Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niskahartiaseutu jumissa, tänää läks selästä tunto yhtäkkii!

13.05.2016 |

Niskahartiaseutu ollut pitkään jumissa, lääkäreissä käyty ja fysioterapiassa ko kädetkin "katoillut"/puutuilleet.

Tänään olin kävelyllä avomiehen siskon kanssa, ja yhtäkkiä hävis selkä! Paniikissa sit takas kotiin äkkiä, ja peilin eteen tekee kaikki neurologiset testit, jotka ok (puhe toimi koko ajan, kieli normaali, irvistys, hymy ym ok). Sit sohvalle pitkälleen, ja anoppi rauhotteli ja sano jonku vaan menneen iha jumiin. Myöhemmi tutki selkää, mut ei löytäny avattavia jumeja. Pintatunto on tallella sillä tunsin koko ajan kosketuksen ja nytkin tunnen ko makaan sängyllä. Osa selästä tuntuu ja osa ei.

Oon pienesti paniikissa ja itken, en tiedä tuleeko nukkumisesta mitään. Taidan soittaa huomenna päivystykseen.

Kommentit (262)

Vierailija
41/262 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sjögrenin syndrooma

Vierailija
42/262 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalepo. kirjoitti:

Joo on nää kyllä aivan perseestä suoraan sanottuna. Huomenna soitan neurologin polille vielä itse.

- ap

Kannattaa tosiaan olla neurolle yhteydessä. Noin laaja ja pitkään kestänyt puutuminen kuulostaa siltä että syy kannattaa selvittää. Neuro on varmasti tässä vaiheessa oikea osoite.

Kurjaa ettei sinua ole tutkittu kunnolla. Ei mitenkään harvinaista kuitenkaan.

Kannattaa sinnikkäästi ravata lääkärissä jos oireet eivät helpotu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/262 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mitenkään uutta ettei tutkita kunnolla. Sit tutkitaan ko käy pahemmi tai jaksaa itse olla sinnikäs. Toivottavasti huomisesta puhelusta on edes jotain hyötyä, haluan jo päästä elämään täysin normaalisti! Ei kukaan ny huvikseen ravaa lääkäreillä, minä ainakaan. Oon niistä saanut jo tarpeekseni.

- ap (en jaksa aina kirjautua sisään)

Vierailija
44/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eiline lähete lens bumerangina takaisin. Lääkäri oli kysyny vaa mielipidettä ms-tautiin (joka poissuljettiin viime joulukuussa magneettikuvilla ja tästä kerroin sille..). No odottelen nyt uutta soittoa omasta tk:stä ko ilmotin sinne eilen jalkojen pistelystä.

- ap

Vierailija
45/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stana, kyllä sun on päästävä kuvaukseen. Keinolla millä hyvänsä. V*ttu mä en vaan ymmärrä noita lekureita.En kertakaikkiaan. Siinä vaiheessa kun konttaat, niin pääset kuvaukseen. Paitsi että mä en päässy siinäkään vaiheessa...

Hemmetin kiva sitten, kun saat hermovaurioita, ja kärsit koko loppuelämäsi mahtavista hermokivuista, tai et pysty pidättämään ulostetta... Nämä on ne mun pelot mun selkävaivassa.

Vierailija
46/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa hartiajumien kanssa taisteleva.Oireena ollu käsien puutuminen,näön häröily,jumipuolen naaman hetkellinen tunnottomuus ja kielen turtuminen.

Kaikki menee ohi liikunnalla,venyttelyllä ja hieronnalla.

Typerä vaiva ja oon nuorempi kun sinä ap.Lasten kantaminen kyllä minun tappauksessa jumittaa lihakset.

Tsemppiä sulle ja kyllä näistä erinäisistä vastoinkäymisistä noustaan vaikka säikkäyttäävätkin perinpohjin

Vierailija
47/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa hartiajumien kanssa taisteleva.Oireena ollu käsien puutuminen,näön häröily,jumipuolen naaman hetkellinen tunnottomuus ja kielen turtuminen.

Kaikki menee ohi liikunnalla,venyttelyllä ja hieronnalla.

Typerä vaiva ja oon nuorempi kun sinä ap.Lasten kantaminen kyllä minun tappauksessa jumittaa lihakset.

Tsemppiä sulle ja kyllä näistä erinäisistä vastoinkäymisistä noustaan vaikka säikkäyttäävätkin perinpohjin

No siinä vaiheessa kun on fyssalla käynyt, ja oireet vain pysyy ja mahdollisesti tulee lisää, niin kyllä se kuvaus on aiheellinen. Kuten olen itse kertonut(olenkohan tässä ketjussa), minun tension neck on nivelrikkoa kaularangassa, ja lisäksi välilevynpullistumien alut. Ilmankos ei jumppaaminen ja hieronta auttanut. Pahensi.

