Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niskahartiaseutu jumissa, tänää läks selästä tunto yhtäkkii!

13.05.2016 |

Niskahartiaseutu ollut pitkään jumissa, lääkäreissä käyty ja fysioterapiassa ko kädetkin "katoillut"/puutuilleet.

Tänään olin kävelyllä avomiehen siskon kanssa, ja yhtäkkiä hävis selkä! Paniikissa sit takas kotiin äkkiä, ja peilin eteen tekee kaikki neurologiset testit, jotka ok (puhe toimi koko ajan, kieli normaali, irvistys, hymy ym ok). Sit sohvalle pitkälleen, ja anoppi rauhotteli ja sano jonku vaan menneen iha jumiin. Myöhemmi tutki selkää, mut ei löytäny avattavia jumeja. Pintatunto on tallella sillä tunsin koko ajan kosketuksen ja nytkin tunnen ko makaan sängyllä. Osa selästä tuntuu ja osa ei.

Oon pienesti paniikissa ja itken, en tiedä tuleeko nukkumisesta mitään. Taidan soittaa huomenna päivystykseen.

Kommentit (262)

81/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se taitaa mennä.. Jotenki vaa käsittämätöntä että asioiden pitää antaa mennä semmoseen pisteeseen.. Eikö se tutkiminen ja pahemman ennaltaehkäisy ois se paras vaihtoehto.

Ylilääkäristä ei oo kuulunut mitään, laitoin sille vähän viestiäkin jo.

-ap

Vierailija
82/262 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos sä varaisit Porvoosta ajan OMT-fyssarille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo autoa, ni pääsen tosi huonosti liikkumaan :/

Tää päivä on mennyt vain kotona sohvalla. Sain käytettyä koiran ulkona, mutta inhan tuntusta kävellä kun tuntuu osittain ettei ois selkää.

Vierailija
84/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että onko sulla mitään relaksanttia? Vois auttaa.

85/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että onko sulla mitään relaksanttia? Vois auttaa.

Onhan niitä kaapissa, söin niitä jonku aikaa niskoihi mutta ei ne niihin oikeen auttaneet. Meinasitko et kokeilis jeesaisko tähä selkää?

Vierailija
86/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkausjonossa oleva 73 jatkaa:

Puoli vuotta leikkausjono täällä pk-seudulla, kunhan siihen vaan pääsee. Mulla enää pari kk odotettavaa, ajan olen jo saanut. Lääkkeillä pärjää nyt kun vihdoin on ne kunnon lääkkeet, mutta eihän tässä oikein mitään pysty tekemään, joko on vuoteen omana tai sitten jos ottaa lääkettä ihan tokkurassa. Pahinta on henkinen pahoinvointi kun tuntuu että syyllistetään siitä että on sairas, eihän tätä kukaan ittellensä toivois mieluummin sitä olis terve ja eläis normaalisti. Töissä pystyn käymään lääkkeiden avulla mutta en muuta, vaikka olen kuitenkin aika nuori vielä alle 40v.

87/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkausjonossa oleva 73 jatkaa:

Puoli vuotta leikkausjono täällä pk-seudulla, kunhan siihen vaan pääsee. Mulla enää pari kk odotettavaa, ajan olen jo saanut. Lääkkeillä pärjää nyt kun vihdoin on ne kunnon lääkkeet, mutta eihän tässä oikein mitään pysty tekemään, joko on vuoteen omana tai sitten jos ottaa lääkettä ihan tokkurassa. Pahinta on henkinen pahoinvointi kun tuntuu että syyllistetään siitä että on sairas, eihän tätä kukaan ittellensä toivois mieluummin sitä olis terve ja eläis normaalisti. Töissä pystyn käymään lääkkeiden avulla mutta en muuta, vaikka olen kuitenkin aika nuori vielä alle 40v.

Onneksi vain pari kuukautta enää, ettei sen kauempaa, ja toivottavasti olo helpottuu leikkauksen jälkeen! Ja varmasti aika kökköä olla kun ei oikeen mitään pysty tekemään :/

Ja tiedän tunteen tuosta että tuntuu kuin syyllistettäisiin, kyllähän nyt jokainen ois mielummin täysin terve ja eläis ja touhuais ihan normaalisti. Iteki ootan sitä päivää kun kroppa tuntuu taas täysin omalle ja voi liikkua täysin normaalisti.

Tsemppiä sulle. Mieki oon vasta 26.

-ap

Vierailija
88/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin. Ko ei tiedä,että mikä sitä vaivaa, niin ei menetäkään mitään, jos kokeilee vapauttaa sieltä mahollisesti jotain.

89/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tossa illalla nappasta, tommone ko Dolan. Eipä siitä ainakaan haittaa ole.

Vierailija
90/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaksantit kehiin, jos on Jumi, voi auttaa

Vierailija
91/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus ei tuo välttämättä terveyttä takaisin. Mutta voi auttaa kipuihin. Minulla leikkaus ei palauttanut tuntoa jalkoihin täysin. Mutta voin kävellä onneksi ja kipuja ei ole

92/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaxantti napattu, katsotaan aamulla mikä olo. Tänään en oo itkeny asian takia, asennoitunu nyt siihen että kyl se selkä tossa silti on.

-ap

93/262 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonii.. Nyt näin lukea kanta.fi;stä tekstejä.

Vika on kuullemma mun päässä.

Että näin.

"Tällä hetkellä oireet enemmän psyykkisiä, suositellaan psykiatrisia hoitokäyntejä tiheästi."

Eli kun papereissa lukee vuosien takaa paniikkihäiriö, ni kaikki laitetaan sen piikkiin.

Hienoa.

Vierailija
94/262 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on nikamansiirtymä alaselässä. Puuduttaa jalkoja, joskus kättäkin. Riski on, ettäselkä joudutaan jäykistämään joskus. Mangneettikuvat kertoivat tämän. Yksityinen lähetti kuviin kun jalka menetti nilkasta pidon.

Mä pelkään enemmän sitä riskiä, että saa ratsupaikkahalvauksen :/

Vierailija
95/262 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalepo kirjoitti:

Nonii.. Nyt näin lukea kanta.fi;stä tekstejä.

Vika on kuullemma mun päässä.

Että näin.

"Tällä hetkellä oireet enemmän psyykkisiä, suositellaan psykiatrisia hoitokäyntejä tiheästi."

Eli kun papereissa lukee vuosien takaa paniikkihäiriö, ni kaikki laitetaan sen piikkiin.

Hienoa.

Jep. Ja tämä lausunto pilaa sun elämän tällä saralla, voin kertoa kokemuksesta. Itselläni myös paniikkihäiriö, joka paheni tämän stanan oireilun ja lekureiden käytöksen takia. Olet tästä lähtien ensimmäiseksi mielenterveyspotilas, sitten luulosairas. Jos tulee joku näkyvä vaiva, niin saattaa olla, että olet oikea potilas. Ihminen sä et ole oikein missään kohtaa.

Saakeli, mulla tapahtui jotain etusormelle sillä välin kun kävelin keittiöstä makkariin. Aivan turvonnut, enkä saa taitettua. Nyrjähti mitään tekemättä?! Näitä outoja juttuja tulee ja menee, huoh... riittäis vaivat kyllä :)

Vierailija
96/262 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalepo kirjoitti:

Relaxantti napattu, katsotaan aamulla mikä olo. Tänään en oo itkeny asian takia, asennoitunu nyt siihen että kyl se selkä tossa silti on.

-ap

Yksi relaksantti ei sitten auta, vaan sun pitää ottaa sitä useamman päivää. Ja varmaan useamman kerran päivässä.

Vierailija
97/262 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaksabtteja pitää syödä viikon. Jos, jos sulla on mt taustaa - hae lähete erikoishoidon yksityiseltä. Muu ei auta. Lainaa rahat

Vierailija
98/262 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilee paniikkihäiriötä niin ei siis kannata mennä julkiselle ettei jatkossa kaikki mene sen piikkiin? Kiva :/

99/262 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PäteväPirkko, Jep.. Näin vähän ajattelinkin asioiden nyt sitten menevän. Saakeli vaa että ottaa päähän tämmöinen, kuka nyt haluais kuvitella ettei tunne selkäänsä tmv .. Relaxantteja on tossa purkissa hyvin jäljellä ni vedän niitä nyt sit, ei ainakaa oo haittaakaa.

Vierailija 99, Eipä oo ketään rahakasta lähipiirissä keltä kehtais kysyä.

Ja vierailija 100; joo ei kannata, tai näköjään kaikki laitetaan sen piikkiin.

Vierailija
100/262 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vissiin saa lainattua puhelimella tekstiä. Mutta jos sulla tulee paniikkihäiriö tai muu mielenterveyteen liittyvä diagnoosi, niin kaikki mitä lekuri ei silmällä näe, niin menee sen piikkiin. Tämä on hiton yleinen ongelma. Lähes sääntö ilman poikkeuksia.

Ja se diagnoosi mielenterveydestä voi tulla siitä, kun lekuri ei osaa sanoa sun vaivalle syytä, ja tuo mielenterveysongelma on helppo laittaa syyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi