Mitä mieltä miehen käytöksestä
Varoitus, megapitkä teksti!
Mieheni alkoi taas eilen syytellä minua siitä, etten pidä hänen kaveristaan, mikä ei pidä paikkaansa. Minulla ei ole mitään tätä kaveria vastaan, päinvastoin. Hän on erittäin tervetullut meille koska tahansa, ja mies saa mennä hänen luokseen halutessaan. Välimatkaa tosin on tällä hetkellä paljon, joten he eivät näe kauhean usein.
Tämä syyttely sai alkunsa kaksi vuotta sitten jouluna, jolloin olimme juuri tulleet vanhempieni luokse miehen vanhempien luota. Vanhemmiltani on meille reilun kahden tunnin ajomatka. Tämä kaveri kutsui mieheni luokseen paikkakunnalle, joka on noin puolessa välissä vanhempieni asuntoa ja meidän kotiamme. Jouluna julkiset eivät kulje, joten ainoa tapa päästä kaverin luo oli automme. Vanhempieni luota ei pääse kulkemaan julkisilla, ja meillä oli paljon tavaraa sekä koira, jotka piti kuljettaa kotiin, joten käytännössä ainoa vaihtoehto oli lähteä yhdessä. Mies halusi selvästi mennä kaverin luo, ymmärrettävästi, sillä he näkevät harvoin. Sinne oli kuulemma kutsuttu paljon muitakin, joten kysyin, että olisinko minäkin tervetullut. Mies vakuutteli, että tietenkin olen, ja mukana oleva koirammekin sai tulla mukaan. Lähdimme siis kaverin luo, vaikka minua harmitti jättää joulun vietto kesken.
Perillä totesimme, että kukaan muu ei ollut saapunut juhliin, vaan olimme kolmestaan. Miehen kaveri alkoi aika nopeasti tehdä selväksi, että haluaisi olla kahden mieheni kanssa. Jonkin ajan päästä mieskin sanoi, että minä voisin lähteä. Olin todella loukkaantunut, sillä olin jättänyt joulun vieton kesken mieheni takia, vaikka en näe perhettäni kovin usein. Nyt sain ajaa paskassa räntäsäässä kotiin viettämään loput joulusta yksin.
Seuraavana juhannuksena meidät kutsuttiin samaisen kaverin mökille, jossa oli myös hänen sukulaisiaan. Tällä kertaa varauduin ja lupauduin menemään joksikin aikaa ja lähtemään yöksi kotiin, että pojat saisivat olla kahdestaan. Seuraavana päivänä menin hakemaan miestä. Tästä huolimatta miehen kaveri alkoi taas jo alkuillasta tehdä selväksi, että seuraani ei kaivata, vaikka minua oli erikseen pyydelty mukaan edellisestä juhannuksesta asti. Satuin myös näkemään miehen olan yli heidän viestittelyään, jossa tämä kaveri kysyi, että en kai aloita taas jotain draamaa kuten jouluna. Koin sen aika törkeäksi, kun olin kuitenkin suostunut olemaan miehen kuskina juhannuksena, että kaverukset saisivat olla rauhassa. Tämän jälkeen olen pysytellyt poissa heidän menoistaan ja ollut etäämmällä, jos kaveri on käynyt meillä. Nyt sitten saan taas kuulla syyttelyä siitä, miten en yhtään pidä tästä kaverista ja että tämä kaverikin on sen huomannut. Onko teistä tämä syyttely reilua?
Kommentit (45)
Kuulostaa todella lapselliselta mieheltä. Eihän sinun tarvitsisi olla hänen kaverisuhteidensa kanssa missään tekemisissä, kunhan et estä miestä tapaamasta kavereitaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten se joulun ajokeli oli tästä kaverista kiinni? Miksi et ajanut autolla takaisin vanhempiesi luokse?
Sää nyt ei tietenkään ollut kaverin syytä, mutta kyllähän se lisäsi vitutusta, kun matkaan meni huomattavasti pidempi aika kuin normaalisti. Kello oli jo suht paljon, kun lähdin ajamaan kotiin, niin en viitsinyt mennä häiritsemään vanhempia enää. Olin kuvitellut, että minäkin olisin tervetullut ja että viettäisimme illan yhdessä ja lähtisimme yhdessä kotiin. Näin ei käynyt, vaan minut painostettiin ajamaan yksin kotiin, kun mies jäi yöksi. Siinä vitutuksessa olisin myös ollut kovin huonoa seuraa kellekään.
Tätä seuraavana päivänä mies sentään tajusi pyytää anteeksi ja sanoi, että kaverikin ymmärsi toimineensa törkeästi. Kuitenkin seuraavana juhannuksena näin tosiaan heidän naureskelleen minulle viesteissä. Miehen piti näyttää viesteistään joku kuva, siksi kyttäsin olan yli ja satuin näkemään pikaisesti jonkin keskustelunpätkän. Eniten vituttaakin se, että edelleen minua syytellään ja pilkataan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella lapselliselta mieheltä. Eihän sinun tarvitsisi olla hänen kaverisuhteidensa kanssa missään tekemisissä, kunhan et estä miestä tapaamasta kavereitaan.
Tuota kaveria ei tosiaan juurikaan nykyään nähdä, kun hän asuu kaukana. Hän on edelleen tervetullut meille, ja mies saa rauhassa lähteä kaveriaan moikkaamaan. Kenenkään muun kanssa ei ole mitään ongelmaa, vaan viihdyn todella hyvin heidän seurassaan, ja he usein pyytävät minuakin mukaansa. Tuolla kaverilla vaan on jotain naisia vastaan, ja näköjään omakin mieheni on mulkku tämän asian suhteen.
Miksi sun tarttis pitää tästä miehen kaverista? Pitääkö miehesi kaikista ystävistäsi? Kaveri on miehellesi tärkeä, mutta kaiken ei tarvitse olla yhteistä. On mielestäni ok, että molemmilla on jotain ihan omaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun tarttis pitää tästä miehen kaverista? Pitääkö miehesi kaikista ystävistäsi? Kaveri on miehellesi tärkeä, mutta kaiken ei tarvitse olla yhteistä. On mielestäni ok, että molemmilla on jotain ihan omaa.
En tiedä. Onhan se tietysti kivempi, että voi olla porukassa, mutta enpä enää kyllä edes yritä tuon kaverin kanssa. Jostain syystä mies aina välillä alkaa valittaa siitä, etten pidä hänen kavereistaan. En oikein tiedä, mistä se kumpuaa ja miksi se on niin tärkeää. Itse asiassa mies on valittanut minun kavereistani paljon enemmän.
Oma teoriani: mies tietää itsekin sisimmässään kaverinsa olevan mulkku ja kohtuuton suhteessa kavereiden naisiin, mutta jos miehesi myöntäisi tämän, hän ehkä joutuisi valitsemaan kaverin ja sinun välillä. Niinpä hän yrittää pakottaa sinut sopeutumaan tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Oma teoriani: mies tietää itsekin sisimmässään kaverinsa olevan mulkku ja kohtuuton suhteessa kavereiden naisiin, mutta jos miehesi myöntäisi tämän, hän ehkä joutuisi valitsemaan kaverin ja sinun välillä. Niinpä hän yrittää pakottaa sinut sopeutumaan tilanteeseen.
Sen hän on tosiaan joskus jo myöntänytkin. Kyllä mies saa ihan rauhassa olla mulkkujenkin kaveri, ei se minulle kuulu. Eikä tässä nyt kauheasti ole sopeutumista, kun tuota kaveria ei ikinä muutenkaan näy. Siksi vähän ihmettelenkin, että mistä tuli tuo tarve syytellä minua pitkän ajan jälkeen. En pidä siitä, että minun ajatukseni kerrotaan puolestani, vaikka olisin todennut olevani eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät varmaan puolet totuudesta kertomatta. Miesvihapalstalle ominaiseen tyyliin.
Tämä on tietysti minun versioni. Miehen mukaan varmaan on ihan oikeutettua käytöstä pistää vaimo keskeyttämään joulunsa ja kuskaamaan häntä räntäsäässä ja lisäksi naureskella selän takana, kun kuvittelin olevani tervetullut. Niin ja tietysti syytellä vielä monta vuotta myöhemmin siitä, etten pidä tästä kaverista. Minähän olen vain vaikea ja vittumainen.
Miksei mies ajanut itse? Sinä olisit saanut jäädä viettämään joulua perheesi kanssa ja mies olisi saanut nähdä kaveriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät varmaan puolet totuudesta kertomatta. Miesvihapalstalle ominaiseen tyyliin.
Tämä on tietysti minun versioni. Miehen mukaan varmaan on ihan oikeutettua käytöstä pistää vaimo keskeyttämään joulunsa ja kuskaamaan häntä räntäsäässä ja lisäksi naureskella selän takana, kun kuvittelin olevani tervetullut. Niin ja tietysti syytellä vielä monta vuotta myöhemmin siitä, etten pidä tästä kaverista. Minähän olen vain vaikea ja vittumainen.
No ainakin kuulostata katkeralta mielensäpahoittajalta. Koko jouluko pyyhkiytyi kalenterista? Jouluaatto tai .-päivä tuskin kuitenkaan?
Voithan myöntää, että et niin välitä kaverin seurasta, että saavat tästä lähtien nähdä kaksin ja mielellään ei teillä, että saat olla edes kotonasi rauhassa. Kuitenkin he alkaisivat sinua sieltäkin pois ajamaan, kun olisit ylimääräinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei mies ajanut itse? Sinä olisit saanut jäädä viettämään joulua perheesi kanssa ja mies olisi saanut nähdä kaveriaan.