Vierailija
48/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä menny tääkää päivä putkeen sitte yhtään.. Lähin fyssarille ni peril selvis et aika o peruttu, ei olleet saaneet mua kiinni. No ei siinä, päätin käyä ärrällä. No sit läks yhtäkkii taas selkä katoamaan pahemmi ja jalkoja alko pistelee ja puuduttaa. Olin niin lähel terveyskeskusta et pääsin just ja just sinne asti. Ottivat lepopaikalle ku sanoin etten uskalla enää seisoo ko puutuu, ja sit sanoin mun tiedot. No hoitaja tulee takas todeten että ei mussa mitää vikaa oo, lääkäri tänne kirjannu että kaikki o hyvin ni läheppä vaan kotia, ei me voida sua auttaa ja lähti menee. Eikä tullu takasi.

Kotiin kävelin (600m) hitaasti ko etana pingviinikävelyä selästä kii pitäen (jotta tunsin sen) ja puhuin äitini kaa koko matkan, että jos jalat ois pettän ni ois ollu apu luurin toises pääs. Koton soitin sinne sairaalaan, ni he eivät voi mitää tehä ilma lähetettä, eikä oo päivystyksellistä ko jalat toimii enkä kuse alleni.

Koitin lenkittää koiraa, pääsin 50m ja kävi samoin ko aiemmin. Soitin terkkariin, sama tyly hoitaja vastas ja alko vaan vittuilemaan ja sano että mut on jo tutkittu (öh, lääkäri katto vaa eile et jalat liikkuu ja selkä taipuu, ei ees koskenut) ja et kaikki o kunnossa ja mene sinne fyssarii ja et saa aikaa toiselle lääkärille ko on jo tutkittu yms. Ja itkultani sain sanottua että ko ei oo ees tutkittu ja haluaisin toiselle lääkärille ja miks sen pitää vittuilla. Se löi luurin korvaan!

Ylilääkärin sain kii ni selvittää huomenna mun saamaa kohtelua.

Mut että mua näköjää tutkitaa vasta ku jalat lähtee alta eikä enää toimi eikä tunnu.

Ei oo rahaa yksityiseen.

Mitä mä teen.

- ap

Vierailija
49/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumankauta mikä tilanne sulla on ;( Nyt pikaisesti lääkäristä ja hoitajista valitusta, ja saisitkohan ylilääkäriltä apua lääkäriajan ja kuvausten suhteen? Hitto, onkohan meillä sama terveyskeskus...

Vierailija
50/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitan huomenna sille ylilääkärille ja kyselen, ko se aamulla selvittää tota eilistä. Tää on jotain niin käsittämätöntä ettei ymmärrys riitä.. :/

- ap

Vierailija
51/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainas tahaa yksityiselle

Vierailija
52/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan riitä ymmärrys! Jos ei ole kuvattu, niin silloin ei ole tutkittu. Minun mielestä. Eikä ihmisellä ole velvollisuus käydä yksityisellä, vaan se apu on saatava julkiselta puolelta silloin kun sitä tarvitsee. 

Vierailija
53/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipainoa?

Urheiletko ollenkaan?

Vierailija
54/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ensin kävisi fyssarilla. Tekisi liikkeet jota neuvotaan. Kuntoilisi....

Vierailija
55/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niiimpä! Niiden mielestä on tutkimista näköjään vaa silmämääräinen tutkiskelu.. Miksi pitää odottaa siihen asti etten enää kävele? Että menetän tunnon kokonaan? Miksi?!

- ap

Vierailija
56/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla sentään tutkittiin muutaman kerran ainaisten verikokeiden lisäksi, kun valitin että jalka puutuu ja lähtee alta, enkä voi hyvinkään usein kävellä.

Se tutkimus oli tällainen: Menin hoitopöydälle makaamaan, ja lekuri nosti mun jalan kohti kattoa. Sitten tuumas, että oletpa notkea. Todella notkea. Minä ällistyin, kun luulin kaikkien saavan jalkansa toisen avulla kattoon. Saan sen ilman avustustakin. Mulla on nääs yliliikkuvuutta kropassa. Olin hemmetin hämilläni, kun muuta ei tutkimukseen kuulunut, ja ei vikaa tietenkään tuollaisella löydy. Omt-fyssa sitten tiesi jo oireiden perusteella, että mikä minua vaivasi. Vähän vielä käänteli ja väänteli, mutta nikamakaarenmurtuma ja nikamasiirtymähän se oli kaiken takana.

Vierailija
57/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on nikamansiirtymä alaselässä. Puuduttaa jalkoja, joskus kättäkin. Riski on, ettäselkä joudutaan jäykistämään joskus. Mangneettikuvat kertoivat tämän. Yksityinen lähetti kuviin kun jalka menetti nilkasta pidon.

Vierailija
58/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuta tässä toivois ko kunnon tutkimuksia. Onko se liikaa pyydetty. Kun käsiki jo viidettä kuukautta kummallinen.

Tutkisi edes et sais mielenrauhan.

-ap

Vierailija
59/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menet päivystykseen ja vaadit nähdä lääkärin. Jos hoitaja ei lähetä lääkärille, pyydä häneltä allekirjoitus ja nimi paperiin, jossa on hän kertoi arvioineensa sinun tilanteen ja katsoneensa, että et tarvitse lääkärin tutkimusta.

Vierailija
60/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs OMT-fyssari? On halvempi kuin yksityinen lekuri, ja tietää enemmän noista jutuista kuin yksikään lekuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä