Kaveri lopetti yhteydenpidon alettuaan seurustelemaan
Olen parikymppinen miehenalku. Minulla on tai ainakin on ollut erittäin hyvä ystävä, jonka kanssa olemme hengailleet paljon yhdessä jo monta vuotta. Viime talvena tämä ystäväni alkoi kuitenkin seurustelemaan ja siihen loppui yhteydenpito. Aina kun itse yritän ehdottaa, että tehtäisiin yhdessä jotain, niin ei millään ehdi, kun pitää kuherrella muijansa kanssa. Olen itse täysin kyllästynyt ylläpitämään kuolevaa kaverisuhdetta. Jos ei minun seura kiinnosta, niin olkoon sitten ilman, turha tulla ruikuttamaan sitten jos meneekin poikki. Toisaalta kaipaan niitä aikoja kun hengailtiin yhdessä lähes päivittäin.. :/ Mitä te tekisitte minun tilanteessani?
Kommentit (3)
Enpä ole ennen kuullut, että miehillä olisi tuota ongelmaa tai ainakaan ns. alkuhuuman kestävän noin kauan. Voisit kokeilla puhua suoraan kaverille, mutta jos ei tehoa, niin ei kai siinä voi muuta kuin hankkia uutta seuraa, esim harrastuksista.
Itse olen täysin samassa tilanteessa, kun ystäväni alkoi seurustella rupesi yhteydenpito hiipumaan ja kun viime syksynä hän meni naimisiin niin sen jälkeen yhteydenpito on käytännössä kuollut kokonaan. Ymmärrän kyllä että hän asuu eri maassa (muutti sinne miehensä perässä) mutta kun on olemassa monia yhteydenpito tapoja niin miksi ei edes kuulumisia voisi vaihtaa vaikka kerran kuussa? Minä joudun aina ottamaan yhteyttä ja joka kerta se on tuntunut entistä kiusallisemmalta kun toiselta ei saa oikein mitään takaisin. Nyt olen jo luopumassa toivosta ja odottelen jos hän itse heräisi tilanteeseen jossain vaiheessa ja ottaisi yhteyttä tai sitten tämä itselleni tärkeä ystävyys vain kuolee pois.
Pyydä kaveria esittelemään sulle muijansa kaveri, saatte hyvän neljän hengen porukan.