Niskahartiaseutu jumissa, tänää läks selästä tunto yhtäkkii!
Niskahartiaseutu ollut pitkään jumissa, lääkäreissä käyty ja fysioterapiassa ko kädetkin "katoillut"/puutuilleet.
Tänään olin kävelyllä avomiehen siskon kanssa, ja yhtäkkiä hävis selkä! Paniikissa sit takas kotiin äkkiä, ja peilin eteen tekee kaikki neurologiset testit, jotka ok (puhe toimi koko ajan, kieli normaali, irvistys, hymy ym ok). Sit sohvalle pitkälleen, ja anoppi rauhotteli ja sano jonku vaan menneen iha jumiin. Myöhemmi tutki selkää, mut ei löytäny avattavia jumeja. Pintatunto on tallella sillä tunsin koko ajan kosketuksen ja nytkin tunnen ko makaan sängyllä. Osa selästä tuntuu ja osa ei.
Oon pienesti paniikissa ja itken, en tiedä tuleeko nukkumisesta mitään. Taidan soittaa huomenna päivystykseen.
Kommentit (262)
Harvoin lääkäri haluaa diagnosoida jos potilas vaatii tiettyä hoitoa, kuten kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Juu Pirkko tutkii kaikki luulotauditkin ja ottaa rahaa taikaseinästä
Luulotautia ei ole kuin epäpätevien lääkäreiden päässä :-) kokisin olevani hyvin epäonnistunut lääkärinä, jos sellaisen diagnoosin mätkäisisin asiakkaalle.
Rakastan taikaseiniä! Varsinkin rahaa sylkeviä!
Huh, pirkko on nyt rentona. Siiderit auttoi. Aivan lötköpötkö kroppa ja mieli. Rentoutti enempi kuin relaksantti. Siideri on hyvää, kun ottaa harvoin ja oikeassa tilanteessa.
Minäkin määrään itselleni koko kropan kuvaukset
Vierailija kirjoitti:
Harvoin lääkäri haluaa diagnosoida jos potilas vaatii tiettyä hoitoa, kuten kuvia.
Kuvien ottaminen ei ole hoitoa, vaan kuuluu tutkimukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mie en oo vaatinut ko että tutkittaisiin kunnolla :) ei mielestäni liikaa vaadittu.
Ja kyllä, vetelen relaxantteja. Nukuttaapaha ainakin.
Pirkolla menossa lepposa perjantai, meilläki ny vieraita yökylässä, ni ehkä pitää ajatukset muualla kuin selässä ja jaloissa.
Kaveri just kerto, että sen äidillä oli ollu vastaava tilanne ko mulla, ja väitetty psyykkiseksi. No kappas, päätyi sit leikkauspöydälle kuitenkin...
Kellä krapula olis, jos nalepo ei juo alkoholia, ja minä join kolme pientä tölkkiä siideriä?
Mites nalepon kroppa jakselee?
Tässähän tämä kroppa mukana kulkee. Eile illalla kömysin jo suht.aikaisin sänkyyn pötköttämää ko alko puutuilemaan taas paikat ja särkemäänkin. Tänään ottanu iisisti ko on vähä huono olo (vissiin kipeäksi oon tulossa ko kaamea hikoilu ja väsy ja pääpöhnä). Selkä ois ihan mukava kyllä jo tuntee kunnolla, yli viiklko jo mennyt :/ ja muutenki ois kiva et kroppa ois kunnos.
Ootko voinut liikkua?
Pyydä kaveri lenkille
En oo nyt tänää menny vielä pihalle ko olo on aika hutera, mutta ois tarkotus ennen lätkäpeliä käyä liikkumassa. Mikälisikäli tää hikoiluhuonoolo antaa periksi.
Kävin mä vähän ulkosalla. Piristi hieman. Aurinko paisto ja lämmintä. Selkään on alkanu ilmeentyä kipukohtiakin.
Olispa varaa yksityiseen ni menisin samantien. Nyt pitää vaan toivoo että fyssarista on apua. Tohon meidän terveysasemalle en ny hetkeen soita, eiköhä ne sen mun palautteen käsittele piakkoin.
Ei oo makuuhaavoja. Oon liikkunu ihan normaalisti ennen ko selkä keksi kadota, ja nyt alkaa hiipiä kipu selkään. Koetan olla ergonomisissa asennoissa ja liikkua minkä pystyn nyt, hieman inhantuntusta vaan mitä enemmä liikkuu ni jalat rupee puutuu.
Mistä kohtaa jalat puutuu? Tarkalleen?
Kipu on tommosta.. Miten sen kuvailis. Ei oo äkillisesti pistävää. Vaan sellasta tasasta särkyä. Välil särkee enempi ja välil vähempi. Jalat lähtee puutuu sit lantiosta alaspäin, jalkapohjis pysyy tunto ko liikkuu.
Reidet puutuu sillo pahiten. Nyt on särkyä molemmissa pohkeissa.
Hyvä, nyt on tärkeää että jatkat relaksantteja viikon hakkuut fydäsioterapeutilla, sit jos ei tepsi lääkäriin uudelleen.