Koska hänen olisi sitten pitänyt tulla myös hakemaan minut ja tavarat myöhemmin. Minusta oli ok, että menisimme yhdessä näkemään tätä pidemmän matkan päästä tullutta kaveria ja sitten siitä yhdessä kotiin. Ei käynyt mielessäkään, että en olisi tervetullut mukaan, sillä omassa kaveripiirissäni kaikki ovat aina tervetulleita. Tietysti olisin jäänyt perheeni luo, jos olisin tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Voithan myöntää, että et niin välitä kaverin seurasta, että saavat tästä lähtien nähdä kaksin ja mielellään ei teillä, että saat olla edes kotonasi rauhassa. Kuitenkin he alkaisivat sinua sieltäkin pois ajamaan, kun olisit ylimääräinen.
Olen sanonut, etten pidä tuon kaverin käytöksestä minua kohtaan. Viimeksi he näkivät meillä ja saunoivat, ja kaikki meni ihan hyvin, kun en osallistunut heidän touhuihinsa pahemmin. Saivat ihan rauhassa saunoa ja vilvotella, minä taisin katsoa telkkaria.
Miksi miehesi viettää joulua ja juhannusta mieluummin kaverinsa kuin sinun kanssasi? Eikö parisuhteessa vietetä juhlapyhät oletusarvoisesti oman kumppanin kanssa? Jos seuran suhteen tärkeysjärjestys on jokin muu, niin mitä itua koko parisuhteessa on? Mietipä sitä ja kysy asiaa myös mieheltäsi.
Eiköhän lopeta vaatimukset viettää aikaa kaverinsa kanssa, jos alat ns muina naisina pohdiskella ääneen, että millainenkohan kaveri on sängyasä ja että se on oikeasti aika hyvännäköinen. Ja kysy, että onko mies huomannut kaverinsa vilkuilevan sinua vai kuvitteletko vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi viettää joulua ja juhannusta mieluummin kaverinsa kuin sinun kanssasi? Eikö parisuhteessa vietetä juhlapyhät oletusarvoisesti oman kumppanin kanssa? Jos seuran suhteen tärkeysjärjestys on jokin muu, niin mitä itua koko parisuhteessa on? Mietipä sitä ja kysy asiaa myös mieheltäsi.
Tuon jälkeen olemme kyllä viettäneet juhlapyhät yhdessä. Tosin tuo kaveri ei olekaan ollut maisemissa, sillä hänellä on nyt oma tyttöystävä. Ja sinänsä ymmärrän myös sen, että kaveri menee jossain määrin edelle, jos häntä on mahdollista nähdä kaksi kertaa vuodessa ja minua joka päivä. Olisi vaan reilua kertoa etukäteen, että minä en ole tervetullut mukaan eikä kutsua erikseen. Olen tosin oppinut jo läksyni, ja jatkossa mies saa nähdä tuota kaveriaan ilman minua.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän lopeta vaatimukset viettää aikaa kaverinsa kanssa, jos alat ns muina naisina pohdiskella ääneen, että millainenkohan kaveri on sängyasä ja että se on oikeasti aika hyvännäköinen. Ja kysy, että onko mies huomannut kaverinsa vilkuilevan sinua vai kuvitteletko vaan.
Aika hauska :D Voisi kyllä olla turhan läpinäkyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hauska :D Voisi kyllä olla turhan läpinäkyvää.
Hassuintahan tässä on se, että olen kokenut tulevani hyvin toimeen tämän kaverin kanssa. Mielestäni hän on hauskaa seuraa, eikä minusta tunnu, että hän inhoaisi minua. Isommassa porukassa voimme hyvin jutella ja naureskella, mutta hän ei siedä lainkaan sitä, että olen kolmantena pyöränä.
Jatkan nyt vielä yksinpuheluani, että en jaksaisi todellakaan enää muistella noita vanhoja juttuja, mutta jostain syystä miehen piti alkaa syytellä minua taas, vaikka emme ole nähneet tätä kaveria moneen kuukauteen ja tuskin näemmekään. Nyt taas vituttaa kaikki, kun minä olen näköjään syyllinen kaikkeen.
Kaveri varmaan arvasi ettei mies lähtisi yksin jouluna ja kutsui molemmat. Sitten savusti sinut pois. Törkeä kaveri.
Mies on joskus myöntänyt, että tämä kaveri on samalla tavalla vihamielinen kaikkia naisia kohtaan. En siis ole ainoa, jota hän on savustanut porukasta ulos. Nyt tämä on miehen mukaan tietysti minun syytäni, kun en vaan pidä tästä kaverista.