Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niskahartiaseutu jumissa, tänää läks selästä tunto yhtäkkii!

13.05.2016 |

Niskahartiaseutu ollut pitkään jumissa, lääkäreissä käyty ja fysioterapiassa ko kädetkin "katoillut"/puutuilleet.

Tänään olin kävelyllä avomiehen siskon kanssa, ja yhtäkkiä hävis selkä! Paniikissa sit takas kotiin äkkiä, ja peilin eteen tekee kaikki neurologiset testit, jotka ok (puhe toimi koko ajan, kieli normaali, irvistys, hymy ym ok). Sit sohvalle pitkälleen, ja anoppi rauhotteli ja sano jonku vaan menneen iha jumiin. Myöhemmi tutki selkää, mut ei löytäny avattavia jumeja. Pintatunto on tallella sillä tunsin koko ajan kosketuksen ja nytkin tunnen ko makaan sängyllä. Osa selästä tuntuu ja osa ei.

Oon pienesti paniikissa ja itken, en tiedä tuleeko nukkumisesta mitään. Taidan soittaa huomenna päivystykseen.

Kommentit (262)

Vierailija
61/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on työterveydenhoito niin saan käydä Mehiläisessä. Säästää paljon aikaa ja vaivaa ja hermoja.

Vierailija
62/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 59, Ei oo enää auki. Huomenna on taas auki ja taidampa mennä, tuskin koen ihmeparannusta yön aikana.

PäteväPirkko, Täytyy selvittää löytyykö tästä kylästä semmosta. Meni kyllä usko tohon terveyskeskukseen ku tämmöstä toimintaa. Ja ihan Uusimaan alueella ollaan..

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalepo kirjoitti:

Vierailija 59, Ei oo enää auki. Huomenna on taas auki ja taidampa mennä, tuskin koen ihmeparannusta yön aikana.

PäteväPirkko, Täytyy selvittää löytyykö tästä kylästä semmosta. Meni kyllä usko tohon terveyskeskukseen ku tämmöstä toimintaa. Ja ihan Uusimaan alueella ollaan..

-ap

Toivottavasti ei ole sama terveyskeskus tosiaan :D

Vierailija
64/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä nyt on varmaan sama joka kaupungissa. Säästetään sillä, että ei anneta kuvauksia eikä muitakaan tutkimuksia, vaikka toinen ei pysy enää pystyssä.

Vierailija
65/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponko sinulla paniikkioireita?

Harrastatko pyöräilyä?

Milloin tuli ekan kerran oireet?

Onko sänky liian kov?

Vierailija
66/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, säästöjä ihmisten terveyden kustannuksella. Se hoitaja oli kyllä ihan asiaton tänään. Vaihtais alaa.

-ap

Vierailija
67/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ponko sinulla paniikkioireita?

Harrastatko pyöräilyä?

Milloin tuli ekan kerran oireet?

Onko sänky liian kov?

Paniikkihäiriötausta, mutta en ole panikoinut enää pitkiin aikoihin, joten ei ole psyykkistä.

En pyöräile, koska kondromalasiapolvet (etenkin oikea kipeä koko ajan).

Selästä lähti tunto viime pe. Oikee käsi ollu outo tammikuusta.

Sänky ei ole liian kova ja tyynytkin ergonomisesti.

-ap

Vierailija
68/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan noudatti ohjeita.

Vierailija
69/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on että Maksaa pitää jos itse halua määrätä hoitoa itselleen

70/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan noudatti ohjeita.

Ahaa, oikeuttaako se vittuiluun ja tylyilyyn? Ei. Käveli vaan kylmästi pois. Ja mä olen aika paljon hoitajia nähnyt ja koskaan en ole noin tylyä kohdannut.

Vierailija
71/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei pääse kunnon tutkimuksiin tee valitus potilasasiamiehelle. Itsellä kokemusta kun ei tutkittu kunnolla vaan sain mutu-diagnoosin lonkan limapussin tulehdus, hoitona särkylääkkeitä ja fysioterapiaa (myös OMT) vaihtelevasti 8 vuotta, usein runnottiin niin että meinas taju lähteä. Viimein kun pääsin yksityiselle ortopedille ja magneettiin selvisi että erittäin paha välilevyn pullistuma ollut ja runnomisen seurauksena pysyvä hermovaurio. Nyt 15 v myöhemmin ei kärsi istua reikä kävellä, ei edes maata kun kipu on jatkuvaa, leikkausjonossa olen. Jos olisin alusta asti saanut asianmukaista hoitoa olisi elämä mennyt ihan toisella tapaa. Älä anna periksi.

72/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap ei pääse kunnon tutkimuksiin tee valitus potilasasiamiehelle. Itsellä kokemusta kun ei tutkittu kunnolla vaan sain mutu-diagnoosin lonkan limapussin tulehdus, hoitona särkylääkkeitä ja fysioterapiaa (myös OMT) vaihtelevasti 8 vuotta, usein runnottiin niin että meinas taju lähteä. Viimein kun pääsin yksityiselle ortopedille ja magneettiin selvisi että erittäin paha välilevyn pullistuma ollut ja runnomisen seurauksena pysyvä hermovaurio. Nyt 15 v myöhemmin ei kärsi istua reikä kävellä, ei edes maata kun kipu on jatkuvaa, leikkausjonossa olen. Jos olisin alusta asti saanut asianmukaista hoitoa olisi elämä mennyt ihan toisella tapaa. Älä anna periksi.

Koitan jaksaa olla sinnikäs. Ja jotain tollasta mäkin nyt pelkään, että kun jätetään tutkimatta, niin onkin jotain mikä pitäis oikeasti hoitaa. Jouduin jo viime syksynä taistelemaan että vatsavaivat tutkittiin, ja nyt näköjään joutuu taas sotimaan. Ei vaan jaksais.

Toivottavasti sun olo helpottuu ja pääset pian leikkaukseen! Onko pitkätkin jonot siihen?

-ap

Vierailija
73/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samaan aikaan sappivaivat kuin sulla ja kun kuukausia jonotin leikkaukseen, meni varmaan paikat jumiin. Varasin ajan osteopaatille, se on pätevä: Jorma Siponen, ottaa vastaan Helsingissä FysioVarma Kannelmäessä ja Espoon Terveystalossa. Suosittelen ihan kaikille. Hän varmasti näkee, mikä ihmistä vaivaa ja todellakin osaa klassisen osteopatian! Ei ole kallis.

74/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samaan aikaan sappivaivat kuin sulla ja kun kuukausia jonotin leikkaukseen, meni varmaan paikat jumiin. Varasin ajan osteopaatille, se on pätevä: Jorma Siponen, ottaa vastaan Helsingissä FysioVarma Kannelmäessä ja Espoon Terveystalossa. Suosittelen ihan kaikille. Hän varmasti näkee, mikä ihmistä vaivaa ja todellakin osaa klassisen osteopatian! Ei ole kallis.

Mä liikuin minkä pystyin ennen ja jälkeen leikkauksen, ja tässä meni jonkin aikaa ihan hyvin, koiranki kanssa jaksoin tehä parin kilsan lenkkejä ja tarkotus oli pidentää lenkkejä koko ajan ym. Aina venytellyt ym, mutta jotenki niskahartiaseutu jumahti lopullisesti (oli pienesti jumissa jo yli vuos sitte ko työharjottelussa mm.virkkasin päivittäk) ja sitä ny on availtu. Selkä on se mikä nyt aiheuttaa huolta kun alko niin äkisti, mitään kipuja ei ees ollu tätä ennen.

Miten oot leikkauksesta toipunu? Mulla arvet ihan ok ja fyssari aukas kiristyksiä leikkauskohdista.

-ap

Vierailija
75/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalepo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä liikuin minkä pystyin ennen ja jälkeen leikkauksen, ja tässä meni jonkin aikaa ihan hyvin, koiranki kanssa jaksoin tehä parin kilsan lenkkejä ja tarkotus oli pidentää lenkkejä koko ajan ym. Aina venytellyt ym, mutta jotenki niskahartiaseutu jumahti lopullisesti (oli pienesti jumissa jo yli vuos sitte ko työharjottelussa mm.virkkasin päivittäk) ja sitä ny on availtu. Selkä on se mikä nyt aiheuttaa huolta kun alko niin äkisti, mitään kipuja ei ees ollu tätä ennen.

Miten oot leikkauksesta toipunu? Mulla arvet ihan ok ja fyssari aukas kiristyksiä leikkauskohdista.

-ap

Hyvin toivuin, mutta ei sulanut ompeleet niin nopeesti kuin luvattiin. Särkylääkkeitä meni tasan sen verran kuin reseptillä oli. - Painoa yrittää tulla nyt, kun pystyn syömään rasvaakin. Leikkaukseen jonotellessa laihduin 5 kg ja olisi ollut hyvä, jos paino olisi pysynyt alhaalla. - Mä jotenkin jännitin kropalla sitä, ettei vaan alkais sappeen koskea, siis silloin, kun se vielä oli olemassa. - Sairastin nyt hiljattain flunssan ja sen takia ilmeisesti alkoi huimata levossa, mutta onneksi meni äkkiä ohi. - Nyt alan taas käydä osteopaatilla, että saan selän kuntoon + muut, joita ei itse tiedostakaan.

76/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nalepo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Hyvin toivuin, mutta ei sulanut ompeleet niin nopeesti kuin luvattiin. Särkylääkkeitä meni tasan sen verran kuin reseptillä oli. - Painoa yrittää tulla nyt, kun pystyn syömään rasvaakin. Leikkaukseen jonotellessa laihduin 5 kg ja olisi ollut hyvä, jos paino olisi pysynyt alhaalla. - Mä jotenkin jännitin kropalla sitä, ettei vaan alkais sappeen koskea, siis silloin, kun se vielä oli olemassa. - Sairastin nyt hiljattain flunssan ja sen takia ilmeisesti alkoi huimata levossa, mutta onneksi meni äkkiä ohi. - Nyt alan taas käydä osteopaatilla, että saan selän kuntoon + muut, joita ei itse tiedostakaan.

Mie söin kans sen särkylääkekasan mikä määrättiin, takapakki tuli kun navan luota löyty sisänen hematooma, ni antibioottikuurin söin varuiks ja se rauhottui ajan kanssa.

Mie laihduin yli 6kg, ja koetan syödä niitä kiloja takaisin, kun ei ois ollu varaa pudottaa yhtään, onneksi voi syödä nyt mitä vaan.

Joo aion kyl iteki tolla fyssarilla käydä, että sais muihinki kohtiin apua ja on ihan pätevä tyyppi kyseessä. Olin täs välissä ite flunssassa ni jäi yks käynti väliin ja nyt fyssari itse kipeänä.

-ap

Vierailija
77/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriön oireet voi vaihdella, ja jos sulla on sellaista taustaa, niin voi olla mahdollista että on psyykkistäkin. Minulla on paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö oireillut parin vuoden välein ja aina oireet on erilaisia. Mm. puolen vuoden ajan oli kasvot puutuneet. Silloin en vielä ymmärtänyt omaa "taudinkuvaa", joten panikoin sitä todella paljon, mutta nyt vuosien jälkeen osaan suhtautua rauhallisemmin erilaisiin oireiluihin.

78/262 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kaikki on mulla hyvin. Oon saanu mielenkiintoisia kirjoitus-ja kuvaushommia, avomiehen kanssa kaikki hyvin, ja ihana koira pyörii jaloissa. Ei mulla ole mitään mikä nyt stressaisi tai ahdistaisi.

Aiemmin paniikkihäiriö oireili vaan isommissa pelkotiloissa ja ahdistuksissa. Ja siitä on tosiaankin aikaa. Ikäkriisi mulla on vähän menossa, mutta ei se tätä selitä.

-ap

(Väittivät mahakipujaki psyykkisiksi, syy olikin sappirakossa.)

79/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitti enää ees soittaa terveysasemalle, ko pelkään että se vittuilija vastaa. Kai täs pitää vaa oottaa et on tyylii koko kroppa tunnoton. :/

-ap

Vierailija
80/262 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalepo kirjoitti:

En viitti enää ees soittaa terveysasemalle, ko pelkään että se vittuilija vastaa. Kai täs pitää vaa oottaa et on tyylii koko kroppa tunnoton. :/

-ap

Ovat saaneet sut samaan tilaan kuin mut. En kykene enää soittamaan terveyskeskukseen ja käymään lääkärillä. Olen vannonut, että vasta sitten, kun ambulanssin joudun soittamaan, sitten vasta tapaan lekurin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan