WTlla on wt:n ongelmat..
Olen ollut muutaman vuoden kotiäitinä. Lisäksi melkein vuoden työttömänä, kun entinen työpaikka lopetti toisen raskauden aikana.
Miehellä on hyvä vakituinen työ. Rasittaa tietenkin taloutta, kun on neljä ihmistä ja yksi palkka.
Eilen otin vihdoin puheeksi, että jos syksyyn mennessä ei mitään duunia, edes osa-aikaista löydy, niin voisin mennä kouluun tai jollekin kurssille. Päivittäisin osaamistani tähän päivään tai jotain ihan muuta.
Mies tokas: "joo, koulutustahan sä tässä lisää tarviitkin!!". Jäin siihen sitten hoomoilasena kattomaan. Miten hemmetissä se voi olla noin höntti?!
Me ollaan oltu yhteensä 14 vuotta yhdessä ja suhteen alkuaikana hänellä oli ongelmia mun "koulujen käymiseni" kanssa. Eli mä olen ollut lukiossa vajaan vuoden, ei ollut mun juttu. Sitten kävin tarjoilijakurssin, jonka jälkeen luin itseni laskentatoimen merkonomiksi. Mies on peruskoulun käynyt itse oppinut it-mies.
Toisinaan tuo vittuilee tuosta mun "jatkuvasta" opiskelun tarpeestani ja kun olen niin kouluttautunut. Mä en ole ollut meidän aikana koulussa kertaakaan, vaan töissä. Satunnaista tarjoilukeikkaa ja toimistorottana.
Kyllä mä eilisestä tuhahduksesta pienesti loukkaannuin. Tässä edes yritän jotain, ettei tarvis jatkuvasti kädestä suuhun elää. Siivoomaankaan en ole päässyt, kun ei ole kokemusta. Siihenkin pitäisi joku kurssi käydä.. Tarjoilijan keikkaa olen satunnaisesti tehnyt. Siitä mies valittaa, kun se on perheen yhteisistä illoista pois. Vaikkei me normaalistikaan joka ilta täällä yhdessä pörrätä.
Naurattais, jos ei vituttais näin paljoa. Onpa nyt niin lukenut olo, että... napisen, kunnes ahdistun ja teen päätöksiä.
Kiitos.