Onko sinusta outoa jos työkaveri googlettelee nimeäsi?
Tälläinen tuli ilmi että työkaverini oli googletellut minun nimeäni. 😱 En kehdannut kysyä että mitä haki mutta kovasti ihmetytti ja huvittikin. Olenko niin mielenkiintoinen ihminen että minua pitää netistä stalkata? 😎 Ei tulisi mieleenkään että työkaveriani Googlettelisin. 😄
Kommentit (80)
Minä ainakin googletan ihan uteliaisuudesta. Ihmisistä paljastuu kaikenlaista mielenkiintoista kun jaksaa kaivella :) edelleen ihmetyttää mitä kaikkea ihmiset laittaa nettiin julkiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Istuin iltaa puolituttujen työkavereiden kanssa ja yksi kysyi mieheni nimeä. Kun kerroin sen hänelle, niin googletti suoraan puhelimellaan siinä silmieni edessä.
Ja mitä sitten tapahtui, missä jutun pointti? Tervetuloa nykyaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on vain imartelevaa. Varmaan aika harvan googlettelut kestäisivät päivänvaloa :D
Millaiset googlettelut eivät kestä päivänvaloa????
Minusta minkään tiedon hakeminen ei ole noloa. Itse olen tänään hakenut mm. sanontaa ruskeakielinen, nimitilastoja Anonista ja Mikaelista. Ohjeit joistakin käsitöistä ja langoista. Sivistyssanaa.
Onpas sulla tylsät googlettelut.
Mm. No, me olemme varmaan hyvin erilaisia ihmisiä, huomaankin sen tällä palstalla. En oikein innostu samoista asioista kuin suurin osa täällä. Keskustelukavereita on yleensä korkeintaan 1-2. Myös lastenkasvatusnäkemykseni eroavat kovasti vallalla olevista.
On se ainakin ärsyttävää. Sitä kautta selvisi työpaikalla että soitan bändissä ja nyt mun pitäisi soittaa kaikenmaailman pilipalijuhlissa jotain pilipalimusaa. En suostu joten olen huono työntekijä. Niihin juhliin en ole muutenkaan osallistunut koskaan
Minä googlaan vaan julkkiksia. Tavalliset ihmiset ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin googletan ihan uteliaisuudesta. Ihmisistä paljastuu kaikenlaista mielenkiintoista kun jaksaa kaivella :) edelleen ihmetyttää mitä kaikkea ihmiset laittaa nettiin julkiseksi.
Minusta on mielenkiintoista katsoa, mitä asioita jostakin taviksesta on netissä. Aika usein googlaamalla jonkun tutun nimen löytyy yllättäviä asioita. En tarkoita sitä, että asia sinänsä olisi yllättävä, vaan sitä, että on yllättävää, että asiasta on maininta jollain nettisivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen googlannut aika monta työkaveria ja muuta tuttua, jotka ovat syystä tai toisesta herättäneet jotain tunteita. Aika usein se tunne on ollut viha ja inho, joten ei ole välttis syy tuntea itseään imarrelluksi.
Aivan. Mutta kuitenkin, nuo ihmiset eivät ole olleet yhdentekeviä sinulle kun noin olet tehnyt.🤔 Ajattelen ettei sellaiset ihmiset ole kiinnostavia jotka eivät herätä tunteita suuntaan tai toiseen. En kai varsinaisesti imarreltu tästä olekaan, yllättynyt ja huvittunut vain. 😊 -ap
Totta, eivät yhdentekeviä. Halusin vain tuoda esiin että kiinnostus ei ole aina positiivista kiinnostusta.
Googlasin viimeksi työkaveria, koska hän kertoi, millaisia kuvia laittaa facebookiin. Ajattelin pyytää häntä fb-kaveriksi. Mutta en löytänyt hänen nimellään mitään, en edes fb-sivuja.
Voisin tietysti kysyä häneltä asiaa suoraankin.
Voikohan netistä poistaa kaikki tietonsa niin ettei mitään löydy?
Jep, näitähän löytyy kyllä joka työpaikalta. Olen vaan imarreltu että olen niin kiinnostava ihminen että joku haluaa minua stalkata. Itse en ole kenenkään työkaverini elämästä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen tuli ilmi että työkaverini oli googletellut minun nimeäni. 😱 En kehdannut kysyä että mitä haki mutta kovasti ihmetytti ja huvittikin. Olenko niin mielenkiintoinen ihminen että minua pitää netistä stalkata? 😎 Ei tulisi mieleenkään että työkaveriani Googlettelisin. 😄
Olen 1 kerran, kun työkaveri sanoi, että hän on niin tarkka, että netistä ei löydy mitään tietoja hänestä. Löysin yhden koulun tapahtuman, joka oli järjestetty kaupungilla ja tämä työntekijä oli vielä lapsi. Mies
Olenkohan kovinkin outo, kun googlettamalla ei löydy minusta mitään tietoja? En ole koskaan "elänyt" netissä.
Mitä kummaa siinä on jos googlettaa. Varsinkin kun alkaa tapaa uuden ihmisen.
Minulta näemmä puuttuu joku uteliaisuusgeeni, sillä en ole koskaan miettinykään googlettavani työkavereita tai oikeammin juuri ketään yksittäistä henkilöä. En ole itse myöskään somessa juurikaan, koska kun en koe sitä tarpeelliseksi viestintäkanavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulta näemmä puuttuu joku uteliaisuusgeeni, sillä en ole koskaan miettinykään googlettavani työkavereita tai oikeammin juuri ketään yksittäistä henkilöä. En ole itse myöskään somessa juurikaan, koska kun en koe sitä tarpeelliseksi viestintäkanavaksi.
Multa puuttuu myös tämä uteliaisuusgeeni, oikeasti olen hyvin hämmästynyt siitä että täällä näin paljon hehkutetaan työkaverien taustojen tonkimista. Tosin kyllä minunkin työkavereista ainakin yksi tekee tätä, eräs toinen työkaveri joka on läheisempi tämän henkilön kanssa kertoi siitä. Minua ei kiinnosta kukaan työpaikalla niin paljoa että viitsisin etsiä netistä tietoa hänestä. Enkä googleta poikakaveriehdokkaitakaan, jos facessa tulee heiltä kaveripyyntö niin silloin käyn heidän sivullaan, mutta en sielläkään käy läpi historiaa.
Kyllä minäkin googletan, yleensä etsiäkseni millä osoitteella hänelle menee työposti parhaiten perille, kun ei ole samassa kiinteistössä.
Olen googlannut työkavereita löytääkseni heidän julkaisujaan tai artikkeleita tai linkedin-profiilin. Tässä ei minusta ole mitään outoa.
16 henkisen firman omistajana nopea (noin 3 min) googletus on yksi asia jonka teen työhaastattelun jälkeen arvioidessani kenet palkkaan.
Aina joskus joku jää kiinni valheista ja joskus on jätetty kertomatta jotain, toisista ei löydy googlesta mitään ja osalta taas vähän turhan paljon.
Olet perisuomalainen tosikko :D Se oli vitsi. Päivänvalolla takoitin sitä, etten ehkä ihan hyvänpäiväntutulle kertoisi, että olen googlettanut esim. do cats fart ja muuta enemmän tai vähemmän hupaisaa. Löysää siis pipoa.