En ole saanut ystävään yhteyttä joulukuun jälkeen
Mitähän hittoa tässä tekisi. Ystävä tuntuu kuin kadonneen maan päältä. Viimeksi näin hänet marraskuussa ja sain tekstiviestin joulukuussa. Kaikki vaikutti olevan ihan ok, mutta sen jälkeen on ollut pelkkää hiljaisuutta. Olen yrittänyt tekstata, mailata, soittaa, lähettää kirjeen ja kävin jopa ovella. Varmasti joku näistä tavoista on tavoittanut hänet, mutta hiljaista pitelee.
Viimeisenä ajatuksena soitin ystävän avokille, joka kertoi heillä olleen riitaisaa suhteessaan, mutta nyt kaikki olisi ok. Ystävä on ennenkin pitänyt pienemmän mittakaavan hiljaiseloa kun ovat riidelleet, mutta nyt vähän huolestuttaa, kun en ole saanut häneen kontaktia yli viiteen kuukauteen. Avokilla on mielenterveysongelmia, ja pelkään että ystävänikin on vaipunut johonkin masennukseen/ hänen mielenterveytensä on jotenkin järkkynyt.
Mitä teen? :/ Tämä tilanne ahdistaa. Eilen kun kävelin yhden puiston ohi, jossa tapasimme ennen näin kesällä istuskella, alkoi itkettää. Aivan kuin olisi eronnut puolisostaan. Ja tämä epätietoisuus ajaa hulluksi.
Kommentit (24)
Minä en jaksanut vähään aikaan pitää kehenkään yhteyttä saatuani vakavan sairaskohtauksen, kyseessä ei ole mt-ongelmat, vaikka aivoperäinen onkin. En vain jaksanut kuunnella muiden murheita, kun tuo lisäksi itsellä oli muutakin murehdittavaa. Toisaalta, mulla ei ollut oikein mitään positiivistakaan sanottavaa, joten en halunnut vaivata ketään. Nyt toivoisin, että joku ottaisi yhteyttä. Itselläni se kynnys on yllättäin iso, kun olen pitänyt välimatkaa joitakin kuukausia.
Ottaisin yhteyttä poliisiin. Siinä ei ole mitään noloa tai väärää, jos onkin väärä hälytys. Olet huolissasi ja sen lisäksi on perin outoa että viimeinen viesti toisesta päästä on siltä mt-poikaystävältä. Kun ilmoitat huolesi poliisille, olet ainakin tehnyt kaikkesi
Itse ilmottaisin poliiseille kun ei tuo mies kovin tasapainoiselta kuulosta.. ehkä olen liian vainoharhainen ja ajattelen heti pahinta mutta parempi tarkistaa että siellä on kaikki hyvin kuin jättää ystävä mahdollisesti pulaan. Itse ainakin toivoisin että jos tuolla tavalla katoaisin etteivät ystäni/perheeni jättäisi minua rauhaan ennen kuin ovat omin silmin nähneet että olen kunnossa. Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku pitää toista pelon avulla vankina ja eihän sitä koskaan voi tietää vaikka mies olisi psykooseissaan tappanut ystäväsi..
Mä katosin mun kavereilta puoleksi vuodeksi, kun silloinen mies hakkasi. Oli helpompaa olla ottamatta yhteyttä keneenkään silloin, vaikka olisin halunnutkin. En sinuna hirveästi soittelis tai laittais viestejä, voi olla että ne vain pahentaa tilannetta. Ystäväsi kyllä ottaa yhteyttä kun on hyvä hetki.