Niskahartiaseutu jumissa, tänää läks selästä tunto yhtäkkii!
Niskahartiaseutu ollut pitkään jumissa, lääkäreissä käyty ja fysioterapiassa ko kädetkin "katoillut"/puutuilleet.
Tänään olin kävelyllä avomiehen siskon kanssa, ja yhtäkkiä hävis selkä! Paniikissa sit takas kotiin äkkiä, ja peilin eteen tekee kaikki neurologiset testit, jotka ok (puhe toimi koko ajan, kieli normaali, irvistys, hymy ym ok). Sit sohvalle pitkälleen, ja anoppi rauhotteli ja sano jonku vaan menneen iha jumiin. Myöhemmi tutki selkää, mut ei löytäny avattavia jumeja. Pintatunto on tallella sillä tunsin koko ajan kosketuksen ja nytkin tunnen ko makaan sängyllä. Osa selästä tuntuu ja osa ei.
Oon pienesti paniikissa ja itken, en tiedä tuleeko nukkumisesta mitään. Taidan soittaa huomenna päivystykseen.
Kommentit (262)
kaikki ei ole hyvin ja sen kanssa pitää elää. Näin se vanhetessa käy.
Voitko kaikesta huolimatta jatkaa liikkumista? Kävelyitä vaikka, älä missään nimessä jää sänkyyn kun kunto romahtaa niin helposti. Kai käyt töissä?
Voiko olla syöpää? Syövässä on kai lähes aina kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Voitko kaikesta huolimatta jatkaa liikkumista? Kävelyitä vaikka, älä missään nimessä jää sänkyyn kun kunto romahtaa niin helposti. Kai käyt töissä?
Voiko olla syöpää? Syövässä on kai lähes aina kipuja.
Kyllä mä olen liikkunut, pakkokin on kun koira tarvitsee lenkkinsä. Kävelen hitaasti, niin pysyn pystyssä. Ja kotona sisällä käppäilen, enkä makaa sohvalla koko aikaa. En oo työelämässä kun olen työtön, satunnaisia lehtijuttuja teen. Toivon todella ettei oo mitään syöpää :O oon kyllä aika väsyny ja ehkä laihtunut taas (vaikea sanoa ilman vaakaa)
Joo, makaamaan ei missään nimessä kannata jäädä. Etkä sä jääkään.
Mutta minusta minnekään kiropraktikolle yms. ei kannata mennä ennen kuin on kuvattu. Sekä kaularanka että niska.
Sille sun fyssarille sano seuraavalla kerralla että tekee ne testit, millä tutkitaan välilevyongelmat. Luin että fyssareilla on tällaiset tiedot ja taidot. Minusta jotain tuollaista sulla on.
Kirjoitin, että pittää kuvata sekä kaularanka että niska :-) piti niskan kohalla koko runko. Kolmas ja viimeinen pien siideri menossa. Mä olen onneton alkoholin käytössä :-)
Mut tää jos mikä rentouttaa kropan. Tosin mun niska tulee tosi tosi kipeäksi alkoholista. Ihan kyin tulehtuis tjn. Tuska on helvetillinen. Mutta nautinto juodessa on taivaallinen. Juon tosi harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Pirkko ei oo lekuri
Ei ole ei. Mutta olisin paljon parempi lekuri kuin moni lekuri on :-) sit olisin paljon parempi autoilija kuin moni on(vaikkei mulla korttia olekaan) sit olisin paljon parempi päättäjä kuin moni on. Olisin paljon parempi monessa asiassa/ammatissa kuin moni on.
Mut juomisessa oon tosi huono. Ei kestä pää eikä maha. Yöh, onneksi siiderit loppu ja aurinko meni jonnekin mun partsilta.
Pirkko koettaa vähä rentoutua eikä se oo pahasta. Mä en ole muuten alkoholia juonut puoleentoista vuoteen. Maistoin viikko sit tilkan siideriä ja hyi ei uppoo enää.
Mulla on pää kipiä niin makoilen sohvalla, ja kyllä oon juonu ja syöny tänään kunnolla. Jalat ei oo tänää liiemmi puutuneet, tosin empä oo kauheasti liikkunutkaan. Ei oo vaan huvittanut tänään kun nukuin huonosti.
Juu Pirkko tutkii kaikki luulotauditkin ja ottaa rahaa taikaseinästä
Ainoa mitä itselleni tulee mieleen on ensimmäisenä fysioterapeutin luon käyminen. Kokeilla jos he sieltä hoksaisivat mikä sinua vaivaa. Mikäli et mitään apua saa niin ainoa mitä voisin ehdottaa edes kokeilemaan ( en kyllä tiedä yhtään auttaako moinen noin pahaan ja vakavaan ongelmaan ). olisi ehkä jäsenkorjaus hieronta ihan siltä varalta jos kyse on vain jostain jumista, vaikken kyllä usko että noin pahoja seurauksia moisesta tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä itselleni tulee mieleen on ensimmäisenä fysioterapeutin luon käyminen. Kokeilla jos he sieltä hoksaisivat mikä sinua vaivaa. Mikäli et mitään apua saa niin ainoa mitä voisin ehdottaa edes kokeilemaan ( en kyllä tiedä yhtään auttaako moinen noin pahaan ja vakavaan ongelmaan ). olisi ehkä jäsenkorjaus hieronta ihan siltä varalta jos kyse on vain jostain jumista, vaikken kyllä usko että noin pahoja seurauksia moisesta tulisi.
Joo, toivottavasti siellä löytävät "vian". Jos eivät, niin kai heillä joku idea sit on että mikä voisi olla kyseessä. Saa ainakin jtn poissuljettua ehkäpä.
En oo nyt enää panikoinut, lähinnä vaan vituttaa tää tilanne.
Niin, mutta jos sitä diagnoosia ei ole? Että on vaan jumi ja mikään ei auta? Venyteletkö vaikka fysiaterapian ohjeiden mukaan säännöllisesti joka päivä? Et mennyt edes sinne fyssaan