Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoista tietävät tänne! Itku kurkussa täällä olen :(

Vierailija
13.05.2016 |

Olen 18v nuori ja päätimme tammikuussa isäni kanssa ostaa mulle uuden auton vikojen minimoimiseksi. Isälläni on aivovamma, joten juuri kaikki tällaiset auto-ongelmat muovautuvat hänen päässään todella isoiksi. Sen takia olen itsekin todella stressaantunut.

Eli siis tämän vuoden VW Polo alkanut reistailla pahasti. Viikonloppuina ajoin Helsingissä ja lienee vanne osunut ratikkakiskoon, sillä kuulin yhtäkkiä hankaavan äänen. Tästä lähtien nämä ongelmatkin ovat olleet. Vanteessa pienen pieni hankauma ja pohja on ihan ehjä päältäpäin.

Polo vinkuu ajoittain ajessa sekä myös paikallaan ollessa tyhjäkäynnillä. Vinkuminen yleensä alkaa, kun autolla on jo hetki ajettu. Toinen ongelma vasta tänään ilmestynyt eli käynnistysvaikeuksia. Vaikeroiden käynnistyy uusi auto tässä säässä, outoa. Kolmas ongelma, joka on joidenkin mielestä täysin normaalia tuohon autoon, on kytkintä ripeästi nostaessa kuuluva pieni kolahdus - en kuitenkaan usko tuon liittyvään tähän vikaan tai mistä sitä tietää koskaan.

Maanantaina on onneksi huolto, mutta raastavaa tämä odotus. Meillä ei ole tällä hetkellä resursseja maksaa mitään huoltokulu, jos olen itse sössinyt. Muut viat menee toki takuun piikkiin onneksi. Pelkään vain, että tuo kiskoihin osuma sai autossa jotain outoa aikaan. Ihan perkeleen outoa!! En jaksaisi väitellä asiasta isäni kanssa, kun hänen omaishoitaminen on muutenkin rankkaa ikäiselleni nuorelle naiselle, joka ei autoista mitään tiedä.

Onko täällä autoilijoita paikalla, jotka voisivat koettaa arvailla vikaa? Huollossahan se lopullisesti selviää, mutta olisi kiva saada jotakin osviittaa. Kaikki menee päin vttua, sekä autoilu että muut elämän osa-alueet.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanteen naarmuilta ei ainakaan ole mitään tekemistä niitä käytössä tulee. Huoltoon vaan maanantaina.

Vierailija
22/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pirussa voi muka osua ratikkakiskoon? Vähän sama kuin sanoisi osuneensa suojatiehen ja olisi ihan kauhuissaan, että auto meni hajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laturin hihna menossa ja on löysä lyöden tyhjää. Samasta syystä laturi ei lataa akkua kunnolla, jolloin käynnistysvirta ei meinaa riittää.

Taitaa olla aivan halpa remppa.

Vierailija
24/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut varaa ostaa uusi auto, mutta ei varaa korjuuttaa sitä..?

Vierailija
25/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostamalla min 10 vuotta vanhan Mersun tuon Polon sijasta olisitte päässeet halvemmalla ja samalla vähemmillä vioilla.

Höpöhöpö. Niissä sitä vasta pikkuvikoja vähän väliä onkin. Valitettavati kokemusta on itsellä ja lähipiiristä.

Mitä apn autoon tulee niin kyllä minäkin epäilen, että ei vika siitä törmäyksestä ole tullut ja ettei ääni vanteesta tule vaan jostain muualta. Luultavasti menee kyllä ihan takuuseen.

Vierailija
26/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska auto jos menee rikki pikku kolhusta, maanantaina huoltoon ja et tiedä mistään osumasta mihinkään mitään.

Faijasi heivaat johonkin hoitolaan, olet liian nuori tuollaiseen touhuun.

Itse kävin koeajamassa tuollaista poloa ja mun mielestä se oli paskempi auto ajaa kuin vanha IV golf variant.

Vierailija
27/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti oon kerennyt jo hätääntyneenä volkkarille soittaessa mainita tosta vanteen osumisesta kiskoon. Oon vtun idiootti tiedetään :) Toisaalta eivät he se piikkiin voi laittaa mitään moottorivikoja/hihnoja yms, järkikin sen sanoo.

T.  Ap. Vituttaa koko elämä ja oma tyhmyys ja kaikki.

Vierailija
28/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laturin hihna menossa ja on löysä lyöden tyhjää. Samasta syystä laturi ei lataa akkua kunnolla, jolloin käynnistysvirta ei meinaa riittää.

Taitaa olla aivan halpa remppa.

Bullshit!

Vierailija
29/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda tuo pikkupoikien "keskustelu". Jokaiselle automerkille löytyy vihaajat ja ihailijat.

Siis jokainen merkki on maailman huonoin tai paras, mielipiteestä riippuen, ilman yhteyttä reaalimaailmaan.

Tämä.

Mene rekisteröitymistä vaativalle automerkkipalstalle ja kerro siellä huolesi. Kukaan ei naura ja saat niin hyvää ilmaista apua kuin netistä on saatavissa.

www.vagarena.fi

Vierailija
30/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä missä on vika, moottorissa ehkä mutta älä nyt auton takia itke. Kyllä se kaikki selviää. Ja by the way, auto ei ole mikään halpa kapistus ylläpitää. Yhdestä viasta kun selviää niin seuraava on jo tulossa. Kyllä siihen rahaa uppoaa vaikket itse mitään sössisikään. Sukan varressa on hyvä olla aina 500e jemmassa autoremppaa varten. Niin se vaan on.

