Imetyskohusta puoli vuotta – Teri Niitti Ylellä: someraivo jatkuu yhä
Yle Kioski kysyi, mitä kuuluu Teri Niitille imetyskohun jälkeen.
New Yorkiin Finnairin lennolla matkustanut Teri Niitti julkaisi alkuvuodesta Facebook-sivuillaan ja Twitterissä kuvan imettävästä äidistä. Hänen lisäämiään aihetunnisteita olivat muun muassa #firstclass ja #businessclass.
Kohu oli valmis.
Usea kommentoija kritisoi Niitin ”salakuvaamista” lentokoneessa. Lisäksi on ihmetelty, mitä vikaa imetyksessä ylipäätään oli, sillä kuvan äiti ei imettänyt edes säädyttömästi.
– Kohu oli ihan hirvittävä, Teri Niitit kertoo Yle Kioskille puoli vuotta kuvan ottamisen jälkeen.
Niitti kertoo, ettei ole saanut yhteyttä kuvaamaansa äitiin, vaikka on pyytänyt tämän yhteystietoja.
– Kysyisin, pahoittiko hän mielensä ja pyytäisin anteeksi, stylisti sanoo Kioskille.
Niitti kertoo, ettei someraivo ole vieläkään laantunut.
– Ammu itsesi, hirtä itsesi, syö paskaa, Niitti kuvailee saamaansa palautetta.
– Homoseksuaalisuuteni nostetaan esiin kommenteissa. Miten se tähän liityy, hän kysyy.
Eniten Niittiä harmittaa, että hänen äitiään vastaan on hyökätty.
– Hän on 80-vuotias nainen. Häntä on epäilty prostituoiduksi ja alkoholistiksi. Hän on puolustuskyvytön vanhus, Niitti kertoo liikuttuneena.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Niitti kysyi ainoastaan , voisiko imetyksen hoitaa asiallisesti. Tästä huomaa hienosti kuinka sekaisin suomalaiset naiset ovat oikeasti päästään.
Muuten hyvä, mutta kun siinä kuvassa imetys nimenomaan hoidettiin asiallisesti, ja se oli silti Niitistä väärin.
Jos itse alkaa salaa kuvaamaan ihmisiä normaaleissa toimissaan (huonoa käytöstä) ja julkaisee näitä kuvia netissä (laitonta) asiattoman kritiikin kera (huonoa käytöstä ja mahdollisesti laitonta), ei voi tulla yllätyksenä, että uhria (tässä tapauksessa äitiä ja lasta) puolustetaan ja väärintekijä (tässä tapauksessa Niitti) ei ole sen jälkeen enää kovin suosittu ihminen. Et voi ensin haukkua toisia, ja sen jälkeen ihmetellä, kun sinua haukutaan.
Ja lisäksi, vaikka en hyväksykään vanhan äidin sotkemista asiaan, niin onko vanhus Niitistä avuttomampi tai tärkeämpi, kuin kuvauksen kohteeksi joutunut vauva? Miksi vauvaa ja hänen ruokailuaan saa haukkua netissä kuvien kera, mutta vanhusta ei saa edes ilman kuvia? Millä Niitti perustelee tuon, paitsi sillä, että kyseinen vanhus on HÄNELLE tärkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitti kysyi ainoastaan , voisiko imetyksen hoitaa asiallisesti. Tästä huomaa hienosti kuinka sekaisin suomalaiset naiset ovat oikeasti päästään.
Eikä kysynyt, vaan julkaisi imettäjän kuvan lupaa kysymättä ja häpäisytarkoituksessa, jos päivityksessä olikin esitetty kysymys, oli se retorinen. Terinit käytti tilaisuuden vain nostaakseen metelin ja pönkittääkseen omaa imetysvastaista mielipidettään. Toki jos hän olisi kasvattanut munat itselleen ja käynyt kasvotusten kysymässä, voisiko homman hoitaa toisin, olisi hän silloinkin saanut ansaitusti vähintään huutonaurut, koska tilanne oli hoidettu niin hienovaraisesti kuin vain voi. Jäljelle jää vain se, että stailisti ei vaan voi kestää imetystä ylipäätään ja vielä sen kerran kun hän pääsee lentämään muussa kuin karjaluokassa -ja se ongelma on ihan Terin omassa päässä.
En ole kuullutkaan , että instagramin päivitykset ovat häpäisykeino.
Olet sitten varmaan aika tynnyrissä elänyt tyyppi, jos sinulla ei riitä mielikuvitus keksimään miten Instassa(kin) voi häpäistä toisia ihmisiä.
Voi että sentään, eikö nyt lentokoneessa ole muuta tekemistä kuin kyttäillä muita matkustajia. Itse ainakin luen, kuuntelen musiikkia ja katselen leffoja. Varsinkin Finnairin koneissa on ihan ok tarjonta. Mutta joo...ei, Teri, tämä ei varmaankaan unohdu ihan helpolla varsinkin kun itse nostat asiaa esille. Mokasit, älä leiki uhria. Uhrina tässä tapauksessa olivat äiti ja vauva. Kauanko tyyppi aikoo jatkaa itse asian vellomista julkisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kysynyt, vaan julkaisi imettäjän kuvan lupaa kysymättä ja häpäisytarkoituksessa, jos päivityksessä olikin esitetty kysymys, oli se retorinen. Terinit käytti tilaisuuden vain nostaakseen metelin ja pönkittääkseen omaa imetysvastaista mielipidettään. Toki jos hän olisi kasvattanut munat itselleen ja käynyt kasvotusten kysymässä, voisiko homman hoitaa toisin, olisi hän silloinkin saanut ansaitusti vähintään huutonaurut, koska tilanne oli hoidettu niin hienovaraisesti kuin vain voi. Jäljelle jää vain se, että stailisti ei vaan voi kestää imetystä ylipäätään ja vielä sen kerran kun hän pääsee lentämään muussa kuin karjaluokassa -ja se ongelma on ihan Terin omassa päässä.
En ole kuullutkaan , että instagramin päivitykset ovat häpäisykeino.
No nytpä kuulet; ihmisiä on jopa tappanut itsensä nettihäpäisyn takia.
Mua huvittaa koko äijä ja raivoavat mammat, tissiposket ja muut velliperseet uhoaa toisilleen, leikkii jotain kovaa muijaa. Säälittävää, kasvakaa aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi että sentään, eikö nyt lentokoneessa ole muuta tekemistä kuin kyttäillä muita matkustajia. Itse ainakin luen, kuuntelen musiikkia ja katselen leffoja. Varsinkin Finnairin koneissa on ihan ok tarjonta. Mutta joo...ei, Teri, tämä ei varmaankaan unohdu ihan helpolla varsinkin kun itse nostat asiaa esille. Mokasit, älä leiki uhria. Uhrina tässä tapauksessa olivat äiti ja vauva. Kauanko tyyppi aikoo jatkaa itse asian vellomista julkisuudessa?
Olisin imettävänä äitinä arvostanut, jos hän olisi vastannut toimittajien yhteydenottopyyntöön, ettei enää kommentoi asiaa muuten kuin että pyytää sitä anteeksi mitä nöyrimmin. Selittelyssä on julkisuudenhalun makua.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs salakuvasi. En oikein tiedä miten salakuvaamisen voi oikeuttaa. Ikävä toki, että äitiä on uhkailtu mutta turha Niitin on hakea sympatiaa. Hän tasan tarkkaan tiesi mitä teki, kun otti kuvan ja latasi sen Instaan. Varmasti tiesi millainen paskamyrsky siitä seuraa, eipä ollut silloin mielessä äiti tai muutkaan läheiset. Mitäpä jos Niitti seuraavalla kerralla paheksuu vaikkapa sitä miten joku syö ravintolassa hän silloinkin salakuvan ja julkaisee ruokansa, ottaako sen nettiin? Ei tuollaista käyttäytymistä voi oikein fiksustikin.mitenkään puolustella vaikka kuinka tarkoitus olisikin kyseenalaista jonkin asian asiallisuus. Asioista voi aloittaa keskustelua fiksustikin.
Sopii aloitukseen, ja tähän jälkimmäiseen toiveeseesi palstamammoilla on vielä miljoonien valovuosien matka.
Mikä ihmeen some raivo jatkuu? Sillon alkuun jaksettiin pari päivää jauhaa ja suurin osa ihan asiallista. Näitä törky huutelijoita nyt on anonyymeillä palstoilla ihan joka ketjussa, lukltavasti eivät edes olleet äitejä vaan eksyneitä ylilauralaia.
Teri Niitti ja puolustajansa sen sijaan todella yliampuvat äitivihan lietsonnassa. Jos joku anonyymi huutelee niin heti leimataan kaikki äidit.
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittaa koko äijä ja raivoavat mammat, tissiposket ja muut velliperseet uhoaa toisilleen, leikkii jotain kovaa muijaa. Säälittävää, kasvakaa aikuiseksi.
LOL.
Ne Terin äidin uhkailijat ovat todennäköisesti olleet jotain homovihamielisiä sekopäämiehiä... Saivatpahan jonkun hyvän syyn sekoilla. Netin kautta uhkailevista, kuten myös tosielämän vaarallisimmista stalkkereista suurin osa on edelleen miehiä. Ei mitään mammoja kuten palstan uliulimies väittää.
