Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnanataja käyttää hyväkseen.

Vierailija
13.05.2016 |

Elikkäs. Olin juuri vuoden alusta 3kk työssäoppimassa jonka jälkeen työnantaja minut palkkasi jo ennen kesälomaa ja kesälomaksikin olisi töitä. Sanoi, että tarvitsee kesän jälkeen työntekijää johon sanoin et ilman muuta, pitäähän mun vuokra maksaa. Nyt selvisi, että alkaisi syyskuussa uusi työssäoppi samassa paikassa. Kysyin pomolta, että olisiko mahdollista saada palkkaa jos tekisin omat työtunnit sisällettynä työssäoppiin. Ei käy, hän ei halua maksaa palkkaa kerta ilmaiseksi voi minua pitää..
Tuntuu todella nöyryyttävältä työskennellä ens syksynä ilmaiseksi paikassa, jossa saan tälläkin hetkellä palkkaa. Tiedän, että tämä on laillista ja ok ehkä muille mutta itsestä vaan tuntuu tältä. Ja tuleva työssäoppi kestää taas sen 3kk

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään suostu olemaan ilmaiseksi. Vai mitä mä en nyt tässä ymmärrä?

Vierailija
2/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydätkö muualta töitä? Tuo ON todella kyykyttämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko tuo johonkin opintoihin vai miten? Itse tuossa tilanteessa ottaisin vaikka karenssia, ei antais ylpeys myöten.

Vierailija
4/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualle hakemaan kokemusta.

Vierailija
5/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kovaa palkalla ja työssäoppiessa 30% teholla ja kysele paljon. Samalla voit tehdä muistiinpanoja. Oppiminen ja työnteko on eri.

Vierailija
6/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Ei meillä sosiaali- ja terveysalalla ole koskaan tapana maksaa palkkaa työssäoppimiselta. Että sikäli en ymmärrä valitusta.

Vierailija
7/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän koulutukseen kuuluvasta työssäoppimisesta saa palkkaa. Noinhan se menee.

Vierailija
8/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni opiskelija ja työnantaja ei ymmärrä t-oppimisen luonnetta. Se ei ole ilmaista työvoimaa vaan laajaa tutkimista ja omaan varaan vakoilua tulevaisuutta varten. Oppijan on vedettävä suurin hyöty.

Vierailija
9/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aapeen työssäoppi kuuluu johonkin ammattikoulututkintoon tutkinnon osana, niin on vähän siinä ja siinä, että saako siitä teoriassa edes maksaa palkkaa (tämä liittyy siihen, miten terveydenhuolto ja ateriakorvaukset yms menee - sun pitää olla koulun vastuulla, ei työnantajan, tai verottaja yms viranomaiset tykkää huonoa). Mutta saattaa olla, että itse hakisin kesän aikana kaikessa hiljaisuudessa toisen soppipaikan syksyksi - ihan siksi, että jos työ kerran on samaa kuin mitä teet nyt ja kesällä niin senhän olet jo oppinut ja oman ammattitaitosi hyväksi olisi oppia seuraavaksi jotain muuta.

Vierailija
10/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseen kuuluu joo. Ja ymmärrän kyllä ettei palkkaa makseta mutta samalla tavalla mä niitä töitä paiskin työssäoppimisessa kun nyttenkin. Ja olisi kiva, että palkkaakin saisi varsinkin kun työuraa on kertynyt noinkin paljon tietyssä paikassa. Tai tulee kertymään.

Tulee vaan lähinnä nöyryytetty olo, kun pyysi mua jatkamaan kesäloman jälkeen ainakin marraskuuhun asti ja nyt tuleeki teettään ne mulla ilmaseks.

Vierailija
11/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 - Ap

Unohtu laittaa

Muutenkin kun olen siis aikuisopiskelija ja työkokemusta muutenkin niin toivoisi sitä palkkaa

Vierailija
12/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei estä työssäoppimispaikkaa maksamasta palkkaa harjoittelun ajalta (itse tein merkonomiopintojen pidemmän harjoittelun palkallisena). Sinuna etsisin syksyksi uuden mielenkiintoisen paikan josta olisi mahdollista saada uusia ideoita ja osaamista.

Vierailija
13/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutukseen kuuluu joo. Ja ymmärrän kyllä ettei palkkaa makseta mutta samalla tavalla mä niitä töitä paiskin työssäoppimisessa kun nyttenkin. Ja olisi kiva, että palkkaakin saisi varsinkin kun työuraa on kertynyt noinkin paljon tietyssä paikassa. Tai tulee kertymään.

Tulee vaan lähinnä nöyryytetty olo, kun pyysi mua jatkamaan kesäloman jälkeen ainakin marraskuuhun asti ja nyt tuleeki teettään ne mulla ilmaseks.

"Teettää ilmaiseksi", mitä en ymmärrä? Oletko itse pyytänyt harjoittelupaikan? Älä sitten tee harjoittelua sinne, jos olet töissä. Miten voit olla töissä noin pitkään opiskellessa?

Vierailija
14/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän saisi palkkaa muuallakaan työssäoppimisesta. Ymmärrän siinä mielessä työnantajaa että palkan sivukulut ovat korkeat ja jos ilmaiseksi saa työntekijän niin onhan se aina firmalle etua.

Voithan aina vähän vihjata että olisi varmaan hyvä vaihtaa työssäoppimispaikkaa kun nämä hommat on tulleet jo tutuksi.

Vierailija
15/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskollisuustesti. Jos teet ilmaiseksi sinut ehkä palkataan tulevaisuudessa.

Vierailija
16/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että jos maksaa palkkaa niin jäät, muuten etsit paikan muualta jotta saisit kokemusta.

Vierailija
17/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että jos maksaa palkkaa niin jäät, muuten etsit paikan muualta jotta saisit kokemusta.

Tuo on kiristystä.

Vierailija
18/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se sijoituksena tulevaisuuteen. Voit saada työpaikan. Jos nyt alat tapella, voit menettää mahdollisuuden

Vierailija
19/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Mua vois kiinnostaa työt. Voin olla palkatta harjoittelun, jos sit tulee pakattua työtä.

Vierailija
20/30 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitset syksyllä työssäoppimista jos olet jo ollut 3kk ja nyt vielä kesän lisäksi. Kaikki alan työkokemushan lasketaan. Jos lasket että sinulla on jo riittävästi kokemusta niin ehdotan että opiskelet syksyllä mieluummin kuin teet ilmaista työtä jollekin ahneelle idiootille.