Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viihtyykö teinisi mökillä?

Vierailija
01.08.2025 |

Mitkä asiat saavat teinisi viihtymään mökillä? Riittääkö se että on vaikka oma aitta ja yksityisyys, kunnollinen nettiyhteys ja telkkari josta voi striimata ohjelmia kuten kotona? Pitääkö olla kaveri mukana? Kalastelu, suppailu, lautapelit? Pitääkö olla mukavuuksia kuten sisävessa ja suihku? 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan saa kalastaa ja saunoa niin viihtyy.

Vierailija
2/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyin lapsena mökillä oikein hyvin. 15-vuotiaana piti mennä riparille ja kesätöihin. 16-vuotiaana kielikurssille ja kesätöihin. Sen jälkeen kesät olivat työntekoa 25-vuotiaaksi saakka. Olisin minä mökillä viihtynyt, mutten sinne ehtinyt.

Miten teidän teineillänne on aikaa olla kesämökillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa olla mökillä. Töissä tai kavereiden kanssa menossa. Jää mieluummin yksin kaupunkiin. 

Vierailija
4/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä viihdyin lapsena mökillä oikein hyvin. 15-vuotiaana piti mennä riparille ja kesätöihin. 16-vuotiaana kielikurssille ja kesätöihin. Sen jälkeen kesät olivat työntekoa 25-vuotiaaksi saakka. Olisin minä mökillä viihtynyt, mutten sinne ehtinyt.

Miten teidän teineillänne on aikaa olla kesämökillä?

Hyvä pointti. Mun teini haki täksi kesäksi ekaa kertaa kesätöitä mutta ei saanut. Ensi kesäksi toivottavasti jo jotain. Mutta tuskin saa koko kesäksi, en tiedä. 

Mä siis vasta mietin mökin ostamista mutta haluaisin että teinikin viihtyy siellä. Mä en ole sellainen että voisin lähteä mökille ja jättää teinin kotiin. 

Vierailija
5/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit viihtyy hyvin mökillä. Heillä on ilmakivääri(käytetään valvotusti ja ammutaan maaliin), tykkävät lämmitellä puusaunaa ja kesällö ovat uineet paljon.

Vierailija
6/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin viihtyy. Saunoo, kalastaa ja puuhailee hänelle annettuja tehtäviä papan kanssa.

Vierailija
7/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei saanut teininä enää mökille mitenkään. En nauti yhtään kuumuudesta, hyttysistä, tai haisevasta järvivedestä. Joitakin ihmisiä ei vain ole luotu röllipeikoiksi.

Vierailija
8/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kalastaa, saunoo ja nauttii aidolla tulella valmistetusta grilliruuasta ja loimulohesta.

Ei tosin mitään viikkokausia siellä olla, kun sähkötön mökki, mutta yö sillointällöin.

Vierailija
9/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei saanut teininä enää mökille mitenkään. En nauti yhtään kuumuudesta, hyttysistä, tai haisevasta järvivedestä. Joitakin ihmisiä ei vain ole luotu röllipeikoiksi.

Jos mökillä olisi ollut ilmalämpöpumppu, hyttysverkot ja palju, olisitko viihtynyt yhtään paremmin? 

Vierailija
10/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä  "mökki" on viimeiset 15v ollut käytännössä ulkomailla. Hyvin ovat viihtyneet. 

Vierailija
11/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan heidän toteuttaa erilaisia sisustusideoita. Tuntevat paremmin omakseen. 

Vierailija
12/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä  "mökki" on viimeiset 15v ollut käytännössä ulkomailla. Hyvin ovat viihtyneet. 

Tätä olen itsekin toteuttanut mutta pakko se on uskoa että omani ei viihdy. Liikaa ihmisiä, hän vain stressaantuu. Joka kerta olen ajatellut että ei ikinä enää, silti aina uudestaan olen yrittänyt, erilaisia paikkoja. Olisin jo pitkälti mökin maksanut niillä rahoilla joita näihin matkoihin on mennyt :D

Ap

Vierailija
13/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyvät muutaman päivän kesässä, mutta eivät pidempään. Onneksi ovat jo niin isoja, että voivat jäädä kotiin, niin itse pääsee kuitenkin useammin.

Vierailija
14/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin toteuttanut mutta pakko se on uskoa että omani ei viihdy. Liikaa ihmisiä, hän vain stressaantuu. Joka kerta olen ajatellut että ei ikinä enää, silti aina uudestaan olen yrittänyt, erilaisia paikkoja. Olisin jo pitkälti mökin maksanut niillä rahoilla joita näihin matkoihin on mennyt :D

Ap

No sittenhän mökki voisi olla teidän juttu, siellä varmasti rauhallisempaa.

Vierailija
15/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihtyvät muutaman päivän kesässä, mutta eivät pidempään. Onneksi ovat jo niin isoja, että voivat jäädä kotiin, niin itse pääsee kuitenkin useammin.

Mun teiniä ei voi kyllä jättää yksin kotiin, valitettavasti. 

Voi olla että mun pitää lykätä ajatusta muutamalla vuodella. 

Vierailija
16/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäävät kalastaa, uida, grillailla, saunoa, heittää tikkaa ja pelailla muita ulkopelejä  eli samaa kuin itsekin.

Vierailija
17/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä järvessä vesi haisee?  En minäkään tykkäisi.

Vierailija
18/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai meneekö se rikki, jos ei saa tehdä aina sitä mitä haluaa?

Vierailija
19/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teinipariskunnat viihdy mökillä? 90-luvulla ainakin näin.

Vierailija
20/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki mökki riittävän läheltä kotia, niin voit tehdä usein vaikka päiväreissuja.