En ole nähnyt mitään terin äitiä haukkuvia kommentteja, vaikka kohua seurasinkin tarkasti. Jopa terin homoseksuaalisuus oli mielestäni jätetty pääosin täysin taka-alalle. En väitä, ettei noita haukkuja olisi ollut, mutta suurin osa terin kohtaamasta kritiikistä koski kyllä ihan sitä salakuvaamista, salakuvan jakamista julkisesti ja hänen tuomitsevaa asennettaan.
Toki sen kritiikin voi helposti ohittaa tuolla taktiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ne Terin äidin uhkailijat ovat todennäköisesti olleet jotain homovihamielisiä sekopäämiehiä... Saivatpahan jonkun hyvän syyn sekoilla. Netin kautta uhkailevista, kuten myös tosielämän vaarallisimmista stalkkereista suurin osa on edelleen miehiä. Ei mitään mammoja kuten palstan uliulimies väittää.
Voi kuinka näppärää, miesten vika koska jumalatar nimeltään nainen on virheetön tarumainen jumalhahmo joka ei kykene pahaan, koska vagina.
Vierailija kirjoitti:
Ihanat , pullantuoksuiset, hyväntahtoiset maailmaa syleilevät äitylit <3
Ei vaan äidit jotka kerrankin iskevät takaisin eivätkä siedä kaikkea paskaa silmilleen miehiltä. Naisia arvostellaan äiteinä jo ihan tarpeeksi, antakaa meidän imettää rauhassa.
Minä puolustan lapseni oikeutta syödä rauhassa kuten muitakin asioita kynsin hampain.
Tissieläinten maailma järkyttyi , kun heidän elämäntehtävänsä kyseenalaistettiin. On se kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka näppärää, miesten vika koska jumalatar nimeltään nainen on virheetön tarumainen jumalhahmo joka ei kykene pahaan, koska vagina.
Tässä on sinulle Perjantain Katkerin mies - palkinto. Ole hyvä! Mukavaa viikonloppua!
T. Vaginallinen
Teri Niitti haluaisi KYSYÄ äidiltä pahoittiko tämä mielensä, eli hakee vielä ilkeasti kohtelemastan äidistä itselleen puolustajaa. En haluaisi olla tähän mieheen missään yhteydessä, jos olisin ko nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tissieläinten maailma järkyttyi , kun heidän elämäntehtävänsä kyseenalaistettiin. On se kamalaa.
Hmm. On perjantaipäivä. Kello on kohta kaksitoista. Sinä istut koneella/tabletilla/puhelimesi kanssa ja vastailet Vauva.fi-palstalla imetyskohuketjuun. Vastaat siihen vielä harvinaisen typerän kommentin. Mitä se kertoo sinusta?
Olit mies tai nainen, olet ainakin aika katkera jostakin. Kenties sinulla ei ole työtä tai kunnon koulutusta, ei puolisoa, seksikumppania tai ystäviä. Luultavasti et ole kovin viehättävä ulkonäöltäsi, ja todennäköisesti olet hieman tai paljonkin ylipainoinen.
Onnellinen et ole. Niin kuin ei kukaan nettiraivoaja ole, ei Teriä puolustaneet tai haukkuneet. On surullista, kun ihminen on katkera ja onneton. Toivottavasti et saa jaettua oloasi yhtään eteenpäin, vaan muu maailma osaa fiksusti ohittaa yrityksesi olla mahdollisimman halventava ja ilkeä toisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin imettävänä äitinä arvostanut, jos hän olisi vastannut toimittajien yhteydenottopyyntöön, ettei enää kommentoi asiaa muuten kuin että pyytää sitä anteeksi mitä nöyrimmin. Selittelyssä on julkisuudenhalun makua.
Sinäkö siellä imetit? Jos et, niin mitä helvetin anteeksipyyntöä sinä olet vailla?
Etkö olekaan uniikki lumihiutale ? Nyt naiset ovatkin sitten se yhtenäinen joukko?
Veikkaan, että äitejä sekopäiksi haukkuva superkatkera kommentoija on Teri itse. Niin epätoivonen puolustelun maku noissa kommenteissa, kuten siinä haastattelussakin.
Ja kaikki tämä raivo on muka ansaittua ja se saa jatkua loputtomiin, just joo. Tämä kääntyy kyllä teitä raivoajia vastaan ennenpitkää koska ei tuo teidänkään touhu mitään tervettä ole. Itse rupeaisin tekemään rikosilmoituksia näistä pahimmista törkyturvista.