Mitä mieltä miehen käytöksestä
Varoitus, megapitkä teksti!
Mieheni alkoi taas eilen syytellä minua siitä, etten pidä hänen kaveristaan, mikä ei pidä paikkaansa. Minulla ei ole mitään tätä kaveria vastaan, päinvastoin. Hän on erittäin tervetullut meille koska tahansa, ja mies saa mennä hänen luokseen halutessaan. Välimatkaa tosin on tällä hetkellä paljon, joten he eivät näe kauhean usein.
Tämä syyttely sai alkunsa kaksi vuotta sitten jouluna, jolloin olimme juuri tulleet vanhempieni luokse miehen vanhempien luota. Vanhemmiltani on meille reilun kahden tunnin ajomatka. Tämä kaveri kutsui mieheni luokseen paikkakunnalle, joka on noin puolessa välissä vanhempieni asuntoa ja meidän kotiamme. Jouluna julkiset eivät kulje, joten ainoa tapa päästä kaverin luo oli automme. Vanhempieni luota ei pääse kulkemaan julkisilla, ja meillä oli paljon tavaraa sekä koira, jotka piti kuljettaa kotiin, joten käytännössä ainoa vaihtoehto oli lähteä yhdessä. Mies halusi selvästi mennä kaverin luo, ymmärrettävästi, sillä he näkevät harvoin. Sinne oli kuulemma kutsuttu paljon muitakin, joten kysyin, että olisinko minäkin tervetullut. Mies vakuutteli, että tietenkin olen, ja mukana oleva koirammekin sai tulla mukaan. Lähdimme siis kaverin luo, vaikka minua harmitti jättää joulun vietto kesken.
Perillä totesimme, että kukaan muu ei ollut saapunut juhliin, vaan olimme kolmestaan. Miehen kaveri alkoi aika nopeasti tehdä selväksi, että haluaisi olla kahden mieheni kanssa. Jonkin ajan päästä mieskin sanoi, että minä voisin lähteä. Olin todella loukkaantunut, sillä olin jättänyt joulun vieton kesken mieheni takia, vaikka en näe perhettäni kovin usein. Nyt sain ajaa paskassa räntäsäässä kotiin viettämään loput joulusta yksin.
Seuraavana juhannuksena meidät kutsuttiin samaisen kaverin mökille, jossa oli myös hänen sukulaisiaan. Tällä kertaa varauduin ja lupauduin menemään joksikin aikaa ja lähtemään yöksi kotiin, että pojat saisivat olla kahdestaan. Seuraavana päivänä menin hakemaan miestä. Tästä huolimatta miehen kaveri alkoi taas jo alkuillasta tehdä selväksi, että seuraani ei kaivata, vaikka minua oli erikseen pyydelty mukaan edellisestä juhannuksesta asti. Satuin myös näkemään miehen olan yli heidän viestittelyään, jossa tämä kaveri kysyi, että en kai aloita taas jotain draamaa kuten jouluna. Koin sen aika törkeäksi, kun olin kuitenkin suostunut olemaan miehen kuskina juhannuksena, että kaverukset saisivat olla rauhassa. Tämän jälkeen olen pysytellyt poissa heidän menoistaan ja ollut etäämmällä, jos kaveri on käynyt meillä. Nyt sitten saan taas kuulla syyttelyä siitä, miten en yhtään pidä tästä kaverista ja että tämä kaverikin on sen huomannut. Onko teistä tämä syyttely reilua?
Kommentit (45)
Mies on siis ennenkin valittanut minulle siitä, etten muka pidä hänen kavereistaan, vaikka vietän välillä iltoja heidän kanssaan jopa ilman miestä. He ovat myös aina tervetulleita meille. Eilen tämä syyttely tuli myös ihan puskista, emme puhuneet edes mistään aiheeseen liittyvästä. Emmekä ole teinejä, vaikka tämä varmaan siltä kuulostaakin :D
Niin onko heillä siis joku homosuhde, vai mistä tässä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
En pidä miehestäsi enkä hänen kaveristaan. Älä jaksa olla tuollainen kynnysmatto, aikuinen nainen.
Tämä ongelma ei tule esille kuin tuon yhden kaverin kanssa. Emme tosiaan näe häntä kovin usein nykyään, sillä hän asuu eri puolella Suomea, joten tämä ei ole mikään kovin yleinen ongelma. Eilen vaan alkoi ihan puskista syyttely.
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi aina epäillä :D Ainakin tämä kaveri on kovin mustasukkainen miehestäni. Hänelläkin on kyllä nykyään tyttöystävä, mutta eihän se mitään todista. Se selittäisi ainakin miehen vähäiset seksitarpeet kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Homostelulta kuulostaa.
:D En kyllä ehkä oikeasti ihan usko siihen.
Vierailija kirjoitti:
En ole mustasukkainen miehistä, joistakin naisista olen ja joo pidän enempi naisista.
Jahas, mies tuli töistä kotiin, ja sanoin hänelle siitä, että ei ole kivaa, ettän hän edelleen syyttelee minua. Ensimmäinen kysymys oli, että onko minulla jotain hormonaalisia mielialavaihteluja. Voi jessus oikeasti. Miten fiksusta miehestä voi välillä paljastua näin mulkkuja puolia?
Sillä on ehkä itsellä jotain hormonaalisia vaihtoehtoja. Kysy siltä joko hän haluais tulla kaapista kenties.
empiirinentutkimus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mustasukkainen miehistä, joistakin naisista olen ja joo pidän enempi naisista.
Oletko siis mies vai miten tämä liittyy ketjuun?
Aargh, jessus että suututtaa. Mies ei tietenkään näe itsessään mitään vikaa, vaan on minun syytäni että olemme riidoissa.
Brokeback mountain, just sayin'...
Jätät varmaan puolet totuudesta kertomatta. Miesvihapalstalle ominaiseen tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Brokeback mountain, just sayin'...
Eikö kellään ole muuta selitystä kuin miesten homous? Muiden kavereiden kohdalla tätä ei myöskään ilmene, silloin mahdun ihan hyvin kolmanneksikin pyöräksi. Miehelläni ja hänen kavereillaan olisi ollut koko elämä aikaa homostella, jos siitä olisi kyse.
Vierailija kirjoitti:
Jätät varmaan puolet totuudesta kertomatta. Miesvihapalstalle ominaiseen tyyliin.
Uliuli
Mitäpä jos kysyisit siltä kaverilta, että minkä takia et ole tervetullut hänen seuraansa?
Miten se joulun ajokeli oli tästä kaverista kiinni? Miksi et ajanut autolla takaisin vanhempiesi luokse?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tietysti minun versioni. Miehen mukaan varmaan on ihan oikeutettua käytöstä pistää vaimo keskeyttämään joulunsa ja kuskaamaan häntä räntäsäässä ja lisäksi naureskella selän takana, kun kuvittelin olevani tervetullut. Niin ja tietysti syytellä vielä monta vuotta myöhemmin siitä, etten pidä tästä kaverista. Minähän olen vain vaikea ja vittumainen.
En pidä miehestäsi enkä hänen kaveristaan. Älä jaksa olla tuollainen kynnysmatto, aikuinen nainen.