Vierailija
31/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olet ap idiootti, epäilen sinä olet todellisuudessa se aivovammainen.

Not. Kukaan ei ole seppä syntyessään, mutta hieman ihmettelen että miksi on ostettu auto jota ei ole vara huoltaa?

Toisekseen, kiskoihin osuminen on ihan normaalia ajoa, josta ei tarvitse mainita. Takuuseen menee ellet ole kolhinut sutoasi ihan oikeasti ja kunnolla - jonka olisit kyllä huomannut.

Vierailija
32/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi osua ratikkakiskoon niin, että vanne kärsii? En ilkeile vaan ihmettelen.

Vierailija
33/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vakuutus sulla? Mä otin täyskaskon jiten korvaa myös omat töppäilyni eli jos sulla se niin ei hätää.

Vierailija
34/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti oon kerennyt jo hätääntyneenä volkkarille soittaessa mainita tosta vanteen osumisesta kiskoon. Oon vtun idiootti tiedetään :) Toisaalta eivät he se piikkiin voi laittaa mitään moottorivikoja/hihnoja yms, järkikin sen sanoo.

T.  Ap. Vituttaa koko elämä ja oma tyhmyys ja kaikki.

No jos vetoavat kiskoihin osumiseen niin kysy miten niiltä vältytään? Ja kysy myös putääkö varoa suojatiehen osumista : )

Vierailija
35/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alumiinivanteet? Siellä saattaa olla kivi jarruissa, ne kirskuvat. Aja ympyrää hetki eteen ja taaksepäin. Yleensä lähtee siten pois.

Vierailija
36/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko alumiinivanteet? Siellä saattaa olla kivi jarruissa, ne kirskuvat. Aja ympyrää hetki eteen ja taaksepäin. Yleensä lähtee siten pois.

Kirskuuko kivi siellä tyhjäkäynnilläkin?

Vierailija
37/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanteessa oleva pienen pieni hankauma ei vaikuta vähääkään siihen, jos auto tyhjäkäynnillä vinkuu. Ekana epäilisin, että laturin hihna luistaa. Oletko ajossa huomannut, että lautauksen vikavalo olisi syttynyt? Tai palaako jotain muita valoja? Käynnistymisongelma voi myös johtua jostakin sähköongelmasta tai vaikka jostakin ajonestoon liittyvästä jutusta. Näitä on tosi vaikea vahingossa aiheuttaa autoon, ellet ehdoin tahdoin ole repinyt jotain sähköjohtoja jostain esiin ja kiskonut liittimiä.

Liian löysän laturinremmin voi ihan itsekin todeta jos uskaltaa avata nokkapellin ja tähystellä missä menee kiilahihnoja/moniurahihnoja, yleensä jossain nokalla, missä on myös syyläri ja sen tuuletin. Sormilla hihnaa alaspäin painaessa jos hihna painuu kovasti paljon, ja tuntuu muutenkin hirmuisen löysältä, niin tietää että siinä on vika. Tosi outoa, jos uudessa autossa olisi jätetty hihnat niin löysälle että muutaman kuukauden ajon jälkeen alkavat luistamaan, mutta kaipa kaikki on mahdollista. Nyt en tiedä kuinka piilossa hihnat mahtavat olla jossain uudessa Polossa, uudemmissa autoissa on helposti kaikenlaista muovihärpäkettä moottorin ja kaiken mahdollisen päällä, että ei ole mitään toivoa nähdä purkamatta juuri mitään vaikka kuinka tirkistelisi.

Jos olisit oikeasti rikkonut vannetta, niin näkisit siinä ihan paljain silmin esimerkiksi selvän murtuman ja mahdollisesti rengaskin olisi jo tyhjentynyt, riippuen murtuman paikasta. Renkaasta voi myös rikkoa vyöt (tosi epätodennäköistä että ratikankiskot rikkoisivat, koska muuten puoli helsinkiä olisi alvariinsa rengasliikkeessä), ja sen huomaa siitä, että auto alkaa täristämään ajossa, jossain vaiheessa renkaassa saattaa jopa näkyä kunnon pullistuma.

Nyt en tiedä onko olemassa Poloja, joissa on turbo, mutta periaatteessa turbokin on voinut jotenkin soseutua ja alkanut haittaamaan käynnistymistä. EHKÄ. Jos näin on, niin aivan uskomattoman surkealaatuinen turbo, kun tuskin sillä nyt on kymmeniä tuhansia kilometrejä vielä ehditty ajamaan.

Vierailija
38/40 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään oireita (esim. nykimistä) ajossa?

Vierailija
39/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille aina osuu kummallisia auto-ongelmia, tässäkin auto piereksii naisomistajalleen xD

Polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmässä vika/häiriö...

Vierailija
40/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulostaa kyllä tosi omituiselta, ettei vaan olisi Yariksen huonosti menevän kestotestin ahdistus saanut tojokuskin kirjoittelemaan provoja? Kyllä ne kiskot enimmäkseen katutasossa kulkeen, tai jos ei kulje niin ei siitä muutenkaan mennä yli. Polo on mielestäni fiksu hankinta, vaikka Peugeot tai Fiesta olisi ehkä luotettavampi niin Polo tuntuu kerta kaikkiaan kotoistaan isommalta. Ja takuuaikana ei koneissa pitäisi mitään ongelmaa olla. Kun muistat käyttää parhaita öljyjä ja suodattimia ja vaihtaa hihnat ajallaan, ajat tuolla seuraavat kymmenen vuotta. MInulla ei ole folkkariryhmän autoa, mutta vuokrapoololla olen ajanut paljonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän