Kosmetologit ja kampaajat nostavat hintojaan -> ihmisillä ei ole enää varaa käydä näissä palveluissa
Onko kannattavampaa pitää entiset hinnat ja asiakkaat kuin nostaa hintoja ja asiakkailla ei ole enää varaa käydä näissä palveluissa? Sanokaa te, jotka sitä työtä teette.
Kommentit (92)
Miten niin? Kyllä mulla on varaa huoltaa itseäni. Siitä summasta 1/3 jää puhtaana käteen yrittäjälle että eipä ole iso tulo .
Tuttu kosmetologi on nostanut roimasti hintojaan. Millähän hän ajattelee, että ihmisillä on varaa maksaa, kun kaikki muukin vaan nousee? Ruoka, asuminen ja aivan kaikki. Muutaman euron nousun olisi vielä pystynyt, mutta ei enää kymmenien eurojen nousuun.
Kampaajalla käy se, joka kampaamopalveluita tarvitsee. Halvallakin saa, jos haluaa, ei se ole pakko kalleimpaan paikkaan mennä. Sitä paitsi jokainen voi leikata omat hiuksensa itse tai antaa kaverin leikata. Jokainen voi myös värjätä itse hiuksensa, se on hyvin helppoa.
Kosmetologin palveluille ei ole paljon tarvetta normaalilla ihmisellä. Itse olen käynyt viimeksi ennen häitä reilu 20 vuotta sitten ja en ole oikeastaan edes ajatellut mennä nyt lähivuosina.
Ei tule mieleen että myös yrittäjän kulut ovat nousseet ??
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti näin. Mutta niin palkan saajien kulut myös. Onko yrittäjälle parempi, että asiakkaat lakkaa käymästä?
Kyllä sen ikävä kyllä näkee ihosta kun sitä ei tuolla , suomalaiset ei oikein arvosta ihonhoitoa.
Kulut on varmasti nousseet, mutta tällaiset extrapalvelut ovat sellaisia, joista ihmiset karsivat ensimmäisenä. Niin olen tehnyt minäkin. Rahat riittävät entistä vähempään, joten kohonneisiin kosmetologi hintoihin ei ole enää varaa, jote olen lakannut käymästä.
Onnekseni Koronan aikaan kasvoi hiukset hartioille saakka niin käyn harvemmin. Kyllähän ne kampaajan kulutkin ovat vakuutusmaksuista sähkönkulutukseen ja tarvikkeineenkin nousseet, joten pitääkseen liiketoimintansa ja elääkseen itse niin taitaa olla aika lailla pakko nostaa hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Juu, yrittäjälle ei vaan mene jakeluun että ne ovat nousseet ihan samassa tahdissa kuin asiakaskunnan palkkapussia ohentavat asumisen, elämisen ja liillumisen kaltaiset pakolliset menot.
Asiakkailla on entistä vähemmän kykyä ja mahdollisesti myös halua maksaa edes entistä hintaa joten siitä vaan latomaan reilut korotukset pöytään.
Kysynnän hintajousto? Onko se jotain syötävää?
Tuota samaa varmaan työnantajat yrittävät parhaillaan sanoa lakkoileville liitoille?
Kai kampaajat ovat palkankorotuksensa ansainneet, kuten monet muutkin palkansaajat. Ja hintoihinhan ne korotukset tietysti valuvat.
Minulla on lyhyet hiukset, käyn viiden viikon välein leikkauttamassa ja väri laitetaan neljän kuukauden välein.
Olen käynyt samalla kampaajalla jo viisitoistavuotta.
Ja jatkan edelleenkin...
Yrittäjä on myös itse kuluttaja ja omassa yrityksessä palkan saaja. Pitäisikö hänen alentaa omaa palkkaansa jotta köyhät pääsee kasvohoitoon? Kyllä ihmisillä on varaa käydä kosmetologilla, jos teillä ei ole niin sehän ei ole muiden ongelma.
En ole vuosiin värjännyt kampaajalla. Käyn 1-2 krt vuodessa leikkauttamassa hiukset siistiksi.
Jos sinulla ei ole varaa, niin monella muulla kyllä on.
Älä yleistä.
2kk välein kampajaa 200€/kerta. Vakiokasvohoito 2kertaa kuussa 140€, 4 kertaa vuodessa tehokuorinnat . Meikkaus sillon kuin tarvetta 1-4 kertaan kk.
Vartalohoito 2/kk 90€
Pakkohan yrittäjän on nostaa hintoja, jos yritys ei nykyisillä hinnoilla kannata.
Minulla ei kyllä talous kaadu jos käyn kampaajalla tai kosmetologilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosiin värjännyt kampaajalla. Käyn 1-2 krt vuodessa leikkauttamassa hiukset siistiksi.
Taitaa kyllä olla sen näköisetkin 🤣
Siinäpähän laittavat puljun kiinni. Omaa tyhmyyttään