Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä miehen käytöksestä

Paska vaimo
13.05.2016 |

Varoitus, megapitkä teksti!

Mieheni alkoi taas eilen syytellä minua siitä, etten pidä hänen kaveristaan, mikä ei pidä paikkaansa. Minulla ei ole mitään tätä kaveria vastaan, päinvastoin. Hän on erittäin tervetullut meille koska tahansa, ja mies saa mennä hänen luokseen halutessaan. Välimatkaa tosin on tällä hetkellä paljon, joten he eivät näe kauhean usein.

Tämä syyttely sai alkunsa kaksi vuotta sitten jouluna, jolloin olimme juuri tulleet vanhempieni luokse miehen vanhempien luota. Vanhemmiltani on meille reilun kahden tunnin ajomatka. Tämä kaveri kutsui mieheni luokseen paikkakunnalle, joka on noin puolessa välissä vanhempieni asuntoa ja meidän kotiamme. Jouluna julkiset eivät kulje, joten ainoa tapa päästä kaverin luo oli automme. Vanhempieni luota ei pääse kulkemaan julkisilla, ja meillä oli paljon tavaraa sekä koira, jotka piti kuljettaa kotiin, joten käytännössä ainoa vaihtoehto oli lähteä yhdessä. Mies halusi selvästi mennä kaverin luo, ymmärrettävästi, sillä he näkevät harvoin. Sinne oli kuulemma kutsuttu paljon muitakin, joten kysyin, että olisinko minäkin tervetullut. Mies vakuutteli, että tietenkin olen, ja mukana oleva koirammekin sai tulla mukaan. Lähdimme siis kaverin luo, vaikka minua harmitti jättää joulun vietto kesken.

Perillä totesimme, että kukaan muu ei ollut saapunut juhliin, vaan olimme kolmestaan. Miehen kaveri alkoi aika nopeasti tehdä selväksi, että haluaisi olla kahden mieheni kanssa. Jonkin ajan päästä mieskin sanoi, että minä voisin lähteä. Olin todella loukkaantunut, sillä olin jättänyt joulun vieton kesken mieheni takia, vaikka en näe perhettäni kovin usein. Nyt sain ajaa paskassa räntäsäässä kotiin viettämään loput joulusta yksin.

Seuraavana juhannuksena meidät kutsuttiin samaisen kaverin mökille, jossa oli myös hänen sukulaisiaan. Tällä kertaa varauduin ja lupauduin menemään joksikin aikaa ja lähtemään yöksi kotiin, että pojat saisivat olla kahdestaan. Seuraavana päivänä menin hakemaan miestä. Tästä huolimatta miehen kaveri alkoi taas jo alkuillasta tehdä selväksi, että seuraani ei kaivata, vaikka minua oli erikseen pyydelty mukaan edellisestä juhannuksesta asti. Satuin myös näkemään miehen olan yli heidän viestittelyään, jossa tämä kaveri kysyi, että en kai aloita taas jotain draamaa kuten jouluna. Koin sen aika törkeäksi, kun olin kuitenkin suostunut olemaan miehen kuskina juhannuksena, että kaverukset saisivat olla rauhassa. Tämän jälkeen olen pysytellyt poissa heidän menoistaan ja ollut etäämmällä, jos kaveri on käynyt meillä. Nyt sitten saan taas kuulla syyttelyä siitä, miten en yhtään pidä tästä kaverista ja että tämä kaverikin on sen huomannut. Onko teistä tämä syyttely reilua?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi viettää joulua ja juhannusta mieluummin kaverinsa kuin sinun kanssasi? Eikö parisuhteessa vietetä juhlapyhät oletusarvoisesti oman kumppanin kanssa? Jos seuran suhteen tärkeysjärjestys on jokin muu, niin mitä itua koko parisuhteessa on? Mietipä sitä ja kysy asiaa myös mieheltäsi.

Tuon jälkeen olemme kyllä viettäneet juhlapyhät yhdessä. Tosin tuo kaveri ei olekaan ollut maisemissa, sillä hänellä on nyt oma tyttöystävä. Ja sinänsä ymmärrän myös sen, että kaveri menee jossain määrin edelle, jos häntä on mahdollista nähdä kaksi kertaa vuodessa ja minua joka päivä. Olisi vaan reilua kertoa etukäteen, että minä en ole tervetullut mukaan eikä kutsua erikseen. Olen tosin oppinut jo läksyni, ja jatkossa mies saa nähdä tuota kaveriaan ilman minua.

Miten voi olla, että tuota kaveria voi nähdä vain juhlapyhinä? Miksei tavallisena viikonloppuna onnistu? Edelleen peräänkuulutan sitä, että mielestäni kumppanin kanssa vietetään juhlapyhät, kavereita voi nähdä arkisin tai tavallisena viikonloppuna.

Vierailija
42/45 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät varmaan puolet totuudesta kertomatta. Miesvihapalstalle ominaiseen tyyliin.

-.-

Voi helvetti tätä miesvihapaskahousua, minnepä se ei kerkeäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aargh, jessus että suututtaa. Mies ei tietenkään näe itsessään mitään vikaa, vaan on minun syytäni että olemme riidoissa.

Ja sinä et tietenkään näe itsessäsi mitään vikaa, vaan on miehen vika että olette riidoissa. Vaikka sinun draamailun puolesta puhuu kaksi ihmistä. Mutta hei, kotiinpäin vedetty yhden puolen näkemys asiastahan muuttaa kaiken!

Vierailija
44/45 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaveri kuulostaa mulkulta, jessus mikä tyyppi. Selittäisin varmaan miehelle ääneen tuon tapahtumakuvion että menisi perille ja kysyisin, täytyisikö minun tosiaan kaiken vittuilun jälkeen oikein pitääkin hänen kaveristaan, eikö sietäminen riitä. Tuo miehen natkutuskin on kyllä lapsellista, joten ei se välttämättä ymmärtäisi tämänkään jälkeen.

Vierailija
45/45 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan nyt vielä yksinpuheluani, että en jaksaisi todellakaan enää muistella noita vanhoja juttuja, mutta jostain syystä miehen piti alkaa syytellä minua taas, vaikka emme ole nähneet tätä kaveria moneen kuukauteen ja tuskin näemmekään. Nyt taas vituttaa kaikki, kun minä olen näköjään syyllinen kaikkeen.

Osaatkohan sinä ottaa minkäänlaista kritiikkiä vastaan? Vai pärähtääkö marttyyrivaihde silmään heti pienestä kritiikistä, niin kuin useimmilla naisilla? Ja sitten nimitellään joukolla miehiä lapsellisiksi, kun oman tunne-elämän käsittely on uhmaikäisen tasolla.