Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niskahartiaseutu jumissa, tänää läks selästä tunto yhtäkkii!

13.05.2016 |

Niskahartiaseutu ollut pitkään jumissa, lääkäreissä käyty ja fysioterapiassa ko kädetkin "katoillut"/puutuilleet.

Tänään olin kävelyllä avomiehen siskon kanssa, ja yhtäkkiä hävis selkä! Paniikissa sit takas kotiin äkkiä, ja peilin eteen tekee kaikki neurologiset testit, jotka ok (puhe toimi koko ajan, kieli normaali, irvistys, hymy ym ok). Sit sohvalle pitkälleen, ja anoppi rauhotteli ja sano jonku vaan menneen iha jumiin. Myöhemmi tutki selkää, mut ei löytäny avattavia jumeja. Pintatunto on tallella sillä tunsin koko ajan kosketuksen ja nytkin tunnen ko makaan sängyllä. Osa selästä tuntuu ja osa ei.

Oon pienesti paniikissa ja itken, en tiedä tuleeko nukkumisesta mitään. Taidan soittaa huomenna päivystykseen.

Kommentit (262)

Vierailija
1/262 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla in hitokseen pahasti jumissa ollut nuo paikat jo vuosikymmeniä, eikä ou ikän tuollaista käynyt. Ei, vaikka kaularangassa on välilevynpullistuman alut ja nivelrikkoa, ja alaselässä kans vikaa.

Suosittelisin ruikuttamaan kuvausta koko rungosta.

2/262 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei oo mullakaa aiemmi ollu mitään tämmöisiä. Täytyy soittaa sinne aamulla ja painottaa että ny täytyy tutkia ja kunnolla. En uskalla liikkua paljon mitään kun puskee sit paniikkia pintaan. Kaikki lihakset toimii, mutta ois se tunto ihan kiva asia.. Oon vasta 26 ni ei paniikkieläminen oo yhtään kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/262 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin tänään terveysneuvontaan ja ehkä heti aamusta päivystykseen. He ainakin osaavat kysyä neuvonnassa oikeat asiat.

4/262 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan aamulla, ja meen vaikka paikanpäälle jos eivät muuten osaa mitään sanoa (matkaa 600m). Ei tää nyt voi olla kovinkaan normaalia, googlamallakaan ei löydy mitään.

-ap

Vierailija
5/262 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sie et yhtään uskalla venytellä? Kokeillaesim kädet lattiaan tms. Jos se laukeis sillä?

6/262 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo uskaltanu tehä tässä oikeen mitään. Vois kyllä kokeilla pienesti venytellä, kun en täs untakaan saa kun murehdin vaan. Alkaa olla muutenki voimat loppu ko viimeset yli puol vuotta menny kaikenlaisesti sairastellen ja nyt sit tulee tämmöstä..

-ap

Vierailija
7/262 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa siltä, että venyttely voi auttaa. Googletin selkä tunnoton, ja sieltä tuli vastaan painonnoston, pyöräilijän yms. Tällaista vikaa. Selän rullausta, venyttelyä yms. Ne on kokeilleet, ja huomannut hermojumeja yms.

Näin ainakin käsitin kun vilasin nopeasti.

8/262 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyki sit koettaa venytellä kunnolla, koetan nyt saada jotenkin nukuttua ja jos ei venyttelyt huomenna auta niin lääkäriin. Kiitos sinulle, infoilen tänne sit miten käy.

-ap

9/262 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kyllä venyttelyt auttaneet yhtään. Soitan piakkoin päivystykseen.

- ap

Vierailija
10/262 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi juttu. Tosin ei ne välttämättä kerralla auta,Ja kannattaa kyllä jutella lekurin kanssa, on tuo nyt omituinen oire. Sun pitäs saada muutenkin kuvautettua runko tuon yläkropan oireiden takia, sieltä voi löytyä yllätysvikoja niin kuin mulla.

No, mutta toivottavasti kyse on vain jostain hermopinteestä!

11/262 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Soitin päivystykseen, hoitaja konsultoi lääkäriä ja sovittiin että soitan heti maanantai aamuna ja meen käymää ni tutkivat. Jos jalat lähtee alta ni 112 ja jos tunnottomuus pahenee ni soittoa kans. Muutoin ei akuuttia hätää ko kaikki raajat toimii kuitenkin.

- ap

Vierailija
12/262 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä.tää tästä..

- ap

Vierailija
13/262 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kävi muutama vuosi sitten niin, että selkä kipuli voimakkaasti muutaman päivän ja sitten ykskaks puutui jalat, levisi molempiin käsiin ja lopuksi puutui leuka ja huulet. Tuntui todella inhottavalta ja hengityskin tuntui työläältä. Päivystyksessä odotellessa oikea käsi muuttui tummanvioletiksi (kämmen ja sormet) ja kaikki verisuonet näkyi selvästi.

Kyseessä oli "vain" selkäkivusta johtuva kramppi selässä ja niskassa. Niskalihakset puristivat voimakkaasti, jollin puutuminen tapahtui verenkierron heikennettyä.

Kipulääkitystä vaan ja käsky mennä pikapikaa fysioterapeutille, jonka avulla lihakset rentotuivat ja kipuilu loppui.

Joskus myöhemminkin on tullut vähän leivempänä tuo, kun hartiat ja niska menneet jumiin.

Vierailija
14/262 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua huttua. Kiropraktikolta löytyy apu, kannattaa etsiä ammattilainen, esim. kiropraktikkoliiton sivuilta.

Vierailija
15/262 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalepo. kirjoitti:

Ehkä.tää tästä..

- ap

Onko selkä ruvennut palautumaan? Itselläni rupesi huippaamaan niin jumalattomasti, etten pystyssäkään pysynyt. Säikähdän aina, että voisi olla aivoverenkierronhäiriöstä kyse. No, niskan hieronta ja jumppaus auttoi, tälläkin kertaa.

Nämä niska-hartia-selkäongelmat voivat saada sydämen sykähtämään joo...

16/262 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähäse, mut kädet on taas huonommassa jamassa. Meen silti lääkäriin huomenna, saavat tutkia meikäläisen ihan kunnolla. Ei tästä tuu muuten yhtään mitään..

-ap

Vierailija
17/262 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalepo kirjoitti:

Niskahartiaseutu ollut pitkään jumissa, lääkäreissä käyty ja fysioterapiassa ko kädetkin "katoillut"/puutuilleet.

Tänään olin kävelyllä avomiehen siskon kanssa, ja yhtäkkiä hävis selkä! Paniikissa sit takas kotiin äkkiä, ja peilin eteen tekee kaikki neurologiset testit, jotka ok (puhe toimi koko ajan, kieli normaali, irvistys, hymy ym ok). Sit sohvalle pitkälleen, ja anoppi rauhotteli ja sano jonku vaan menneen iha jumiin. Myöhemmi tutki selkää, mut ei löytäny avattavia jumeja. Pintatunto on tallella sillä tunsin koko ajan kosketuksen ja nytkin tunnen ko makaan sängyllä. Osa selästä tuntuu ja osa ei.

Oon pienesti paniikissa ja itken, en tiedä tuleeko nukkumisesta mitään. Taidan soittaa huomenna päivystykseen.

Mene lääkäriin mahdollisimman pian.

18/262 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomenna menossa. Selkä tuntuu hitusen paremmin jo.

- ap

Vierailija
19/262 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalepo kirjoitti:

Ehkä vähäse, mut kädet on taas huonommassa jamassa. Meen silti lääkäriin huomenna, saavat tutkia meikäläisen ihan kunnolla. Ei tästä tuu muuten yhtään mitään..

-ap

Pöh, inhottavaa. Mulla on monesti niin, että kun varon jotain kipeätä paikkaa, niin toinen paikka tulee paljon kipeämmäksi sen jälkeen. Sen takia nykyisinkin kun jalka on kipeä, niin yritän olla ontumatta, vaikka sattuu ihan pirusti.

Mutta tuo kaularanka pitäisi minusta aina kuvata automaattisesti, kun tuollaiset oireet ovat olleet noin pitkään. Vaikka se kuvaus ei itsessään auta mitään ja paljastais jotain mille ei voi mitään tehdä, niin kyllä se nyt helpottaa tuskaa, kun tietää mistä se johtuu. Ja tietää, että mitä ei ainakaan kannata tehdä. Esim. itse en uskaltanut enää mihinkään hoitoihin mennä ennen kuvausta. Onneksi. Olisin varmaan halvaantunut, jos olisin mennyt. Ja mulla kun on niska tietyllä tavalla pahana, niin silloin ei kannata ruveta venyttelemään ja jumppaamaan, vaan ottaa kylmähoitoa ja tulehduskipulääkettä ja ottaa hyvin rauhallisesti.

20/262 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Ja kyllä se tois tietynlaisen mielenrauhan, koska epätietosuus on kaikista pahinta. Lääkäri puhu jo aiemmi et jos kädet ei ala helpottamaan, ni hermoratatutkimus on yks vaihtoehto. Kuvaamisen kannalla oisin kyl iteki, pakkoha niien on tutkia kunnolla. Tässä on monta kuukautta jo tuskaillu yhe käden kanssa ja nyt vasuriki sit kiukuttelee. Kädet on ne tärkeimmät, ko niillä ny kaikki tehdään.

Soitan heti aamukasilt ja vaadin kiireellisen ajan. Muuten kävelen ensiavun puolelle itkemään ja huutamaan.

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi