mene montaa minsaa ja tieto lisääntyy.

Minulla taas kunnioitus kärsii, kun ihmiset kertovat ettei heitä kiinnosta heidän lähellä olevat asiat ja ihmiset. Tapahtuu suurta ja sitten selitellään ettei olisi koskaan uskottu jostain henkilöstä jotain, vaikka jo vuosia sitten muutaman minuutin googlaamisella se olisi ollut tiedossa,

Vierailija
70/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kyselisimme mikä idiootti olet? eikö viestintätaidot ole kohdallaan vai mikä riepoo. juoksee todennäköisesti karkuun kun kohtaat tämän.

kysy lounaalle ja ota puheeksi.

Vierailija
71/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimien googlailu on vain moderni versio siitä, mitä tylsistyneet ja uteliaat akat ovat tehneet maailman sivu. Mummoikäiset istuvat ikkunan äärellä ja kyttäävät pitsiverhojen raosta, nuoremmat googlettavat. Syy on sama: halutaan tunkeilla, juoruilla ja tonkia muiden elämää. Omasta mielestään tunkeilevat juoruakat tietenkin vain harmittomasti harrastavat ja harjoittavat silkkaa yhteisöllisyyttä. Oikeastihan heitä kiinnostaa vain mahdollisuus löytää jotain, jolle nauraa, jota kauhistella tai jotakin sellaista, jota se naapuri tai työkaveri tai miehen sisko ei ole tullut heille maininneeksi.

Heille kelpaa ihan mikä tahansa. Herkullisinta tietysti jos on jotain vähänkään skandaalimaista, mutta osallistumien vuoden miekka ja kivi Hippohiihtoihinkin kelpaa tarpeen vaatiessa. Sitten akat voivat täyttää aikaansa pohtimalla, että hiihtääköhän se vieläkin ja ei kyllä varmaan hiihdä kun on niin paksu tai oikeastaan ei olekaan paksu, on laiha eli on varmaan syömishäiriöinen, kylläpä onkin kamalaa ja heti kyllä tiesin että on näin, kun minusta se oli niin semmonen ja tämmönen jo silloin ja siinä asiassa.

Odotan saavani tähän monta alapeukkua ja tuohtunutta kommenttia, koska keskimäärin juoruakat ovat kuin hipsterit: hipsterin tunnistaa siitä että se loukkaantuu kun sitä kutsuu hipsteriksi, juoruakan siitä että sitä kutsuu sen oikealla nimellä. Oikeastihan juoruakat eivät juoruile, vaan somettavat ja ovat ajan hermolla... :D

Puhuisit juoruäijistä, koska on paljon yleisempää, että miehet juoruavat kuin naiset. Juoruäijät vaan kuvittelevat, että se muiden raha-asioista, muiden työasioista, muiden autoista tai sairauksista puhuminen olisi jotain muuta kuin juoruamista.

Naiset jauhavat temppareita ja ensitreffejä. Miehet toisistaan ja mielellään pomolle suoraan.

Vierailija
72/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvitti minua tämä koska rehellisyyden nimissä itselläni ei ole koskaan ollut niin mielenkiintoista työkaveria että olisin nimellä googlannut.😄 Ei kiinnosta tietää heistä mitään muuta kuin mitä itse kertovat työn ohessa. Ikinä en myöskään kysy itse heiltä mitään. Olen kai outo mutta ei vaan kiinnosta. Mutta kai tuon voin imarteluna ottaa vaikka kunnioitus tuota ihmistä kohtaan siitä hieman kärsikin. 😏 Hän itse huomasi että huomasin nimeni hänen koneellaan ollessamme mutta oli kuin mitään ei olisi tapahtunut. ☺️ -ap

Mınuq tas kiinnostaa kaikki ja siksi googlaankin vaikka mitä. Ihmisiä, tapahtumia, sanoja, sanontoja, uutisia. Ei mene montaa minsaa ja tieto lisääntyy.

Minulla taas kunnioitus kärsii, kun ihmiset kertovat ettei heitä kiinnosta heidän lähellä olevat asiat ja ihmiset. Tapahtuu suurta ja sitten selitellään ettei olisi koskaan uskottu jostain henkilöstä jotain, vaikka jo vuosia sitten muutaman minuutin googlaamisella se olisi ollut tiedossa,

Hahaha :D Minua myös kiinnostavat asiat ja ilmiöt ja ihmisistä vaikkapa poliitikot, mutta se mikä minua ei kiinnosta niin paljon, että oma-aloitteisesti lähtisin tietoa netistä kaivamaan, on naapurin tai työkaverin facebook,  harrastukset, kaverin kaverit tai puolison nimi ja työpaikka.

Viimeinen kappaleesi kuulostaa jo bullshitiltä. Vai että jotain ''suurta'' tapahtuu ja sinä olet pystynyt ennustamaan sen jo vuosia aiemmin nettistalkkailusi ansiota. Tähän loppuun voisin heittää jo kuluneen, mutta niin sopivan sanonnan: hanki elämä.

Vierailija
73/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murobbs löytyy ikäviä tietoja joistakin ihmisistä. Kysyin näiltä pitääkö paikkansa. Ei pidä, mutta Otavamedian murobbs ei suostu anonyymien trollien ilkeyksiä poistamaan sivuiltaan.

Jos siis haluat pilata jonkun ihmisen maineen, saat sen tehtyä otavamedian murobbs palstan avulla. Todella törkeä yritys. Google on armoton...

Vierailija
74/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä googlaan joistakin löytyykö työhistoria. Tietää millaisia urapolkuja ihmisillä on yleensä.

Vierailija
75/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin kerran erään työtoverin josta oli tullut ilmi että se googlettaa muita työtovereita saadakseen heistä esiin skandaalinkäryisiä juttuja. Tulos: ei omaa elämää aivan kuten olin arvellutkin.

Vierailija
76/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heille kelpaa ihan mikä tahansa. Herkullisinta tietysti jos on jotain vähänkään skandaalimaista, mutta osallistumien vuoden miekka ja kivi Hippohiihtoihinkin kelpaa tarpeen vaatiessa. Sitten akat voivat täyttää aikaansa pohtimalla, että hiihtääköhän se vieläkin ja ei kyllä varmaan hiihdä kun on niin paksu tai oikeastaan ei olekaan paksu, on laiha eli on varmaan syömishäiriöinen, kylläpä onkin kamalaa ja heti kyllä tiesin että on näin, kun minusta se oli niin semmosta onen ja tämmönen jo silloin ja siinä asiassa.

Akat? Miehethän siis eivät juorua tai ole uteliaita. Akat vain.

Vierailija
77/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä googlaan aina kaikki. Pitää olla taustat tiedossa!

Vierailija
78/80 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä googlaan joistakin löytyykö työhistoria. Tietää millaisia urapolkuja ihmisillä on yleensä.

Ei siellä näy, jos oot ollut vaikka koko ikäsi tarjoilija tms.

Vierailija
79/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko google lähettää sähköposti-ilmoituksen jos joku on googlannut nimesi??

Vierailija
80/80 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole outoa. Minä googlettelen työssäni tapaamiani ihmisiä paljonkin ihan vain löytääkseen heidän yhteystietojaan.