Miksi ihmisten on niin vaikea avata suunsa?
Kävin aamulla Ärrällä lataamassa matkakorttia ja ruuhka-aikaan oli pitkä jono. Yksi nainen seisoskeli vähän sivummalla, joten en sen ihmeemmin noteerannut häntä ja menin jonon perälle. Välittömästi alkoi naisella "voi helvetti" -tuhahtelu ja kiukkuinen maiskuttelu. Luulin hänen odottavan jotakin ja turhautuneen siitä, mutta nainen katsoikin minua murhaavasti, jatkoi tuhahtelua, tuli lähemmäs ja tyrkki minua laukullaan. Kysyin onko jokin vialla ja hän alkoi syyttää minua etuilusta. Sanoin että "anteeksi, en tiennyt sinun olevan jonossa kun olit siinä sivussa". No ei kelvannut pahoittelut. Kuinka vaikeaa olisi ollut sanoa HETI (ystävällisesti), että "anteeksi olen tässä jonossa"? Hitostako minä tiedän, että joku jonottaa sivussa seisoskellen!
Sama homma niiden kanssa, jotka nousevat pois bussin ikkunapaikalta, eivätkä voi sanoa käytäväpaikkalaiselle: "Anteeeksi, jään seuraavalla pois" Mieluummin tuhahdellaan ja ängetään melkein toisen syliin.
Kommentit (83)
Toiseen saa koskea! Jo syntymässä me koskemme ja meitä kosketaan! Nii!
Vierailija kirjoitti:
Toiseen saa koskea! Jo syntymässä me koskemme ja meitä kosketaan! Nii!
Kosketus on elintärkeää.
Kerroin jo olevani mies.
Kerropa sinä nyt meille miksi haukut minua ämmäksi?
Ja kerro nyt vielä miksi et uskalla puhua? Oletko niitä pellejä jotka eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin tai eivät avaa jos ovikello soi?