Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan kanssa menee mielenterveys. mm. pissaa päälle

Vierailija
13.05.2016 |

Eli kissa on nyt puolentoista vuoden ikäinen,sisäkissa ja narttu. Pentuna otettiin, kun kissa oli 15 viikkoinen. Aluksi laitettiin sen piikkiin, ettei vielä ole sisäsiisti, pentu vasta. Pissiminen oli lähinnä matoille, vaatteiden pääle mitkä oli sattunut jäämään lattialle tätä tapahtui päivittäin. Tässä vaiheessa kakkaaminen oli yleistä, joskus kaksikin kertaa päivässä.

Puolen vuoden jälkeen alkoi tosissaan pinna palaamaan. Tämän puolen vuoden aikana, kissa saattoi olla viikkojakin sisäsiisti. Kakat oli yleisempiä, tässä vaiheessa sängyt rupesi kiinnostamaan enemmän.

Parin viimeisen kuukauden aikana kissa on ruennut pissaamaan minun ja miehen päälle, kun nukutaan yöllä. Sänky on vuorattu päivisin muovilla. Silti himot on niin suuret, että pissaa muovin päälle. Tuo yöllä pissaaminen on niin järkyttävää. Viime yönä tapahtui taas. Kuten sanoin, että kakkaaminen on jäänyt vähemmälle, mutta viime viikolla oli kakka ruokapöydän tuolilla. Voitte kuvitella miten järkyttynyt olin.

Mies ja minä olemme molemmat ruenneet näkemään painajaisia kissasta ja sen pissaamisesta.

Hiekka merkkejä on kokeiltu useita. Joka huoneessa on hiekkalaatikko. Lääkärillä käytiin jos olisi pissatulehdus, mutta terve oli. Kissa kyllä tietää tehneensä väärin. Sen näkee käytöksestä, on sen verran oppinut tulkitsemaan.

Periaate meillä on, että kun lemmikki otetaan niin siitä sitten pidetään huolta. Kissa on hyvin seurallinen ja tykkää olla rapsutettavana ja osaa olla hellyyttävä. Toivoa on jaksanut juuri noiden parin viikon siisteyden aikana, että jos nyt sittenkin. Nyt vaan loppuu usko.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on todella siisti eläin ja ei pissaile ympäriinsä ilman syytä. Koita miettiä asiaa kissan kannalta. Sairaus, kipu, stressi, hormonaaliset syyt, reviiri, wc:n väärä sijoittelu (levottomassa paikassa tai liian lähellä ruokakuppia) tai wc:n siivottomuus? Käytä eläinlääkärin lisäksi jollakin kissan käytösongelmiin perehtyneellä asiantuntijalla.

Vierailija
42/43 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pissaaminen johtui pesuaineista. Vaihdettiin hajuttoman pyykinpesuaineeseen ja huuhteluaineeksi etikka. Hajuste sai kissan merkkailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös samantapainen kokemus. Narttukissa pissaili vähän joka paikkaan nuorempana. Silloin tällöin annettava lyhyt Metacam -kuuri auttoi heti, pitkiksikin ajoiksi. Tarkkaa diagnoosia ei ole, mutta itse olen ajatellut stressiperäiseksi. Tämä meidän kissa on ns. Erityisherkkä kaiken uuden ja pientenkin muutosten jne. suhteen. Tulin vain kertomaan, että nyt on meneillään jo kolmas tai jopa neljäs vuosi täysin sisäsiistinä ja oikein tasapainoisena kissana. Muutoksia voi tapahtua, tsemppiä teille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi