Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun tarjoomukset meni pilalle suomalaisen tavan, 'kursailun', takia!

Vierailija
13.05.2016 |

Meille tuli kahvivieraita klo 18. Tilaisuuden piti olla kolmituntinen, kokousmainen. Oli tarkoitus kahvitella ja suunnitella yhtä juttua. No, vieraat tulivat kaikki ajallaan ja minulla oli kahvipöytä valmiina. Kahvi oli keitetty, tee oli kuumaa, oli karjalanpiirakoita ja munavoita, tuoreita croissantteja, marjapiirakkaa ja jäätelöä, erilaisia marjoja ja hedelmäpaloja.

Pyysin heti pöytään, niin voitaisiin aloittaa suunnittelu kahvittelun lomassa. Vieraat istuivat kuitenkin sohville, eivätkä kahvipöytään. Pyysin 10 minuutin päästä uudestaan. Kukaan ei noussut. Puhetta vaan tuli ja juttu jatkui. Jäätelö alkoi sulaa. No, 20 minuutin kohdalla sanoin, että tulkaas nyt, kun kahvi ja tee jäähtyy ja jäätelökin on jo kohta ihan velliä. Kukaan ei noussut.

45 minuutin päästä menin itse sitten ottamaan marjapiirakkaa ja jäätelövelliä ja sanoin, että tulkaa te muutkin. Taas ihan hiljaista, eikä kukaan noussut ylös.

AIVAN TAJUTONTA!

No, nyt on puheet pidetty ja keskustelut keskusteltu ja kello tulee 21. Ja nyt nuo äijät ja akat nousevat sohvilta kahvipöytään. En todellakaan keitä uutta kahvia tai lämmitä teetä. Jäätelökulho on täynnä liejua.

Mikä h*lvettiä tällainen käytös on!

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua tuo kursailu varsinkin Hämeessä. Mutta siellä on sen verran topakat emännät, että he lähes käskevät kahvipöytään vieraansa, ottavatpa jopa käsikynkkään sen arvokkaimman ja saattavat pöydän ääreen, ja kyllä se siitä sitten lähtee.

Minusta kyse on kuitenkin huonosta käytöksestä nykypäivänä. Epäkohteliasta.

Vierailija
62/65 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ollut koskaan kuullutkaan koko jutusta ennen sitä mainosta. Luulin, että se oli vaan keksittyä. :D Kyllä meidän suvulla on ollut tapana mennä pöytään heti kun sinne herkkuja ilmestyy, mutta ehkä me ollaan vaan tavallista ahneempia...

Sama! Aina kun se mainos tulee, olen ajatellut, että ei tuo kyllä mikään yleinen tapa ainakaan ole, kun itse en ole koskaan törmännyt. Mutta ilmeisesti sitten onkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin oudolta! Meillä on heti kaikki paikalla, kun on tarjoilut pöydässä.

Vierailija
64/65 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en mäkään ole huomannut. Toki se, että kukaan ei kehtaa ensimmäisenä aloittaa ja ottaa, on tuttua. Yleensä tämä ongelma on ratkaistu, jos paikalla on "juhlakalu", joka saa aloittaa. Itse olen juuri se tyyppi, joka sitten menee ekana, jos kukaan muu ei kehtaa. En jaksa sellaista junnaamista. Epäkohteliaampaa se juuri on, jos isäntäväen ruuat ei tunnu kelpaavan. Ja varsinkin, jos itsellä on jo nälkä ja haluan vain äkkiä syömään, en näe siinä mitään ongelmaa, että olen itse ensin jonossa. Jostain kumman syystä kaikki muut sitten aina ovatkin heti vanavedessä ottamassa ruokaa.

N.24

Vierailija
65/65 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan tällaisesta tavasta. Kaiken järjen mukaan on epäkohteliasta olla menemättä pöytään. Toinen syy viivyttelylle voi olla se että muu jaskanpauhanta kiinnostaa enemmän kuin kahvittelu.